Poglej, kaj berem

V podjetju Peekster so prepričani, da je za razvijalce mobilnih aplikacij zanimiv tudi časopisni trg.

Objavljeno
11. maj 2014 16.52
Lenart J. Kučić, Sobotna priloga
Lenart J. Kučić, Sobotna priloga

Na finalu natečaja Tech Cruncha za mlade tehnološke podjetnike Disrupt se je prejšnji teden v New Yorku med 25 izbranci z vsega sveta predstavilo tudi britansko-slovensko podjetje Peekster. Z mobilno aplikacijo hočejo povezati področji, ki se zdita nezdružljivi: družabna spletna omrežja in tiskane medije.

Zamisel je preprosta. Velika večina kupcev in naročnikov časopisov ali revij ima papir raje od računalniškega zaslona. Ti preberejo članek in ga prav tako želijo komu pokazati, deliti s krogom prijateljev ali priporočiti drugim bralcem. Ker med branjem časopisa ponavadi nimajo zraven še računalnika, si morajo zapomniti članek, zapisati naslov in avtorja ter ga pozneje poiskati na spletu.

Zato so v podjetju Peekster razvili mobilno aplikacijo za Applov mobilni operacijski sistem ios, ki zna s fotoaparatom mobilnika optično prepoznati članek, ki ga beremo (naslovnico), ga poiskati na spletu, objaviti na družabnih omrežjih in poiskati sorodne vsebine. V trenutni različici so podprti samo nekateri največji ameriški in britanski časopisi (New York Times, Independent, Metro, Guardian, Wall Street Journal …), vendar razvijalci napovedujejo, da bodo ponudbo razširili.

Vstop v založništvo

Direktor podjetja Tine Hamler nam je povedal, da aplikacija peekster ni samo zanimiva zamisel za natečaje podjetniških idej, ampak računajo na zelo konkreten trg tiskanih vsebin. Trg tiskanih časopisov resda ne raste, vendar ne smemo pozabiti, da je kar 80 odstotkov svetovnega časopisja in revij še vedno na papirju. Vemo tudi, da bralci raje plačajo za tiskano izdajo kot za elektronsko, založniška industrija pa je v lanskem letu zaslužila približno 200 milijard dolarjev, je pojasnil Hamler. Zato vidijo tisk kot odlično vstopno točko, kjer se lahko utrdijo v svetu založništva.

Kaj ponujajo lastnikom vsebin, po katerih išče njihova aplikacija? Hamler pravi, da založnikom ponujajo nekakšno analitsko orodje za tisk, s katerim lahko spremljajo bralne navade in zbirajo demografske podatke o bralcih. Hkrati lahko založniki zaradi aplikacije pridobijo obiske, oglasne klike in viralnost, je dodal Hamler. Na Disruptu se sicer niso uvrstili med prvo šesterico, a direktor upa, da so z nastopom pritegnili zanimanje investitorjev, saj želijo povečati krog uporabnikov, pridobiti nove založnike in čim prej pripraviti še androidno različico iskalnika tiskanih člankov.