Mladi pred delodajalce z idejami

Do službe z mreženjem: mladi iskalci dela so na dogodku Pravi reševali poslovne izzive devetih delodajalcev. To je bila vsaj priložnost za prvi stik.

Objavljeno
27. februar 2014 16.58
Mojca Finc, Šport
Mojca Finc, Šport

»Mladi so aktivni, imajo ideje in znanje, potrebujejo le priložnost,« je med gospodarsko krizo že večkrat slišano spoznanje. Ta teden ga je potrdilo 55 mladih iskalcev zaposlitve, ki so se na dogodku »Pravi – praktične rešitve aktualnih in velikih izzivov« povezali z devetimi potencialnimi delodajalci. Marsikateri je ob koncu srečanja dobil povabilo na razgovor.

Zavod Nefiks, ki bdi nad projektom Služba me ne išče (podpira ga ORTO), je v svojih zaposlitvenih klubih 70 mladim članom pomagal izdelati zaposlitvene načrte in (predvsem preko mreženja) začeti karierno pot. V prvi sezoni projekta je zaposlitev našlo 16 udeležencev, med letošnjimi dogodki – zaposlitveni klubi potekajo od novembra do maja v Ljubljani, Mariboru, Gornji Radgoni, Zagorju ob Savi, Vojniku in Šentjurju – pa se jih je zaposlilo pet.

V torek so mladim iskalcem zaposlitve člani zaposlitvenega kluba Ljubljana-Rakovnik pripravili srečanje Pravi za vas, na katerem so našteli 55 udeležencev. Ti so se glede na svoje zanimanje vključili v eno od skupin, na čelu katerih so bili predstavniki potencialnih delodajalcev. Devet podjetij je iskalcem zaposlitve zastavilo nalogo oziroma podjetniški izziv, poslušalo njihov brainstorming in jih pri idejah usmerjalo.

Namen dogodka je namreč bil dati mladim priložnost, da pokažejo svoje zamisli in kompetence pred potencialnimi delodajalci, ti pa so lahko spoznali motivirane iskalce zaposlitve in dobili vpogled v usposobljenost mladega kadra.

Večerja s Schwarzeneggerjem

Skupina, ki se je zbrala pri predstavniku Zavoda mladi podjetnik, je poskusila dognati najboljši način za iskanje novega kadra mladega podjetja. Pri O. K. Consulting so razpravljali, kako bi podjetje pridobilo mlade start-up podjetnike in jih prepričalo za izobraževanje pri njih. Innovatif se je ukvarjal z izzivom, kako mladim generacijam predstaviti pomembnost zmerne uporabe spleta in sodobnih tehnologij. Pri Kompas MTS so dekleta oblikovala enodnevno turistično ponudbo za obmejne poslovalnice, namenjeno popotnikom v tranzitu. Skupina, ki je sodelovala z IBM Slovenija, je razmišljala o prodaji storitev start-up podjetjem. Pri Collegium Mondial Travel so udeleženke pripravile nov koncept absolventskega izleta – ponudbo z vlakom. S predstavnikom National Geographic Slovenija so iskale nove zgodbe, povezane s slovensko kulturno in naravno dediščino, ter načine trženja. Adecco je kandidatom zadal nalogo, kako zunaj domovine poiskati tujca z izbranim poklicem in ga usmeriti k podjetju v Sloveniji, pri Energetika.net pa se je skupina ukvarjala z organizacijo konference Energetika prihodnosti.

Naloga pri slednji je bila posebno zanimiva, saj je skupina šestih udeležencev razmišljala, kako zbrati visok znesek, ki ga podjetje potrebuje za organizacijo dvodnevne konference, katere glavni gost je filmski igralec in nekdanji kalifornijski guverner Arnold Schwarzenegger. Organizatorji konference so ga izbrali, ker ima pri svoji nekdanji politični vlogi izkušnje s področja energetike. »Radi bi, da predstavi svoj pogled na energetiko v prihodnosti tudi slovenski publiki. Hkrati pa bi z njegovim imenom pritegnili podjetja in medije. Kako bi pokrili stroške? Kako prepričati sponzorje?« je Mateja Kegel Kozlevčar, vodja projektov in dogodkov pri Energetika.net, nizala vprašanja študentu strojništva Urošu, obramboslovcu Petru, ekonomistu Matevžu, prevajalcema Aljažu in Katarini.

