Zadnja sprememba: tor, 9.02.2010 15:14
 
VIDEO: V Vipavsko dolino odslej po hitri cesti

Od Ljubljane do Nove Gorice v eni uri

Po dolgoletnem čakanju so končno odprli še zadnji, skoraj enajstkilometrski odsek hitre ceste med Razdrtim in Vipavo - promet od Ljubljane proti Vipavi je stekel okrog sedmih, v nasprotno smer pa nekoliko kasneje.
Majda Dodevska, pet, 14.08.2009 01:53
A A
   
   

Z odprtjem odseka je dokončana celotna hitra cesta med Razdrtim in Vrtojbo na meji z Italijo

foto: LJUBO VUKELIČ/DELO
  • Z odprtjem odseka je dokončana celotna hitra cesta med Razdrtim in Vrtojbo na meji z Italijo
  • Z odprtjem odseka je dokončana celotna hitra cesta med Razdrtim in Vrtojbo na meji z Italijo
  • Z odprtjem odseka je dokončana celotna hitra cesta med Razdrtim in Vrtojbo na meji z Italijo
  • Z odprtjem odseka je dokončana celotna hitra cesta med Razdrtim in Vrtojbo na meji z Italijo
  • Z odprtjem odseka je dokončana celotna hitra cesta med Razdrtim in Vrtojbo na meji z Italijo
  • Z odprtjem odseka je dokončana celotna hitra cesta med Razdrtim in Vrtojbo na meji z Italijo


   
   

Vipava, Razdrto  - Ob šestih pozno popoldne so po dolgoletnem čakanju končno odprli še zadnji, skoraj enajstkilometrski odsek hitre ceste med Razdrtim in Vipavo - promet od Ljubljane proti Vipavi je stekel okrog sedmih, v nasprotno smer pa nekoliko kasneje. Sedaj bo menda razdaljo od Ljubljane do Nove Gorice mogoče premagati v zgolj eni uri. Kljub temu, da so župani Vipavske doline z otvoritvijo hitre ceste preko Rebrnic zadovoljni, poudarjajo, da bo treba poskrbeti za obnovo regionalne ceste in ustrezno protivetrno zaščito novega odseka.

Danes zvečer ob šestih so trije mladinci iz vasi pod regionalno cesto preko Rebrnic - Erik iz Lozic, Luka iz Podgriča in Ana iz Podnanosa - slavnostno prerezali trak in tudi uradno otvorili 10.980 metrov dolg odsek hitre ceste preko Rebrnic, s katerim se je Vipavska dolina po desetletje po sprejetju uredbe o lokacijskem načrtu ceste čez Rebrnice končno povezala s slovenskim avtocestnim križem. S tem so želeli organizatorji tudi simbolično prikazati, da hitra cesta največjo pridobitev predstavlja prav za prebivalce okoliških krajev. Svojih poti preko ovinkov regionalne ceste z Goriškega proti Ljubljani se je v nagovoru zbranim spomnil tudi slavnostni govorec predsednik vlade Borut Pahor. »V zadnjih dneh sem tako kot vsa slovenska javnost spremljal zaplete in razplete ob izdaji potrebnih dovoljenj za današnjo otvoritev. Najsi smo vsi tako čakali in si želeli čim prejšnjo predajo odseka svojemu namenu, tega danes ne bi storil na račun varnosti in drugih pogojev, ki so jih pred tem morali ugotoviti pristojni inšpektorji,« je poudaril. Dejstvo, da gre že za drugo tovrstno otvoritev v tem mesecu ter da se danes obeta otvoritev še enega avtocestnega odseka, pa po Pahorjevem mnenju kaže, da se pospešeno in uspešno končuje več kot desetletje načrtovani avtocestni križ.

Z otvoritvijo so zelo zadovoljni tudi župani občin v Vipavski dolini. Tako župan občine Ajdovščina Marjan Poljšak, župan občine Vipava Ivan Princes in novogoriški župan Mirko Brulc so izpostavili pomen odseka hitre ceste za povezanost Vipavske doline z avtocestnim križem ter razbremenitev regionalne ceste in tudi okolja, vendar pa so vsi opozorili tudi na še eno dejstvo - cesta je zgrajena na območju, kjer piha močna bruja. V času, ko se bodo izvajale meritve o hitrosti vetrov na tem območju in njihovem vplivu na pomet - te so po besedah prvega moža Darsa Tomislava Nemca že naročene - je nujno čim prej obnoviti regionalno cesto, zato da bo po njej promet nemoteno tekel v času, ko bo hitra cesta v zimskem času zaradi vetrov zaprta. Znano je namreč, da je zaradi močne burje, ki pogosto krepko preseže hitrost sto kilometrov na uro po cestah skozi Vipavsko dolino pozimi pogosto prepovedan promet za tovornjake.

