Sreča na zapestju

Zapestnice in ogrlice Cruciani.

Objavljeno
10. januar 2013 14.45
Maja Prijatelj, Panorama
Maja Prijatelj, Panorama

Vsake toliko na dan privre in se kot virus v mednarodnem prostoru razširi trend, katerega popularnosti ni mogoče racionalno pojasniti. Začetnik trenda oziroma objekt, na katerega se trend nanaša, se ne more pohvaliti s presežki, razen morda v škandaloznosti, bizarnosti, slaboumnosti ali povprečnosti.

Pa vendar se mu uspe preriniti v medijsko ospredje in padati začnejo prvi milijoni. Tako pač je v družbi, ki še vedno prisega na formo pred vsebino in zmedena zaradi ogromne količine impulzov opazi večinoma tiste, ki so ji prineseni čisto pod nos, ali jih zaužije, ker so jih že degustirali drugi.

Eden takšnih primerov je megahit Gangnam Style, ki spominja na tisoč in en drug komad. V njem ekscentrični debelušni južnokorejski raper Psy oponaša jezdenje konjev – če vam dopušča domišljija, tudi jezdenje česa drugega – in se v refrenu dere Opa gangnam style. To je vsa umetnost, toda video je na portalu Youtube dosegel že 1,15 milijarde ogledov, s čimer je prehitel prejšnjega rekorderja Justina Bieberja s singlom Baby.

Če Psy med praznovanjem svojega rojstnega dne na newyorškem Times Squaru na zadnji dan leta deli avtograme, okoli zapestja pa ima zapestnice iz niti, zavozlanih v vzorcu štiriperesnih deteljic in srca, ni dvoma, da je rojena še ena zgodba o uspehu. Zapestnic italijanskega podjetja Cruciani namreč.

Družinsko tekstilno podjetje iz Umbrije, ki je bolj znano v svetu tekstila kakor mode – v glavnem se ukvarja s proizvodnjo pletiv in tkanin iz kašmirja, volne, svile in bombaža, kot dopolnilo pa izdeluje še kolekcijo pletenin, pašmin iz kašmirja in nakupovalne torbe –, se je odločilo pridobiti mlajše potrošnike.

Leta 2011 je v svoje butike in prodajalne z nakitom po Italiji poslalo kolekcijo barvitih zapestnic iz makramejske čipke. Makramé je tehnika vozlanja tankih niti v različne vzorce, ki se uporablja pri izdelavi nakita, dekorativnih tkanin za dom in oblačil.

Lastniku Crucianija Luci Capraiju, sinu ustanovitelja podjetja, bi bilo zanimivo prisluhniti, kakšno marketinško strategijo je uporabil, da so že avgusta 2011 pred njihovim butikom v toskanskem mestu Forte dei Marmi stale množice, ki so hotele kupiti zapestnico z najljubšim poletnim motivom.

Val popularnosti je iz Italije, kjer zapestnice nosijo zlasti najstnice – te so že tako nagnjene h kopičenju zapestnega okrasja – pa tudi odrasle ženske, pri katerih vsake toliko nastopi faza punčkastosti, pljusknil v druge dele Evrope, ZDA in celo na Japonsko.

Modni debi so zapestnice dočakale na dogodku Vogue Fashion Night Out v okviru milanskega modnega tedna, za katerega so pri Crucianiju izdelali posebno kolekcijo. Zatem so se znašle na zapestju italijanske zvezdniške pevke Laure Pausini, elitne striptizete Dite von Teese, Paris Hilton ter številnih manekenk in žen znanih nogometašev.

Najbolj priljubljene so zapestnice z motivi štiriperesne deteljice, ki so na voljo v 43 barvah, pa tudi tiste z motivi metuljčkov, ključavnice v obliki srca in ključa ter src.

Sredi novembra je podjetje v sodelovanju z italijanskim draguljarjem Damianijem predstavilo zapestnico iz 18-karatnega zlata, stkanega v tehniki makramé, in z diamantom. Zapestnice iz najnovejših kolekcij nosijo motiv zmaja, simbola letošnjega leta po kitajskem koledarju, in planeta Marsa, s katerim se je podjetje poklonilo ameriškemu pisatelju Rayu Bradburyju.

Seveda ne gre brez zapestnic, izdelanih v dobrodelne namene. Denar od prodaje teh so pri Crucianiju nakazali japonski vladi za pomoč prizadetim v potresu, cunamijih in jedrski nesreči v Fukušimi.

Zapestnice so simpatične. Ravno prav nevpadljive, da jih je mogoče nositi vsak dan in ob bolj posebnih priložnosti. A to še zdaleč ni dovolj za pojasnitev njihovega fenomena.

Nemara je ta v simboliki motivov na zapestnicah. Štiriperesna deteljica na primer simbolizira ljubezen, upanje in srečo. Ljudje smo vsi po malem vraževerni. Še tolikšni ciniki tiho verjamejo v moč afirmativnih sporočil; samo pomislite, koliko ljudi je nosilo rumeno zapestnico Lancea Armstronga s sloganom Live Strong. Doslej so jo najbrž sneli tudi najbolj goreči Lanceovi navijači. Kdo ve, kako dolgo se bodo obdržale Crucianijeve zapestnice.