Prenesite si winamp, dokler si ga še lahko

Nekoč izjemno priljubljen program za predvajanje glasbe se čez en mesec dokončno poslavlja, do takrat je še na voljo.

Objavljeno
21. november 2013 10.48
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

V začetnih letih glasbe v digitalnih formatih (predvsem mp3) so milijoni uporabnikov osebnih računalnikov te datoteke predvajali s programom winamp. Prva različica je izšla leta 1997, zdaj pa je še na voljo zadnja z oznako 5.66, ampak samo še do 20. decembra.

Takrat bo namreč program ugasnil, z njim pa tudi stran winamp.com. Predvajalnika od tega datuma naprej ne bo več mogoče prenesti, razvoj pa so v podjetju AOL že zaključili. AOL je sicer winamp oz. podjetje Nullsoft, ki ga je prej razvijalo, za 80 milijonov dolarjev prevzel leta 1999. Nullsoft sta ustanovila avtorja winampa Justin Frankel in Dimitrij Boldirjev.

AOL in tudi uradna stran predvajalnika nista navedla razloga za ukinitev winampa, zagotovo pa so se v podjetju za to odločili, ker se je priljubljenost programa zmanjševala in ker z njim niso ustvarjali dovolj prihodkov.

Tudi uporabniki winampa skozi vso njegovo zgodovino danes glasbo pogosteje poslušamo drugje kot v njem. Na pametnih telefonih - tudi tam je winamp na voljo, vendar so ostali predvajalniki vsaj enako dobri -, neposredno v glasbenih trgovinah oz. storitvah pretočne glasbe (itunes, deezer, ...), z namenskimi domačimi napravami, ki predvajajo glasbo z omrežnega strežnika. Zato se za winamp ne zmenimo več toliko kot pred desetletjem, ko je bil naša glavna izbira za nadomestek predvajalnikom zgoščenk.

Treba pa je tudi priznati, da se je winamp v vseh teh letih od nekdaj preprostega in zelo prilagodljivega predvajalnika, ki ga je bilo mogoče povsem preobleči, zasedel pa je le majhen del namizja ali se skril v opravilno vrstico, podobno kot fotografski in drugi programi razbohotil v marsikaj poleg klasičnega predvajalnica glasbe, hkrati pa ni ponudil ničesar res inovativnega. Tak je cikel mnogih digitalnih storitev, ki v danem trenutku doživijo neverjetno priljubljenost, nato pa znotraj velikih korporacij zaspijo in jih izrinejo novi tekmeci z boljšimi idejami.

Vsekakor pa bomo pogrešali slavni slogan z lamo.