Je pa danes tudi prvi mož SCT Ivan Zidar znova poudaril, da je šlo za izjemno zahtevno gradnjo - na razmeroma kratkem odseku so namreč številne podporne stene, viadukti, mostovi in dva predora. Dodatno težavo pri gradnji je predstavljalo tudi plazovito pobočje Nanosa, ki na bolj plazovitih mestih plazi s hitrostjo centimetra do centimetra in pol na leto.

ocena 1ocena 2ocena 3ocena 4ocena 5
povprečna ocena: 3,9
 


Prijava
Uporabnik *


Geslo *
Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!

Za komentiranje morate biti prijavljeni.
|1| komentarjev: 37
na strani: [osveži] [starejši prej]
znan  
| 14.08.2009 | 14:48:47
daso, ti pa kr neki mim. sploh ne vem če bereš, verjeten kar sanjaš, a?
stoychi 
| 14.08.2009 | 14:45:57
ta odsek na pobočju nanosa je zgrešen gradbeni projekt,
to se bo že kmalu pokazalo, davkopalčevalski denar pa je šel samo za profite gradbincev,
prej ali slej bo potrebno zgraditi nov odsek nekaj kilometrov južneje od nanosa
dasdas 
| 14.08.2009 | 12:49:13
znan
| 14.08.2009 | 12:31:57

dej ti LOOOOL(ek) mal bolš zaštekaj napisano, pa bo lažje.

+++++++++++++++

A buc buc...

Glej znan, ti si eden izmed tistih tipičnih Slovencev, ki ne znajo drugega kot lajat. Če bi se naredil še en pas bi ti v ceni izgradnje našel argument za lajat. Če bi se 3. pas po nekem čudežu zgradil z minimalnimi stroški, bi ti lajal, da je cesta narejena za en kuraz. Če bi se 3. pas po nekem čudežu zgradil zelo poceni in kvalitetno, bi ti zaradi onasneževanja okolja spet lajal. In tako naprej.

Lajanje je tvoje bistvo, si pač nadležna čivava. :))
znan  
| 14.08.2009 | 12:31:57
dej ti LOOOOL(ek) mal bolš zaštekaj napisano, pa bo lažje.
dasdas 
| 14.08.2009 | 12:04:41
znan
| 14.08.2009 | 11:17:19

benti, ja kva je pa stabo narobe? pravm da bi morali že prvotno načrtovat vsaj odstavni pas, da se po sili spremeni v tropasovnico. a ti je včeri pregorela lučka al kva?

++++++++++++

LOOOOL, odstvani pasi so konstruirani popolnoma drugače kot vozišče. Ampak tega niti nisi mogel vedeti.
znan  
| 14.08.2009 | 11:17:19
benti, ja kva je pa stabo narobe? pravm da bi morali že prvotno načrtovat vsaj odstavni pas, da se po sili spremeni v tropasovnico. a ti je včeri pregorela lučka al kva?
dasdas 
| 14.08.2009 | 11:14:05
znan
| 14.08.2009 | 11:08:38

nič sezonske selitve narodov, sem se bo hmal usu tist tovorni promet iz A4 ki gre zele naokol po avstriji in dol mim Sežane.In obratno še več.

+++++++++++

Škoda, da so jo sploh naredil. Sam kolone pa onesnaženje bomo kasiral, ane.

Še dobr, da niso naredil 3 pasu. Še večje onesnaženje, še daljše kolone, pa da višje cene izgradnje objekta sploh ne omenjam.

Znan, ti si boooogi.
znan  
| 14.08.2009 | 11:08:38
nič sezonske selitve narodov, sem se bo hmal usu tist tovorni promet iz A4 ki gre zele naokol po avstriji in dol mim Sežane.In obratno še več.
dasdas 
| 14.08.2009 | 10:58:31
znan
| 14.08.2009 | 10:49:14

pa čist tko 6:
ej, đekson, a je mala tajna velkih mojstrov tud ta, da se dela viadukt avtocesta kot dvopasovnica, še posebej ker velki mojstri vedo, da bo to mainprometnica?velki mojstri bojo fajn služl ko bo treba viadukte naknadn štukat skup za en pas več, ane pojmovec?

bemti maš pojma
+++++++++++++++++++++

AC med Karavankami ter Munichom je 95% dvopasovnica, pa še nisem slišal ljudi tako jamrat tudi ko po 8 ur čakajo, da grejo skozi Tauerntunnele.