Predlogi

Ideje so se vrstile. Kotizacija za udeležence je bil prvi predlog, ki so ga podprli vsi. Razstavni prostor je predlagal Peter, prenos delčka konference po spletu je dodala Katarina, Aljaž je naštel morebitne vlagatelje in omenil, da bodo imeli odlično priložnost mreženja, ki ga zaradi zbrane stroke na enem mestu ne bodo hoteli izpustiti, Peter se je spomnil še natečaja za inovativne tehnologije in prepričljivega poziva za sredstva, ki bi ga naslovili na ministrstvo za izobraževanje. Uroš je poudaril pomembnost samostojne spletne strani za ta dogodek, kar bi povečalo možnost spletnega trženja, Peter je omenil še vabilo evropskemu komisarju za okolje in njegovim kolegom, ki sodelujejo na podobnih ravneh. Skupina je predlagala še posebne pakete za pokrovitelje, ki bi desetim izbranim podjetjem omogočili večerjo s Schwarzeneggerjem. »V ekskluzivno priložnost bodo morali investirati največ,« so prikimavali eden drugemu. »Večerja z njim je pač dodana vrednost,« je poudaril Matevž.

Mateja Kegel Kozlevčar z Energetika.net je navdušena nad zamislimi. Na srečanje je sicer prišla s ciljem opaziti koga, ki bi ga lahko povabila k sodelovanju. Ni pa si predstavljala, da bo imela opraviti z visoko motivirano skupino, polno znanja in domiselnih idej. »Pozitivno so me presenetili. So dobri poznavalci energetike, čeprav prihajajo iz različnih izobraževalnih smeri in njihove zamisli je večinoma mogoče uresničiti. Razmišljali so podobno kot mi v podjetju, ko smo se začeli ukvarjati s tem projektom. Nisem pa pričakovala tako konkretnih in razdelanih predlogov. Pri več udeležencih sem opazila potencial. Gotovo se srečamo na razgovoru,« je napovedala.

Po znanje in zveze

To podjetje odpira priložnosti mladim tudi na posebnih energetsko-kariernih srečanjih. Skupino je povabila, da se udeležijo naslednjega, ki bo 14. marca. »Tudi to je eden od bazenov, od koder pridobivamo nove sodelavce,« je dodala.

Zanimalo nas je še, kolikšne so potrebe po zaposlovanju v podjetju in kakšne statuse imajo njeni sodelavci. »Večina jih dela preko statusa samostojnega podjetnika, redno zaposleni smo trije. Mladi pri nas pridobivajo izkušnje med študijem z delom po študentski napotnici, pozneje tudi preko avtorskih pogodb. Usposobimo jih za delo v energetskem sektorju in jih tudi priporočimo. K nam pridejo po znanje in zveze,« je še povedala sogovornica.

Bernard Grum, ki je na dogodku zastopal podjetje IBM, je povedal, da za zdaj sicer ne zaposlujejo novih sodelavcev, vendar pa je spoznal nekaj zanimivih kandidatov. »IBM ima toliko različnih produktov, ki na slovenskem trgu še niso prisotni. Bi pa si jih želeli predstaviti, če bi jih bil kdo pripravljen tržiti,« je namignil.

Tudi urednik fotografije pri reviji National Geographic Slovenija Arne Hodalič, je bil ob koncu brainstorminga zadovoljen: »Za prihodnje predlagam podobne celodnevne delavnice, kjer bi več časa lahko namenili reševanju in izmenjavi idej ter kroženju med omizji.« Predstavniki podjetij so tako z dogodka odšli z nekaj novimi zamislimi in verjetno precej posetnicami z imeni mladih, ki so pripravljeni sodelovati z njimi, predvsem pa – delati.