Kako se obnašati v svojem (prvem) delovnem okolju

»Ključ je, da gradiš na svojih močnih točkah, medtem ko premaguješ svoje pomanjkljivosti.«
Objavljeno
09. junij 2018 12.00
Posodobljeno
11. junij 2018 16.05
V novem delovnem okolju je pomembno, da se zavedate, da ne veste vsega in se morate še veliko naučiti. FOTO: Romarioien/Getty Images/iStockphoto
N. M.
N. M.
Z začetkom nove službe si vedno navdušen nad novo priložnostjo, saj je to tvoj prvi korak v svetu dela, ugotavlja karierna svetovalka Laura Butler na portalu The Gleaner. Najprej je potrebno opraviti poskusno dobo, kasneje pa je pomembno, da upoštevaš »sliko« podjetja, se izogibaš obrekovanju in zapravljanju časa,  gradiš dobre odnose in se primerno oblačiš.

Na začetku se vsak lepo obnaša in poskuša narediti čim boljši vtis, kar bo delovalo prvih nekaj mesecev, nadaljuje Laura Butler: »Takrat bodo tvoji nadrejeni lahko ocenili, kako si se odrezal. Ključ je, da gradiš na svojih močnih točkah, medtem ko premaguješ svoje pomanjkljivosti.«

Med poskusno dobo ali pripravništvom moraš dokazati, da si za podjetje prednost in ne pomanjkljivost. Zavedati se moraš, da te bodo temeljito ocenjevali: Ali tvoje sposobnosti ustrezajo temu, kaj je bilo zapisano v tvojem življenjepisu?

Ko to enkrat uspešno opraviš in te zaposlijo, si upravičen tudi do ugodnosti, ki jih tvoja pozicija prinaša. Ampak prav to sedaj od tebe in nadrejenega zahteva, da drug drugega jemljeta bolj odgovorno, razlaga karierna svetovalka.


Izkušnje ne zrasejo čez noč


Bodi pozoren na to, da spoštuješ »sliko«, v kateri se podjetje poskuša predstaviti. Upoštevaj pravila oblačenja in vedenja. Prosi menedžerja ali svojega nadrejenega, naj te pri tem vodi.

Izogibaj se obrekovanju in zapravljanju časa. »Vse prevečkrat si ljudje dovolijo, da jih vodijo vedenja in mnenja drugih. Pomembno je, da stvari vidiš iz različnih perspektiv, preden se odločiš,« zapiše avtorica prispevka. Bodi pošten, še svetuje, in spoštljiv do drugih.

Poskusi zgraditi dobre odnose na delovnem mestu, povezuj se z drugimi. Več lahko po mnenju Laure Butler dosežeš s pomočjo drugih kot sam. Obenem pa je pomembno, da ostaneš skromen in se zavedaš, da ne veš vsega. Spoštovati moraš izkušnje drugih in se vedeti, da jih ne dobiš kar čez noč.


Obleka naredi človeka


Veliko o tebi pove tudi tvoj način oblačenja. »Če si to lahko privoščiš, na delovnem mestu kombiniraj štiri ali dva suknjiča nevtralnih barv, štiri majice ali bluze in štirih hlače ali krila. Preden nakupiš nove, premisli, kaj od tega že imaš v svoji garderobi. Izkoristi temne barve svojih oblačil tako, da jih kombiniraš s svetlejšimi. Za začetek lahko investiraš v dobro črno ali temnejšo obleko,« svetuje Laura Butler.

Ženske naj bodo pazljive tudi pri dolžini krila, ki naj ne sega preveč nad kolena, še opozarja karierna svetovalka. Oblačila se morajo primerno prilegati, nič naj ne bo pretesno ali preveč razkrivajoče (tako pri ženskah kot pri moških). Naj so delovna oblačila čista in v dobrem stanju.

Še nekaj nasvetov, kako uspešno opraviti poskusno dobo
  • Bodi pravočasen.
  • Opravi delo po svojih najboljših zmožnostih.
  • Imej pozitiven odnos.
  • Predstavljaj profesionalnost v vsem, kar počneš.
  • Bodi ponosen na to, kako se predstaviš.
  • Posveti se vsakemu vidiku svojega dela, tudi če ni v tvojemu opisu za službo.
  • Dokumentiraj vse, uporabi službeno korespondenco v svojo korist.
  • Bodi odgovoren.
  • Izkoristi vse možnosti za učenje.
  • Zasebne probleme pusti doma.
  • Zavedaj se, kdaj je potrebno »pritisniti«, kdaj pa se »potegniti nazaj«.