Svetovni trg mobilnikov kljub rasti v krču

Samsung lovi še vedno vodilno Nokio, položaj krepijo kitajski proizvajalci.

Objavljeno
04. november 2011 17.00
Posodobljeno
04. november 2011 20.00
Blaž Kovšca, Infoteh
Blaž Kovšca, Infoteh

Ljubljana – V letošnjem tretjem četrtletju je bilo po svetu prodanih 393,7 milijona mobilnikov ali 12,8 odstotka več kot lani v istem obdobju. Tako vsaj trdijo pri finančnoanalitični družbi IDC, kjer so pričakovali za skoraj tretjino manjšo rast – celo nižjo kot lani (9,8 odstotka). Pa vendar ne moremo govoriti o rekordnih številkah.

Kljub lepim prodajnim rezultatom je to namreč druga najnižja rast prodaje v zadnjih dveh letih in dober odsev umirjajočih se razvitih trgov ter zadržanosti uporabnikov pred napovedanimi novostmi. Nokia se pobira, Apple je (začasno) padel.

Mešani občutki prevevajo analitike in izdelovalce mobilnikov ob poročilu »worldwide mobile phone tracker«, ki ga je pred kratkim objavil IDC. Sicer že velikokrat videne smernice upehanih trgov v ZDA, na Japonskem in v zahodni Evropi, ki jim svetovno sliko trga rešujejo uporabniki v gospodarsko živahnih državah, tokrat dopolnjujeta še gospodarska kriza in taktiziranje bolj ozaveščenih kupcev. Ti so ob koncu tretjega četrtletja še vedno čakali tako na Applov iphone 4s kot na nove nokie in – predvsem v ZDA – tudi na sedmo generacijo Rimovih blackberryjev.

Vloga omenjenih modelov je čedalje pomembnejša, saj sodijo v skupino pametnih mobilnikov, ki se iz meseca v mesec bolj uveljavlja pri prodaji vseh tovrstnih naprav. S tem se strinjajo tudi finančnoanalitične družbe. Pri Nielsenu trdijo, da je imelo letošnjega julija 40 odstotkov odraslih Američanov v lasti vsaj en pametni telefon, konec leta naj bi bilo takih več kot polovica. V Sloveniji je delež prodanih »pametnjakovičev« prav tako že pred časom presegel polovico vseh mobilnih telefonov. Pri IMS pričakujejo, da bo letos prodanih 420 milijonov pametnih telefonov (28 odstotkov vseh), leta 2016 pa že več kot milijarda oziroma polovica vseh prodanih mobilnikov.

Tega so se naposled zavedeli tudi pri Nokii in Sonyju. Finci so končno predstavili prve mobilnike z operacijskim sistemom windows (lumia) in krivuljo prodaje po skoraj dveh letih spet obračajo navzgor, Japonci pa so se še zadnji hip (?) znebili švedskega mlinskega kamna Ericssona. Z Daljnega vzhoda sicer prihaja cela falanga uspešnih izdelovalcev tehnološko najbolj nasičenih mobilnikov, ki so si zobe brusili na domačih trgih, zdaj pa si uspešno odžirajo tržne deleže tudi na zahodu. Samsung se vedno bolj približuje Nokii – in to prav z družino pametnih telefonov galaxy, ki vsako četrtletje pridobi proti vsem drugim, razen Applovemu iphonu. Dolgo je bil močan nasprotnik tudi LG, ki pa mu je pošla sapa in se zdaj komaj še drži tretjega mesta, za njim pa se – izmenjujoč se na četrtem – zaganjata ZTE in Apple. Drugi je v letošnjem tretjem četrtletju dosegel tretjo najvišjo rast med vsemi izdelovalci, a kljub temu zdrsnili na peto mesto, saj je imel ZTE več kot dvakrat tolikšno.

To je predvsem posledica poznavanja potreb lokalnih trgov, zlasti kitajskega, kjer tako kot na drugih razvijajočih se trgih (v Aziji, Oceaniji, Latinski Ameriki) prodaja raste vsem velikim ponudnikom. Še bolj pa majhnim lokalnim. In to je dobro. Ker se po nekaj korenitih pretresih med velikimi izdelovalci ponudba naprav in operacijskih sistemov ter trgi na splošno na novo določijo. Ostali bodo (naj)boljši in (naj)ugodnejši. To pa je dobro za nas, uporabnike.