Cat in Berlin, modni dodatki za male živali

Gentlemački

Objavljeno
19. december 2014 11.27
Maja Prijatelj Videmšek
Maja Prijatelj Videmšek

Zgodba se je začela na Instagramu, kjer je Tjaša Storm, poklicno novinarka in upraviteljica družbenih omrežij, zasebno navdušena mačja mama, dnevno objavljala fotografije svojega mačkona Maxa pri najrazličnejših vragolijah. Tigrasto sivi posvojenec iz zavetišča za zapuščene živali je kmalu postal zvezda aplikacije za objavo fotografij prek mobilnih naprav z okoli 30.000 sledilci.

Nekako vzporedno jima je z možem dozorela ideja o modnih dodatkih za mačke, ki sta jo imela v mislih že nekaj časa. »Maxa nikoli nisva želela oblačiti v kostume, zato sva iskala drugo možnost. Našla sva jo v metuljčkih, ki ga ne ovirajo, videti so super in lastnike v trenutku navdušijo,« pove ustanoviteljica znamke Cat in Berlin.

Kljub vse večji ponudbi v trgovinah in na spletu je bila ponudba teh modnih dodatkov za mačke razmeroma majhna in cenena, zato sta Tjaša in Holger idejo nadgradila in začela izdelovati kakovostne metuljčke. »Po prvih poskusih sta bila odziv in podpora prek družbenih medijev večja, kot sva pričakovala,« pove Slovenka, ki živi v Berlinu.

To mesto je nedvomno prispevalo k odločitvi za poslovni korak. »Berlin je kreativno mesto, ki se nenehno spreminja. Veliko je zanimivih projektov in mladih z vsega sveta, ki poskušajo uresničiti svoje ideje, saj v njem ne manjka motivacije in ideje se verjetno hitreje prenesejo v koncept.«

Metuljčki so narejeni po vzoru klasičnih moških metuljčkov stare šole, razlika je le v obsegu vratnega traku in zapenjanju. Poleg njih so na voljo kravate, ki se pripnejo na ovratnice, in rutice, ki jih lahko nosijo tudi manjši psi. Vsi dodatki pa so zaradi varnosti primerni le za živali, ki živijo v stanovanju, poudari Tjaša. Modele z možem oblikujeta sama. »Na začetku največ časa vzame izdelava in preizkušanje prototipov. Velikost in oblika dodatkov sta namreč prilagojeni živalim in takšni, da ju ne ovirata. Preden najdeš optimalen model, preteče precej časa.«

Podobno je bilo pri ustvarjanju novih igrač, mišk iz blaga, ki so najnovejši izdelek. Izdelane so iz kakovostnih materialov in napolnjene z ekološko mačjo meto. »Živa modela (mačka Max in Mini, op. p.) sta glavna kritika. Testirala sta več kot deset vrst mačje mete in nešteto oblik mišk. Soglasno sta se odločila za najboljšo,« hudomušno pripomni Tjaša.

Dodatke za zdaj še izdeluje sama. Motive in vzorce blaga izbira glede na sezono, trende in povpraševanje. »Vsaka barva ali motiv, ki pristaja moškim, ni vedno najboljša izbira za žival. Barva dlake je pomemben dejavnik, na podlagi katerega stranke izbirajo izdelke; mački z belo dlako pristoji drugačna barva kot mački z oranžno. Zato je v ponudbi pomembna raznolikost,« poudari. Najbolje pa se prodajajo klasični vzorci, npr. vzorec smrečice in bodike na modelu metuljčka O Tannenbaum, ki je že razprodan.

V spletni trgovini, ki deluje od septembra lani, mačji lastniki lahko izbirajo med izdelki iz kolekcij Catmas, Catoberfest, Cat Ahoy in Catlloween, domiselna so tudi imena posameznih modelov: Santa Claws, Holy Whisker, Scratch Me Under The Mistletoe, Alpen Katzl.

Instagram ima še vedno osrednjo vlogo pri širjenju prepoznavnosti znamke in pridobivanju novih strank. Maxu se je lani na njem pridružil Mini in trenutno imata okoli 52.000 sledilcev. Metuljčki in drugi modni dodatki so odpotovali po vsej Evropi, zlasti veliko jih je odšlo v Ameriko, Kanado in Avstralijo. Vse bolj so priljubljeni tudi v Nemčiji, dodaja Tjaša.

In kako so mačkonom všeč nekoliko drugačne ovratnice? »Doslej še ni bilo pritožb,« odvrne. Ob kakšnih priložnostih priporoča, da si jih nadenejo? »Pravi gentlemaček vedno najde priložnost,« se namuzne. »Božični prazniki in druga praznovanja pa so verjetno najboljši trenutek za premiero pred družino in sosedovimi mački.«