Športne dogodke peljejo naprej prostovoljci

Zaposlovanje za športne prireditve

Objavljeno
01. marec 2012 15.05
Koliko novih delavcev bodo zaposlili
Mojca Finc, Borza dela
Mojca Finc, Borza dela

Vodstvo Hokejske zveze Slovenije je za aprilsko svetovno prvenstvo divizije I v Ljubljani odgovorne naloge zaupalo tistim, ki so že vpeti v delo ob ledenih ploskvah in na njih. Tudi Nogometna zveza Slovenije za majsko evropsko prvenstvo do 17 let ne bo zaposlovala novih ljudi. Precej večji zalogaj bo evropsko prvenstvo v košarki prihodnje leto.

Zaradi organizacije svetovnega prvenstva divizije I v hokeju – med 15. in 21. aprilom v Ljubljani – se vsak dan sestane deset ljudi. Večina jih prihaja iz hokejskih krogov, naloge opravljajo poleg svoje primarne službe, pri organizaciji prvenstva delajo po avtorskih pogodbah.

Pri izvedbi prvenstva jim bodo pomagali sodniki, zapisnikarji, prevajalke, vozniki, hostese, varnostniki, zdravstveno osebje, zdravniki, zobozdravniki, prodajalci vstopnic, osebje v novinarskem središču, fotografi, pisci za spletno stran, čistilci ledu, tisti, ki bodo ekipe preskrbovali s sadjem in vodo, čistilke, odgovorni za promocijo in protokol, drsalci med premori med tretjinami...

Osemdeset odstotkov kadra bodo sestavljali prostovoljci. »Potrebujemo jih 200. Od septembra, ko je izšel razpis, smo jih zbrali 80. Razpis bomo kmalu ponovili oziroma osvežili,« je razkrila Špela Predan, odgovorna za stike z javnostjo pri Hokejski zvezi Slovenije.

Več dela za zaposlene

Dva tedna pozneje bodo na svoj račun prišli ljubitelji nogometnih zelenic. Evropsko prvenstvo za fante do 17. leta, ki bo na sporedu med 4. in 16. majem, z zaposlitvenega vidika ni zahtevno, saj vodstvo Nogometne zveze Slovenije (NZS) razen nekaj tistih, ki jih bo najelo prek študentskih napotnic ali avtorskih pogodb, ne bo zaposlovalo novega osebja.

»Projekt temelji na dodatni obremenitvi zaposlenih in pogodbenih sodelavcev, delno tudi na ljudeh, ki bodo delo opravili poleg svojega rednega dela. Zdaj se s projektom aktivno ukvarja 18 ljudi, na koncu bo vanj vključenih 30, približno 40 pa jih na prvenstvo pošlje še Evropska nogometna zveza (UEFA). Pristojni so za administrativno izvedbo, nadzor in sodelovanje pri nalogah, ki jih izvaja lokalni organizacijski odbor,« je razkril Matjaž Krajnik, tiskovni predstavnik pri NZS.

Nove sodelavce so že začeli iskati in vključevati v delo, še bolj pa jih bodo aprila po končanem žrebu. Aktivirali bodo voznike, spremljevalce ekip, vodje prizorišč in njihove sodelavce ter varnostnike. Za vsako tekmo bodo potrebovali od 15 do 20 prostovoljcev; v skupini bodo sodelovali predvsem tisti, ki podobne naloge redno opravljajo na prvenstvenih tekmah. Polfinalni in finalno tekmo pa bodo, poleg tistih iz UEFA, izvedli z ekipo, ki sicer organizira tekme reprezentance A.

Za EP v košarki kader iščejo

Največji organizacijski zalogaj med športnimi prireditvami na Slovenskem bo evropsko prvenstvo v košarki prihodnje leto. Za ta dogodek je vodstvo Košarkarske zveze Slovenije (KZS) ustanovilo podjetje EP 2013 in zaposlilo direktorja in generalno sekretarko, izbrali so tudi vodjo tekmovanja, direktorja marketinga, TV-pravic in sprejem ekip, vodjo informatike.

Za nekatera delovna mesta se pri KZS še dogovarjajo, nekaj kadra pa še iščejo. »Dogovarjamo se z nekaterimi podjetji, ki bodo skrbela za izbrana področja (denimo informatika in marketing), njihova naloga bo tudi določanje vodje projekta in pomočnikov. Podjetja izbiramo na podlagi ponudbe, njihovih izkušenj in referenc. Pri razpisu za direktorja smo sodelovali z našim partnerjem, podjetjem Adecco, s katerim bomo zagotovo našli še kakšen ustrezen kader,« je proces izbire opisala Alenka Škreblin, generalna sekretarka EP 2013.

V ožji organizacijski ekipi bo v rednem delovnem razmerju zaposlenih od 15 do 20 ljudi, vsi za določen čas. Po koncu EP (22. septembra) bodo morali vodje projektov oddati le še poročila. Drugi bodo zunanji partnerji – samostojni podjetniki, delali bodo tudi prek avtorskih pogodb in študentskih napotnic.

Več kot tisoč prostovoljcev

»Kot zahteva uradni priročnik za organizacijo prvenstva, ki ga je sestavila FIBA Europe, moramo poskrbeti za odgovorne ljudi na vseh področjih organizacije; to so tekmovanje, nastanitev, marketing, informatika, prevozi, varovanje, administracija, prostovoljci, TV-pravice, odnosi z javnostmi, promocija, vstopnice, akreditacijski sistem in spremljevalni program. Sčasoma bo mogoče tudi dodajanje novih delov organizacije, če bo to potrebno. Vsi odgovorni bodo imeli tudi pomočnike,« je razkrila Alenka Škreblin.

V predtekmovalnem delu prvenstva, ki bo razpršen po mestih (Jesenice, Koper, Novo mesto in Ptuj), bodo delovali mestni organizacijski odbori. Njihove vodje so mesta že imenovala. Veliko dela bodo opravili prostovoljci; čakajo jih naloge uradnih atašejev reprezentanc in uradnih oseb, pomagali bodo na informacijskih točkah v hotelih, asistirali medijskim predstavnikom v novinarskem središču in na tribuni, raznašali statistike, delali v akreditacijskem centru, pobirali žoge, brisali parket med tekmo, opravljali vlogo hostes...

Potrebovali jih bodo nekaj več kot tisoč. Lani poleti so jih samo z razpisom na uradni spletni strani KZS zbrali več kot 350 in jih preizkusili na avgustovskem Adecco pokalu EX-YU in na Telemachovem košarkarskem spektaklu med Slovenijo in Litvo. »Tudi brez posebnih oglasov se ljudje še odzivajo. V bazi imamo približno 500 prostovoljcev, nekaj tudi iz tujine. Več jih bomo iskali že kmalu, tokrat z več promocije in posebno spletno aplikacijo. Vse, ki se bodo prijavili, bi radi preizkusili na EP do 20 let, ki ga bomo izvedli med 12. in 22. julijem,« je povedala Alenka Škreblin.