Peter Pilotto - modni dvojec, ki navdušuje

Rezultat letošnje spomladansko-poletne kolekcije je vizualna inovacija, ki je oblikovanje dvojca z avstrijskimi, italijanskimi, belgijskimi in perujskimi koreninami popeljala korak naprej.

Objavljeno
29. januar 2012 19.22
Maja Prijatelj, Kult
Maja Prijatelj, Kult
Spletna stran Style.com je znamko Peter Pilotto že leta 2008, ko se je ta na Londonskem tednu mode predstavila s prvo kolekcijo, uvrstila med deset najobetavnejših novih modnih znamk. Letošnja pomlad, ki tudi v modi napoveduje revolucijo, in sicer generacije oblikovalcev, ki spretno uporabljajo digitalno tehnologijo, pa bo resnično njena.

»Zunajzemeljski« digitalni potiski na oblačilih, v katerih je ujeto mnoštvo barv, so namreč zaščitni znak znamke, ki jo sestavljata Peter Pilotto in Christopher de Vos.

Oblikovalca sta se spoznala in spoprijateljila med študijem na prestižni Kraljevi akademiji lepih umetnosti v Antwerpnu. Po diplomi sta se preselila v London, kjer se je de Vos zaposlil kot oblikovalec pri Vivienne Westwood, Pilotto pa je pod lastnim imenom začel oblikovati mini kolekcijo oblačil. Pri tej je kot eden prvih modnih oblikovalcev uporabil računalnik kot orodje za ustvarjanje kompleksnih vzorcev, ki jih je z digitalnim tiskom prenesel na kreacije. Leta 2007 se je znamki pridružil de Vos, ki se je posvetil oblikovanju silhuet.

Zgolj v treh letih sta oblikovalca s kreacijami, ki združujejo vizualno učinkovite potiske – za vsak kos kolekcije jih načrtujeta posebej – in vešče upravljajo z oblinami ženskega telesa, osvojila modne kritike in izbirčne potrošnice. Leta 2009 sta bila na tekmovanju British Fashion Awards razglašena za najbolj nadarjena mlada oblikovalca. Nagrada new generation jima je prinesla sponzoriranje modne revije na Londonskem tednu mode. Na njej sta na pastelnih potiskih oblek uprizorila potovanje med galaksijami, s paličastimi stekelci, ki so jih prekrivala, pa minerale z daljnih planetov. In s kolekcijo navdušila.

Na reviji jesen-zima 2009/2010, kjer so se nabavniki butikov in blagovnic, modni novinarji in uredniki v kreacijah iz njune spomladanske kolekcije že zaletavali eden ob drugega, sta Pilotto in de Vos v ospredje pripeljala teorijo velikega poka, s katero sta napovedala širjenje svoje prepoznavnosti. Zapeljive koktejl obleke z eno naramnico sta potiskala z vzorci digitalno obdelanih fotografij krzna in kože plazilcev ter jih spiralno ovila okoli telesa.

Poletje 2010 je prineslo krajša krila, obleke, trenčkote, srajce in tope, v katere sta oblikovalca ujela »zaprašene, od sonca obeljene pokrajine oddaljenih krajev, porojene iz hrepenenja po vizualnem jeziku poletja«. V pasu zožena krila in obleke z razkritimi rameni sta potiskala z razmazanimi oljnatimi vzorci, ki so se na dnevnih kosih prelivali iz sivih, v zelene in modre, v večernih kosih pa iz rdečih v oranžne in črne odtenke.

Kolekcijo za jesen istega in zimo naslednjega leta so še vedno zaznamovale obleke s potiski subtilnih vzorcev, tokrat kačje kože. Hkrati pa sta oblikovalca oblačila teksturirala s kosi tvida, ki je bil bodisi sestavni del oblačila bodisi je bil v obliki trakov pripet nanj. Ponekod so tvidaste zamenjali krzneni trakovi.

Lansko pomlad sta Pilotto in de Vos modne kritike zmedla, saj ti od kolekcij na Londonskem modnem tednu običajno ne pričakujejo tolikšne elegance in nosljivosti. Navdih za pretežno belo obarvano kolekcijo sta našla v »šik minimalizmu Yvesa Saint Laurenta iz 70. let in njegovi igrivo urejeni dami« v dolgi prevezani obleki, iz katere so diskretno kukala razgaljena stegna, ter barvitih pripomočkih kalifornijskih plezalcev, ki so na dan prišli v vzorcih na posameznih delih oblačila. Obleke sta kombinirala z oprijetimi kratkimi motorističnimi jaknami in sandali Nicholasa Kirkwooda.

V letošnjo zimo sta z osnovnim kosom, vojaškim plaščem smetanaste barve, in plastenjem zakorakala udarnejše. Potrebo za to sta začutila zaradi pomladnih vstaj na različnih koncih sveta. Toda drapirane tunike so še vedno nosile avtorski podpis Peter Pilotto, le da so bile tokrat potiskane z vzorcem verige.

Junija lani sta oblikovalca prvič predstavila »resort« kolekcijo, ki je nekakšna predhodnica letošnje spomladansko-poletne kolekcije. Z njo sta pokazala, da se zelo dobro zavedata, kaj imajo rade njune potrošnice. To so predvsem zračne, elegantne obleke, z nekoliko dvignjenim pasom, ki bodisi prekrivajo kolena ali pa se končujejo tik nad njimi, kakršne sta predstavila že za pomlad 2011. V počitniški kolekciji sta nadaljevala s temi oblekami. Dodala sta jim le barve in vzorce, ki so jih zaznamovali art deco, sonce, tropsko rastlinje in vintage trgovine Miamija.

Rezultat letošnje spomladansko-poletne kolekcije je vizualna inovacija, ki je oblikovanje dvojca z avstrijskimi, italijanskimi, belgijskimi in perujskimi koreninami popeljala korak naprej. V kolekcijo sta uvedla nove silhuete, potiskom pa sta dala novo dimenzijo z vezenjem. Vtise s potovanja po Indoneziji sta prevedla v barvno nasičene tridimenzionalno učinkujoče potiske penečih se valov, bogatega zelenja in vulkanske lave, ki učinkujejo kakor »oblačila« likov iz Avatarja. Celo čevlji, ki jih je spet oblikoval Nicholas Kirkwood, so vzdolž narta okrašeni s plastičnimi rožicami. Z rožami in nekakšnimi luskami morskih deklic posejane kreacije iz materiala, ki spominja na potapljaški neopren – izdelan je bil v sodelovanju z oblikovalko kopalk Lizo Marie Fernandez –, pa so bile eden vrhuncev Londonskega modnega tedna.

Kreacije Pilotta in de Vossa niso več odsev mestnega sloga, ki je nekoč opredeljeval kreacije na Londonskem tednu mode. V njih se zrcalita eleganca in rokodelska spretnost, ki prikazujeta novo vizijo prestiža v 21. stoletju, meni modna urednica International Herald Tribuna Suzy Menkes. »Peter Pilotto je ena tistih znamk, h kateri so ta hip poleg Davida Kome in Mary Katrantzou usmerjene vse modne luči. Zadnja kolekcija /.../ to le še potrjuje,« so zapisali v Voguu.