Pri nas pa vsak kuraz z avtomobilom in btw, teh kurzev je zelo veliko, jamra, če mora ob selitvi narodov čakat 2 uri. Prav tako še nisem slišal ljudi jamrat, ko se vozijo skozi Avstrijo, da so njihove AC slabe, pri nas ljudje protestirajo zaradi vsake luknjice, ko pa se sanira luknjico pa folk jamra zakaj AC kar naprej popravljajo.
znan  
| 14.08.2009 | 10:49:14
pa čist tko 6:
ej, đekson, a je mala tajna velkih mojstrov tud ta, da se dela viadukt avtocesta kot dvopasovnica, še posebej ker velki mojstri vedo, da bo to mainprometnica?velki mojstri bojo fajn služl ko bo treba viadukte naknadn štukat skup za en pas več, ane pojmovec?

bemti maš pojma
dasdas 
| 14.08.2009 | 10:29:44
LOL, kok folk nima pojma.

Ja, v tujci znajo dat cenejšo ponudbo, ampak od tujca na koncu dobiš točno tisto kar si podpisal. Vsa dodatna dela se pa obračuna po bistveno višji ceni in na koncu so tam tam oz. so tujci še dražji. Sicer pa, pred časom je nekje bila primerjava cen naših in Italijanskih avtocest, cena je tam tam.

Pa čist tko 1., AC proti Munichu na večini odsekov nima odstavnega pasu. Je bojda tako nevarna, da sploh ni omejitev, saj je vožnja po tistem delu odseka vožnja na lastno odgovornost.

Pa čist tko 2., omejitev je 100, skozi tunele 80km/h. Držite se omejitev pa ne bo nikakeršnih problemov.

Pa čist tko 3., na drugi strani hriba je narava popolnoma neokrnjena. Kakšna je cena neokrnjene narave?

Pa čist tko 4., na stari cesti je ob burji ter rosi prav tako nastajala poledica. Pa mokra je bila, ko je padal dež.

Pa čist tko 5., mala tajna velikih mojstrov, na hitrih cestah ter AC brez odstavnega pasu je ob zastojih treba vozila postaviti skrano desno ter skrajno levo.
Planinc 
| 14.08.2009 | 10:16:01
Lamele so se kako koristne! ko se npr po avtocesti vozis iz Postojne proti LJ malce pred izhodom Unec (kjer je ovinek pod zelezniskim viaduktom), te v temi in ob dezevnem vremenu nevarno preseneti odsev luci nasprotno vozecih vozil na desni odbojni ograji. Za nekoga ki pozna cesto to ni hud problem, a ce se tam vozis prvic...

