V pol leta poslovanja zaslužila za mešalnik

Fruti Smoothie: če posel ne bo uspel, bo odgovore iskala pri sebi, ne pri strankah, pravi Katarina Čarman.

Objavljeno
19. junij 2014 15.36
Mlada podjetnica Katarina. V Kranju 10..6.2014
Mojca Finc, Šport
Mojca Finc, Šport

»Tisti, ki se podajajo na lastno podjetniško pot, pričakujejo dobiček takoj, kar čez noč. Jaz se zavedam, da tako ne gre. Zato, denimo, prvi teden ponudim naročnikom brezplačno dostavo. To je cena začetka posla,« je eno od ugodnosti, na katerih gradi dolgoročno sodelovanje pri svojem podjetju Fruti Smoothie, predstavila Katarina Čarman. Poslovno dejavnost je registrirala decembra lani.

Energetko, Ljubimec, Suhec, Balanser, Športnik, Čistilec in Sladkosned so iskriva imena smoothiejev, kakor se v angleškem jeziku imenujejo sveže pripravljeni organski napitki, ki jih pripravlja 30-letna Kranjčanka Katarina Čarman. Ko je pred tremi leti v valu odpuščanja pri Merkurju izgubila službo – delala je kot komercialistka –, se je najprej vrnila v gostinstvo, nato pa se pridružila prijateljici, ki je pripravljala takšne napitke.

Pomisleki

»Ko je nehala poslovati, so me doma spodbujali, naj nadaljujem samostojno. Veliko pomislekov sem imela: kaj, če mi ne bo uspelo? Brez njihove podpore zagotovo ne bi začela lastnega posla,« je opisovala. Veseli jo, da s tem, kar počne, dela dobro za okolje: »Ljudem bi rada približala in olajšala pot k bolj zdravemu življenju.« Do okolja prijazna je s povratnimi steklenicami, ki jih uporablja pri delu. Z nagrado poskrbi za naročnike, ki jih marljivo zbirajo.

V dobrega pol leta poslovanja je zaslužila za mešalnik, ki ga uporablja za izdelavo napitkov. Načrtuje, da bo v dveh letih vknjižila dobiček. »Če zastavljenega ne bom uresničila, bom odgovore za neuspeh iskala pri sebi, ne v okolju. Prepričana sem namreč, da je poslovna ideja odlična,« je razmišljala.

Delovni dan začne ob 4.30 zjutraj. Napitki morajo sveži doseči naročnike. Njena pisarna je kuhinja, ki jo je najela v restavraciji. Pri tem je unovčila dolgoletne izkušnje iz gostinstva. »Z vsemi šefi sem ostala v dobrih odnosih. Kuhinje v tako zgodnjih jutranjih urah v tej restavraciji ne potrebujejo. Dobila sem jo brezplačno v najem.«

Vsako jutro v polnovredni obrok zmeša sadje, zelenjavo in semena. »V ponudbi je osem osnovnih okusov, poleg njih so na voljo sezonski, v tem času jagoda in malina, prihaja še breskev. Največji hit je Zelena pomlad. Vsebuje ananas, banano, avokado, špinačo, solato in lanena semena,« je povedala. Veliko bere o ustreznih kombinacijah sestavin, nove izdelke pa najprej testirajo domači.

Najprej prijateljice

Na trgu se je začela uveljavljati po prijateljicah, ki jim je v službo pripeljala napitek za malico, one pa so ga predstavile v kolektivu. In tako so se sprožila naročila. »Čedalje pogosteje si zaposleni namesto pic, denimo, ob rojstnih dnevih naročijo smoothie,« je pojasnjevala Katarina Čarman. Promocije je imela tudi na sejmih, ponudbo je pred kratkim predstavila na zumba zabavi v Preddvoru: »Kličem po gostilnah, v bolnice, predstavim jim napitke, prinesem v pokušnjo. Nekje se prime, drugod ne. Vendar zanimanje kažejo vsi.«

Na dan pogovora za Delo je k naročnikom dostavila 40 litrov smoothijev. Prvo pošiljko je ob 6.30 pustila pri rednih odjemalcih, zakonskem paru v Kranju (za občutek: pollitrski napitek stane štiri evre), nadaljevala je z dostavo paketa v Pekarno Pečjak, nato se je odpravila v bolnico na Golniku pa v Iskro in frizerski salon Simple. »Imam utečene postaje. Konec tedna je načeloma prost, izjema so le tisti, ko dobim večja naročila. Za Sensilab sem enkrat pripravila okrog sto litrov napitkov,« je pripovedovala.

V prihodnosti bi rada dejavnost razširila: »Ideje imam, zagon tudi. Prepričana sem, da trud in osredotočeno delo obrodita sadove,« je prepričana podjetnica z Gorenjskega.