Marsi in Venere tudi na mobilnikih?

81 odstotkov uporabnic pametnih telefonov si nanje najprej naloži aplikacijo za facebook.

Objavljeno
27. september 2011 14.53
Posodobljeno
27. september 2011 14.53
Lenart J. Kučić, Sobotna priloga
Lenart J. Kučić, Sobotna priloga
Mobilne aplikacije postajajo eno izmed tržno najzanimivejših področij za razvijalce in programerje, saj bo trg plačljivega mobilnega programja po napovedih analitikov do leta 2015 vreden najmanj 25 milijard dolarjev. Zato poskušajo ponudniki tudi na področju mobilnih aplikacij odgovoriti na večno vprašanje, kako na uporabo programov vpliva – spol.

Analitiki družbe Nielsen so prejšnji teden objavili rezultate študije med več tisoč polnoletnimi uporabniki mobilnega operacijskega sistema android, ki je pokazala, da so moški veliko pogosteje kot ženske posegali po pisarniških, poštnih in navigacijskih programih. Uporabnice pa so na mobilnikih najprej poskrbele za povezovanje z družabnimi omrežji, zlasti facebookom (google+ je med ženskami najmanj priljubljeno družabno omrežje), pogosteje so se odločale tudi za druge družabne programe in za Amazonovo aplikacijo kindle. Večino najbolj priljubljenih aplikacij – od pretočne glasbene storitve pandora do igrice angry birds – enako pogosto uporabljata oba spola.

Nekatere druge raziskave so pokazale, da mobilne igre nekoliko spreminjajo stereotipe, da se za računalniške igre zanimajo predvsem moški. Pri analitskem podjetju Flurry so ugotovili, da je več kot 53 odstotkov igričarjev v resnici igričark, kar so pripisali »družbenemu« značaju mobilnih iger in dejstvu, da so precej manj zapletene od iger na osebnih računalnikih ali igralnih konzolah. Dodali so še, da so igričarke večinoma starejše od moških – sodijo v starostno skupino 26 do 44 let –, so izobražene in imajo visoke prihodke. Vendar so kljub množičnosti zelo slabe zapravljivke, ugotavljajo pri družbi Mocospace, saj se le redko odločajo za nakup navideznih igričarskih dobrin in plačljivih iger, v čemer še vedno močno prevladujejo moški.