tudi vecje stevilo oranzno svetlobno odbojnih kresnick na ograjah bi lahko bistveno pripomoglo k varnosti na ac.
Majoneza 
| 14.08.2009 | 09:59:54
Kar pove Zidar, je zelo drago. Vse njegove izvedbe so stale Slovenijo vsaj dvakrat toliko kot je to običaj v tujini. Izvedbe so po vrsti katastrofalne, kar ni zastonj, zato o zahtevnosti gradenj lahko pove vsak študent gradbeništva malo več kot pa Zidar. On samo izračuna, koliko bo viška in kam ga po plasiral. To pa je nadaljevanje njegove socialistične kariere v novi desno usmerjeni praksi. Saj obnove cerkva, pa farovžov , brezplačne fasade, tudi nekaj stanaejo. In če dobiš za to božji blagoslov in izdaten odpustek, ni greh če davkoplačevalce nateguješ in ti celo vlada pri tem ploska. To je komentar na temo ZIDAR.
Kar pa zadeva lamele pa je tako;. lamele so uvedene v Italiji in so na vseh avtobahnih skoraj obvezne. Če Slovenija tega ni uvedla na celotnem križu, je izgovor denar, sicer pa bi se bogokletno temu lahko reklo tudi, da se Primorci sedaj počutijo "bolj domače" . Ne mi zamerit, ampak kopiranje itaijanskih vzorcev (čeprav je kopiranje lamel koristno) je postalo tradicija in tudi Zidar jo je akceptiral. Srečno vožnjo, ob burji pa ostanite doma. Živela prometna varnost.
Majoneza 
| 14.08.2009 | 09:46:42
Komu manjka možganov. Vladi, projektantom, investitorju. Zopet se je ponovila stara zgodba, ki jo trmasti bedaki izvajajo, davkoplačevalci pa plačujemo. Malo arogantno, je pa res in če gospode resnicam moti, naj odidejo. Morda bi si zaslužili še kaj več.
Ko se je gradil prelaz pri Razdrtem, ki ob rosenju in burji povzroča poledico, so domačini dejali. da je tu led ob vsaki podobni situaciji.in predlagali predor. Pa ne. Pametnjakoviči so to stoletno izkušnjo ignorirali in naredili cesto z vzponom, poledice pa so postale stvarnost.Pa jih ni izučilo. Ko pravijo domačini, da reber stalno drsi in da je zaradi sunkov burje z Nanosa bolje traso prestraviti na drugo stran, se ti isti bedaki, ki mislijo da bodo tudi vreme komandirali, odločijo in prepričajo vlado, da gre trasa po najbolj nevarni smeri in najbolj rizični obenem. In zopet nič. Edini načil, preizkušen iz starih časov bi bil, ko bi jih enostavno dodobra pretepli. Dobesedno, ker je to za butca edini način, da lahko kaj dojame. Koliko bo še denarja porabljeno, za sanacije, za zaprtja, in to bo stalna pipica črpanja denarja. To je špekulativna barabija, ki bi jo oblast (v kolikor ne participira) morala energično zatreti. Kako pa se zadeve zatrejo, pa vedo celo kmetje
baldrick         
| 14.08.2009 | 08:12:16
vse lepo in prav, ampak - zakaj zaboga niso teh meritev izvajali že do sedaj? kaj pa jih je oviralo? ali pa so se prepozno spomnili? trasa je samevala nekaj laških let! čudovit čas za testiranja in meritve vetra! na vseh odsekih.
bleda 
| 14.08.2009 | 00:56:34
noro
cvikator 
| 13.08.2009 | 23:57:48
Do sedaj sem prevozil en milijon in pol kilometrov (1,500.000km) pa nisem poklicni šofer. Tvoj odgovor pove, da ne veš kaj dosti o prometu in prometni varnosti. Nisem Primorec, pot pa me nosi po vsej Sloveniji in tudi v tujino.
Take ceste pri nas v tem času ne bi smeli graditi.
Bin Laden-novi Bine 
| 13.08.2009 | 23:39:01
neznan | 13.08.2009 | 23:29:44 [hiter odgovor]
Hitrost omejena na 100km/h, brez odstavnih pasov - to je nesodobna in nevarna cesta.
Predsednik vlade, prometni minister - NE HVALITE SE S TO CESTO. Sram naj vas bo, da ste nastopili na otvoritvi!
Smrtne žrtve bomo pripisali vam!
. . .
Vozi po pameti, koji klinac. To je cesta ne dirkališče.
Mene kmalu ne bo tam, ti pa, če ne poznaš vipavske burje tudi ne boš dolgo tam.
Saj te ne bo Pahor z macolo po trdi betici.
To je hitra cesta in ne AC. Zato je 100 km/h.
In postavili ti bomo spomenik "neznanemu" junaku.
cvikator 
| 13.08.2009 | 23:29:44
Hitrost omejena na 100km/h, brez odstavnih pasov - to je nesodobna in nevarna cesta.
Predsednik vlade, prometni minister - NE HVALITE SE S TO CESTO. Sram naj vas bo, da ste nastopili na otvoritvi!
Smrtne žrtve bomo pripisali vam!
neznan 
| 13.08.2009 | 22:24:49
Dodatno težavo pri gradnji je predstavljalo tudi plazovito pobočje Nanosa, ki na bolj plazovitih mestih plazi s hitrostjo centimetra do centimetra in pol na leto.



To bo še veselo!

Protipožarni omet Šentvid je p****n dim.
neznan 
| 13.08.2009 | 22:21:21
Danes zvečer ob šestih so trije mladinci iz vasi pod regionalno cesto preko Rebrnic - Erik iz Lozic, Luka iz Podgriča in Ana iz Podnanosa - slavnostno prerezali trak in tudi uradno otvorili 10.980 metrov dolg odsek hitre ceste preko Rebrnic...........................................


