Italijani se zanimajo za infrastrukturo

Svetovalec italijanskega premiera Fabrizio Pagani : Povezovanje infrastrukture na dveh straneh Jadrana bi bilo koristno.

Objavljeno
12. februar 2014 21.24
Fabrizio Pagani, Ljubljana, 12.02.2014
Nejc Gole, gospodarstvo
Nejc Gole, gospodarstvo
Ljubljana – »Obstaja velik potencial za investicije italijanskih podjetij v Sloveniji in obratno,« sporoča Fabrizio Pagani, gospodarski svetovalec italijanskega premierja Enrica Lette. Pagani je včeraj gostoval v Ljubljani na Italijansko-slovenskem forumu.

Ta je bil nadaljevanje italijansko-slovenske konference o investicijah, ki ga je slovenska vlada lani decembra pripravila v Milanu. Predsednica vlade Alenka Bratušek je v prestolnici Lombardije predstavila slovenske načrte s privatizacijo, tako kot tudi tokrat Pagani v Sloveniji. Italijanska vlada namerava z največjim privatizacijskim paketom v zadnjih 15 letih zbrati med 12 in 15 milijard evrov ter s tem znižati svoj javni dolg. Na seznamu za prodajo so se znašli italijanska pošta, kontrola zračnega letenja, največja evropska ladjedelnica Fincantieri iz Trsta, štirje odstotki v energetski skupini Eni in tako dalje.

Gospod Pagani, kako bosta ti konferenci prispevali h gospodarskemu sodelovanju med državama?

Razloga, zakaj sta se predsednika vlade angažirala, sta dva. Želimo si izmenjati najboljše prakse glede privatizacije. Italijanska vlada namreč v teh tednih začenja z velikim privatizacijskim načrtom, kar se ni zgodilo že več let. Po drugi strani pa želimo ustvariti priložnosti v privatizaciji in gospodarstvu sicer. Dve vladi pri tem sodelujeta, vendar pomembneje je, da so stik vzpostavila podjetja. To pa bo prineslo rast in razvoj.

Slovenija predstavlja seznam podjetij v državni lasti, namenjenih prodaji. Katera podjetja in sektorji so zanimivi za italijanske družbe?

Odločitev je treba prepustiti zasebnemu sektorju. Prav gotovo pa je z vladnega vidika veliko zanimanja za infrastrukturo, ker bi bilo povezovanje infrastrukture na dveh straneh severnega Jadrana lahko zelo koristno za obe državi. S tem bi lahko ta pristanišča in letališča postala pomembni igralci v Evropi.

Družba Save, ki ima v lasti beneško letališče, se zanima tudi za ljubljansko letališče.

Vemo, da ta interes obstaja. Italijanska vlada odobrava proces konsolidacije v infrastrukturnem sektorju.

V slovenskem bančnem sistemu sta že navzoči italijanski banki Intesa Sanpaolo in Unicredit. So italijanske banke zainteresirane, da svoj položaj na slovenskem bančnem trgu z dokapitalizacijami ali nakupi bank še okrepijo?

To je težko vprašanje, saj poznamo težave bančnega sistema v Sloveniji in drugih državah evrskega območja. Po pregledih bančnih aktiv bi se v mnogih evropskih državah lahko začel proces konsolidacije. Tega ne more voditi vlada, ampak mora iti po naravni poti v bančnem sistemu. Razmere so kočljive, potrebnega bo več časa.