Bo Lufthansa rešila Croatia Airlines?

Hrvaško nacionalno letalsko družbo Croatia Airlines bi pred finančnim zlomom lahko rešil največji evropski letalski prevoznik Lufthansa. Croatian Airlines in Lufthansa sta sicer že šest let strateška partnerja v združenju Star Alliance.

sre, 17.02.2010, 11:26

Zagreb - Ugibanja o prodaji nemški družbi so se pojavila potem, ko so v upravi hrvaške družbe potrdili, da bodo krizo, s katero se spopadajo, preživeli le s prodajo.

"Privatizacija Croatia Airlinesa je vsekakor eden izmed možnih scenarijev za prihodnost družbe. Ali bo do nje prišlo in po katerem modelu, bo odločal lastnik. Ne moremo ugibati o potencialnih kupcih ali partnerjih," so za časnik sporočili iz družbe, ki je v večinski državni lasti.

Predsednik uprave Croatian Airlines Ivan Mišetić je pred kratkim izrazil pričakovanje, da bo do privatizacije prišlo v naslednjih dveh letih, še pred vstopom Hrvaške v EU.

Croatian Airlines je lani zabeležil približno 15 milijonov evrov izgube. Uprava je ocenila, da je edini izhod iz krize za vse manjše evropske letalske družbe v državni lasti, da jih v prihodnjih nekaj let kupijo velike evropske letalske družbe. Sicer pa je minister za morje, promet in infrastrukturo Božidar Kalmeta pred kratkim izjavil, da država ne bo dovolila finančnega zloma nacionalnega letalskega prevoznika.

Croatian Airlines in Lufthansa sta sicer že šest let strateška partnerja v združenju Star Alliance, časnik pa navaja, da je to eden izmed glavnih razlogov, zakaj je ravno nemška družba, ki je vodilna v omenjenem združenju, najbližja lastništvu nad hrvaškim podjetjem.

Iz Croatian Airlines so sporočili, da so v težavah predvsem zaradi zmanjšanja števila potnikov; na domačih linijah jih je bilo lani v primerjavi s predlani manj za devet odstotkov, v poslovnem razredu pa so beležili 34-odstotni padec.

Poleg tega je Croatian Airlines obremenjen z monopoli. Gorivo lahko kupuje le od Ine, vse za oskrbo letal pa lahko le od letališč. Hrvaškega letalskega prevoznika je posebej prizadela odločitev uprave letalskega nadzora, da morajo plačati tudi za terminale, piše Jutarnji list.

Podjetju grozi tudi stavka pilotov in stevardes, ki ne želijo sprejeti napovedanega znižanja plač za deset odstotkov.

Prijavi sovražni govor