Druže Tito, ljubičice bela, tebe voli omladina ....................
U tunelu.....................................................................................


Zdaj pa hitro pucat kamne na Sabotinu!
neznan 
| 13.08.2009 | 22:14:31
FT, ovo na slici nisu sve ZLObenci? Kaj pa nema ih toliko.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
znan  
| 13.08.2009 | 21:55:37
ne, sam primorci majo dolge luči.
girasole 
| 13.08.2009 | 21:27:35
samo na primorskih avtocestah so pasovi tako blizu eden drugemu (vmes ni nič tiste travce, ki jo vidimo drugod) in so dolge luči s sosednjega pasu tako moteče.
Ištvan Perekeš 
| 13.08.2009 | 20:46:33
Zakaj pa so pol samo na primorskih avtocestah? Po notranjosti slo jih nisem opazil.
znan  
| 13.08.2009 | 20:43:11
za dolge luči
Ištvan Perekeš 
| 13.08.2009 | 20:34:50
Naj mi prosim, nekdo pojasni čemu so namenjene zelene pokončne lamele na ograji?
šumnik 
| 13.08.2009 | 18:07:12
Jaz bi pa sedaj prebiral kakšne članke o tem kako moderno podjetje je sct in kako uspešno je menagerirano in podobne zadeve... aja, pa primorje tut
opaja 
| 13.08.2009 | 13:15:24
Če vas prav razumem, še posebej tebe Rajko, je cena avtoceste tako visoka zaradi tega, ker je posuta z zlatom. To pa moram videti, vsaj jutri, danes se ne bom drenal v prvih vrstah.
ups 
| 13.08.2009 | 12:35:55
Zelena luč za Rebernice, a je sigurno na drugem koncu tudi zelena luč? Ob taki šlampariji ne bi bilo nič čudnega, da se ne bo pojavila "RDEČA LUČ" na drugem koncu tega odseka.
zmajcek49 
| 13.08.2009 | 12:05:55
Na avtocesti s 60 kolmetri na uro? Kdo je bil projektor in kdo je dovolil tako delati?
In zato se bo zahtevala cestnina? Kaj ko bi Pahor preje pogledal komu je odtekel denar v žep in jih poslal delat odstavni pas in železniško progo od Postojne do Ajdovščine.
Cezar 
| 13.08.2009 | 11:45:31
Porabljenega je bilo za osempasovnico.

Grem stavit, da bo tretjina obratovalnega časa cesta zaprta vsaj polovično zaradi nesreč, sanacijskih del v predoru, pa sanacijskih del na mostovih, pa rednih pregledov in rednih porevizijskih pregledov ostalih delov vozišča.

V tem času se je namreč spletla legenda, da je nekje v nekem delu vozišča zakopan zaklad v vrednosti velikooooooooo miljonov, kar bo tudi pravi razlog pregledov in sanacij.

Tisti, ki ga bo našel bo postal prvi pravi slovenski kralj, saj bo popeljal Slovence v zasluženo blaženost enosti.
baldrick         
| 13.08.2009 | 11:20:32
@
znan
| 13.08.2009 | 11:13:28
[prijavi kot neprimeren komentar]
opaja, še bolj se nam bo smejal, ko bosta v roku enega leta dva pasova premal! enajst let smo gradil passe avtocesto! anbelivebol.
__________________________

ja, to je še najbolj žalostno pri vsem tem.
Rajko 
| 13.08.2009 | 11:14:52
Saj je lepo napisano nad komentarji-PODEŽELSKA AVANTURA!!!!!!!!!
Rajko 
| 13.08.2009 | 11:13:55
11 km 1 leto gradili, če bi vsak mesec 1 km izdelali. Cena 7mil€/km=77 mil.evrov+1.aneks+2.aneks+3.
aneks+ + += verjetno okoli 150-200 mil.evrov.
znan  
| 13.08.2009 | 11:13:28
opaja, še bolj se nam bo smejal, ko bosta v roku enega leta dva pasova premal! enajst let smo gradil passe avtocesto! anbelivebol.
opaja 
| 13.08.2009 | 08:22:32
Napišite prosim, koliko let so jo gradili in koliko je stalo teh 11 km avtoceste. Cel svet se nam bo smejal!
Cirkus se bo šele začel!