Nove tehnologije nastajajo tudi v Evropi

Stara celina je močna predvsem pri mobilnih aplikacijah, poudarja Nicolas Roope, predsednik odbora internetnih nagrad lovie.

Objavljeno
23. november 2012 16.16
Alenka Pogačnik, Infoteh
Alenka Pogačnik, Infoteh

London - Britanska prestolnica je zadnja leta z razvojem vzhodnolondonskega tehnološkega mesta (Tech City), silicijevega krožišča (Silicon Roundabout) in predela Shoreditch postala eden od svetovnih centrov razvijajoče se digitalne kulture. Že tretji festival interneta in novih tehnologij z nagradami lovie je dober odsev razvoja.

»Za Evropo je na področju digitalnih tehnologij razburljivo leto. Zaradi njih se spreminjajo tako družba kot načini poslovanja,« je ocenil eden od vodij festivala Nick Farnhill. Precejšen del festivala je bil namenjen temu, kako se zaradi tehnologij spreminja poslovni svet, med drugim so razpravljali o tem, kakšna je sploh še vloga fotoreporterjev v času, ko večina ljudi uporablja pametne telefone z dovolj zmogljivimi fotoaparati. Ukvarjali so se tudi s temo, kako čim bolje tržiti glasbo na spletu, kar je še vedno veliko vprašanje.

Najboljše rešitve so prejele nagrade lovie, ki jih od lani podeljuje Mednarodna akademija za digitalne umetnosti in znanosti (IADAS). V štirih glavnih kategorijah - spletna stran, mobilna aplikacija, video in oglaševanje - so se pomerila podjetja iz več kot dvajsetih evropskih držav. Čeprav nagrade niso denarne, so sodniki (prihajajo iz Googla, BBC-ja in drugih spletnih podjetij) zmagovalce nagradili z zlatimi, srebrnimi in bronastimi kipci v obliki srca.

Kot najbolj kreativni so se letos izkazali razvijalci mobilnih in spletnih aplikacij, med katerimi velja posebej opozoriti na sky scanner, ki uporabnikom omogoča, da med letalskimi ponudniki poiščejo najugodnejše lete, in igro the voice of Holland, s katero se lahko gledalci aktivno vključujejo v istoimenski  televizijski resničnostni šov in stavijo na svojega favorita. Nagrado občinstva in bronasto priznanje si je prislužil video Don't cover it up, ki si ga je kot del kampanje za opozarjanje na nasilje v družini na youtubu ogledalo več kot milijon ljudi.

Nagrada za kodek mp3

Prvič so izbrali tudi osebnost leta. Ta naziv si je za svojevrsten pristop k uporabi interneta in twitterja prislužil igralec in ljubitelj tehnoloških igračk Stephen Fry. »Vesel sem, da sem že zelo zgodaj začel uporabljati nove tehnologije,« je povedal v svojem nagovoru. »V sebi namreč združujejo najboljše, kar lahko ponudi človek - znanost, tehnološki napredek, umetnost in socialni čut.«

Potem ko je nagrada za življenjsko delo lani romala v roke islandske pevke Björk, jo je letos prejel nemški inženir Hainz Gerhäuser, ki je s sodelavci z razvojem kodeka mp3 popolnoma spremenil način poslušanja glasbe in preusmeril tok razvoja glasbene industrije.

Desetletje konvergence

Dansko-britanski industrijski in digitalnografični oblikovalec Nick Roope je po izobrazbi kipar, a je kmalu pristal med podjetniki. Poleg predsedovanja sodniškemu odboru, ki podeljuje nagrade lovie, je eden od pobudnikov evropskega tedna interneta in soustanovitelj blagovnih znamk Hulger, Poke in Plumen.

Roope je bil je tudi član umetniškega kolektiva Antirom, ki je na začetku devetdesetih let raziskoval interaktivnost. Tam se je po svojih besedah naučil, da v življenju največkrat zmagaš tako, da deliš. Z Nicolasom smo se pogovarjali pred drugo podelitvijo nagrad lovie.

Nagrade lovie ste letos podelili drugič. Kako se zadeva razvija?

Še vedno smo v procesu odraščanja. Vseeno so nas sprejeli dokaj resno, tako da smo pravzaprav presenečeni. Prvo leto smo predvsem ljudi prepričevali, naj se prijavijo. Tokrat pa so lanski zmagovalci prav čakali, da se bodo ponovno prijavili. Nagrade so se uveljavile dosti prej, kot smo pričakovali, kar nam daje kredibilnost, pri čemer pa je naš namen povezati Evropo v skupen forum, kar je glede na jezikovne ovire zelo težka naloga. Na internetu je še vedno toliko stvari odvisnih od poznavanja jezika in kulture.

Je jezik res tako pomemben?

Seveda. Vzemiva na primer samo spletno navigacijo. Celotna uporabniška izkušnja še vedno v glavnem temelji na poznavanju jezika.

Je tudi tukaj, kot denimo pri izboru za pesem Evrovizije, kaj tako imenovane kuhinje? Da sodniki navijajo za posamezno podjetje glede na osebno naklonjenost?

Pridobiti skušamo kar se da veliko sodnikov iz različnih dejavnosti in z različnimi preferencami. Med njimi so tako glasbeniki, oblikovalci, programerji, podjetniki. Nekateri so izrazito ekstremni, drugi se strogo držijo zapisanih pravil, tretji so zelo prijazni pri ocenjevanju, tako da mislim, da na koncu dobimo neko realno oceno. Imamo pa tudi nagrado, ki jo podeli občinstvo.

Največ prijav je prispelo v kategoriji aplikacij. Zakaj?

Področje mobilnih aplikacij nedvomno raste, prejeli smo ogromno izdelkov. Evropa je zelo močna v tem, polno je pametnih telefonov in sploh je tukaj veliko že uveljavljenih podjetij na področju mobilne telefonije.

Kje vidite glavne smernice, kam gre internetno okolje?

Še vedno prevladuje konvergenca. O njej se pogovarjamo že vsaj deset let. Če pogledamo vse naprave, na katerih se razvija, denimo tablice, mobilne telefone - z njimi dostopamo do istih stvari, vendar jih obravnavamo na drugačne načine. Poleg teh platform, ki konvergirajo, konvergirajo tudi storitve. Dolgo smo bili namreč priča obratnim trendom in vedno večji razdrobljenosti, zdaj pa se stvari zbližujejo.

Kako lahko izdelki in storitve, ki so prejeli letošnja priznanja lovie, pomagajo ljudem in družbi v času, v katerem živimo?

Gospodarske in finančne razmere v Evropi niso rožnate, nove tehnologije pa nam lahko dajejo novo upanje. To področje gospodarstva je v vzponu. Ljudem so te zadeve všeč, ker prinašajo dodatno vrednost. Ne gre le za medij, ampak tudi za možnosti, ki jih nove tehnologije ponujajo v podjetništvu.

Tudi na področju glasbe, mode in podobnega ima Evropa veliko težav zaradi jezikovnih in kulturnih razmejitev, zato smo ves čas v senci ZDA, kjer teh ovir ne poznajo ali jih je neprimerno manj. Menim, da lahko z novimi tehnologijami preskočimo veliko ovir, in to je tudi tisto, kar daje ljudem upanje.