Lahkotna sprehajalca

Hermes z novima kolesoma.

Objavljeno
18. oktober 2013 14.03
Maja Prijatelj
Maja Prijatelj

Znamka, ki zna običajne predmete, kot so šali, denarnice, kravate in pasovi, oblikovati v prestižne izdelke in jih drago prodati, je resno vzela letošnji oglaševalski slogan A sporting life! (Športno življenje). Poleti je nekoliko zmanjšala svojo zalogo usnja mladih bikov in sešila košarkarsko žogo za skoraj 13.000 ameriških dolarjev, novembra pa bo v svoje butike poslala modela koles z romantičnima imenoma Le Flâneur d’Hermès in Le Flâneur sportif d'Hermès, pri čemer beseda flaneur pomeni sprehajalec, pohajkovalec. 

»Želeli smo oblikovati uporabno kolo, ne dekorativni objekt. Naše glavne zahteve so bile preprostost, učinkovitost, enostavna uporaba, prijetnost in eleganca,« je povedal François Doré, vodja Hermesovega oddelka Horizons, na katerem načrtujejo tudi notranjost vozil in zasebnih letal. 

Kolesi je ročno izdelalo francosko podjetje Time. Njun okvir je iz lahkih in trpežnih ogljikovih vlaken, ki bolje od aluminija pobirajo tresljaje, in vsebuje sistem vzmetenja. Za zaviranje skrbijo hidravlične zavore z diski, znamenito Hermesovo usnje pa prekriva sedež, ročaje, vzmetno držalo prtljažnika in oprijem za prenašanje. Na prodaj bosta različici z osmimi ali enajstimi prestavami in v treh odtenkih: smetanastem, premogasto sivem in rdečem. Hermesova pohajkovalca sta zelo elegantna, toda 8100 evrov, kolikor bosta stala na evropskem trgu, bo rekreativne kolesarje pustilo hladne.

Za takšen denar bi namreč dobili več zelo dobrih treking in še več mestnih koles. Gotovo pa bosta potrošnike našli med tistimi, ki med rekreacijo prištevajo tudi športe, pri katerih se ni treba (pretirano) potiti. S takšnimi Hermes dobro sodeluje. Prodaja jim sedla za šest tisoč evrov ter komplete za igranje šaha, pokra in petanke za skoraj tisoč evrov.

Del Hermesovega uspeha je v omejevanju, meni poslovni tednik Businessweek. Namesto prodajanja nepregledne množice prestižnih izdelkov pod različnimi hišnimi znamkami s kuratorskim očesom izbira artikle, ki jih bo poslal na trg. To omejevanje mu je kljub vsesplošni krizi pomagalo ohraniti rast dobičkov in prodaje na 20-odstotni letni ravni, investitorji pa ga bolj cenijo kot tekmeca LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) – ta je lastnik 23 odstotkov Hermesovih delnic – in Ralpha Laurena