Artservis - glavni informator za kulturnike

Povečalo se je število ponudb za prostovoljno delo in zmanjšalo število ponudb za plačano.

Objavljeno
14. november 2013 15.55
Ljubljana 12.05.2008 - Razstava Bratsvo in enotnost v galeriji Vžigalica. foto:Blaž Samec/DELO
Maja Prijatelj
Maja Prijatelj

S podobnimi težavami kot ciljna skupina, ki ji je namenjen, torej kulturniki, se ukvarja Artservis, glavni slovenski spletni medij, ki informira o razpisih, vabilih, natečajih in virih financiranja ter svetuje pri opravilih iz sveta umetnosti. Zavod za sodobno umetnost – Ljubljana (SCCA) ga je zagnal leta 2001, od leta 2005 je njegova urednica prav Marija Mojca Pungerčar. Urednikovanje je sprejela, ker je že imela tovrstne izkušnje (bila je odgovorna urednica M'zina) in ker »z lastno umetniško dejavnostjo ne morem preživeti. Če si v položaju, ko moraš paziti na vsak evro, pridobiš veliko informacij, ki lahko koristijo tudi drugim.«

Razpisi in nasveti

Osnovna naloga Artservisa je informirati glede možnosti sodelovanja, financiranja in participacije v svetu umetnosti, pri čemer je poudarek na sodobni vizualni umetnosti, ki je tudi glavno področje zavoda SCCA – Ljubljana. Čeprav so se za druga področja umetnosti razvili drugi viri informiranja, je Artservis z dodajanjem vsebin, ki so se razvijale glede na potrebe, sčasoma postal glavni informator za širšo kulturno javnost. Rubrika Priročnik je trenutno zaradi pomanjkanja denarja zamrznjena, kljub temu pa je Artservis ob letošnji uveljavitvi sprememb davčne zakonodaje podrobno informiral samozaposlene kulturnike o tem, kaj jim novosti prinašajo in odnašajo. Največji letošnji obisk je bil zabeležen 14. januarja, ko je na Artservis kliknilo več kot dva tisoč ljudi.

Uporabniki poleg naslovne strani, kjer se pokažejo sveži razpisi in tisti, za katere se rok prijave izteka, ter zavihka Novo v bazi najpogosteje kliknejo na Avtorske pogodbe, angleško naslovnico, Izdaja računov, Forum in Obvestila. »Iz števila klikov na posamezne zavihke lahko sklepamo, kakšen je položaj ustvarjalcev. Veliko prekercev deluje brez informacijske ali svetovalne podpore. Malokdo si lahko privošči računovodski servis, davčno svetovanje ali pravno pomoč.«

O nenehno spreminjajoči se kulturniški realnosti govori tudi sekcija Baza razpisov. »Opazno se je povečalo število ponudb za prostovoljno delo in zmanjšalo število ponudb za plačano.« To se sicer ni zgodilo samo v kulturi, ampak na vseh področjih, se zaveda Pungerčarjeva. Čeprav je vsako delo, tudi neplačano, boljše kot nikakršno, je vse preveč ponudb za prostovoljno delo, kjer organizatorji ne nudijo niti povračila stroškov. Zato se je Artservisova urednica odločila, da bo ta podpiral evropske standarde dela prostovoljcev, ki vključuje brezplačno malico in povrnitev stroškov prihoda na delovno mesto. V bazi razpisov objavlja le takšne ponudbe. Delodajalci, ki malice in povračila potnih stroškov ne zmorejo ali želijo pokriti, lahko svoj oglas sami objavijo na Artservisovem forumu.

Informacije davčne uprave

Del informacij Artservis črpa iz mednarodnih novičnikov, veliko obvestil pa pošiljajo same organizacije, »ki si želijo, da jim bomo v bazi razpisov zagotovili brezplačno objavo. Včasih razpise, ki jih sami dobijo, tudi preusmerjajo na Artservis kot sugestijo za objavo. Pri drugih vsebinah, kjer smo bili zelo unikatni in močni, na primer tistih, ki so obravnavale spremembe davčne zakonodaje, pa sem informacije sproti preverjala v stiku z generalnim davčnim uradom, tako da so bile preverjene in verodostojne,« razloži Pungerčarjeva.

Na Okrožnico, ki po elektronski pošti seznanja z najnovejšimi vnosi na spletni strani, je naročenih več kot 7500 ljudi. Od 9. oktobra lani do istega datuma letos je Artservis obiskalo 185.000 ljudi, to je več kot 15.000 obiskov na mesec in več kot 600 na dan. Takšna je bila statistika pred uvedbo piškotkov. »Realna številka se giblje okoli 20.000 obiskov na mesec. Vsak, ki se resno ukvarja s kulturo v Sloveniji, Artservis obišče vsaj enkrat na leto,« pove Pungerčarjeva.