Stari hollywoodski glamur

Modna hiša Ralph & Russo

Objavljeno
13. februar 2014 15.55
Smilja Štravs, Kult
Smilja Štravs, Kult

Tamara Ralph in Michael Russo, partnerja zasebno in partnerja v poslu, sta modno hišo Ralph & Russo ustanovila leta 2007. Brez kakršnihkoli zvez ali finančno močnih investitorjev sta osvojila modne steze in uspela v Parizu, kar je v tako kratkem času izjemen uspeh. S svojimi glamuroznimi kreacijami sta se postavila ob bok hišam, kot so Chanel, Christian Dior in Valentino. Znamki Ralph & Russo je tako uspelo tisto, kar že skoraj stoletje ni uspelo nobeni drugi britanski modni hiši – pariška zbornica za modo jo je uvrstila na ekskluzivni seznam modnih hiš, ki predstavljajo pravo pariško visoko modo (to je pred njo daljnega leta 1915 uspelo le še Lady Duff-Gordon oziroma Lucy, modni oblikovalki s konca 19. in začetka 20. stoletja).

»V modo vračata pristni pariški šik, ki smo ga izgubili,« je o znamki dejal predsednik pariške zbornice za modo Didier Grumbach. Tamara Ralph in Michael Russo danes kreirata obleke, s katerimi se filmske zvezde tako rade postavljajo na rdeči preprogi in drugih prestižnih dogodkih. Pevka Beyoncé je na prireditvi ob inavguraciji predsednika Obame nosila njuno obleko iz srebrnega satena, ki je bila pozneje izbrana za razstavo večernih oblek v muzeju Viktorije in Alberta z naslovom Britanski glamur od leta 1950. Lani sta se Ralphova in Russo pridružila Marissi Mayer (predsednici uprave Yahoo!) in Marku Zuckerbergu na lestvici revije Fortune, ki predstavlja 40 imen uspešnih posameznikov, ki so stari manj kot 40 let (sta tudi edino ime iz modne industrije na lestvici).

Tamara Ralph je rojena v Sydneyju in pripada peti generaciji krojačev (mama, babica in prababica so bile šivilje, ded čevljar). Odraščala je s šivanko in škarjami v rokah in je že od malega vedela, kakšna bo njena usoda. Kot deklica se je navduševala nad fantazijskim svetom Christiana Diorja in romantiko Valentina, čeprav ji je bilo jasno, da je to svet, ki je njej in njeni družini v Avstraliji tako zelo daleč, pa ne le geografsko. Babica jo je naučila umetnosti šivanja, vezenja in drapiranja, skratka, vsega tehničnega šiviljskega mojstrstva, ki danes predstavlja težišče dela modne hiše Ralph & Russo. »Moja babica je bila izjemna šivilja, ki je izdelovala vrhunske modne kreacije kar v svoji dnevni sobi,« pravi Tamara.

In tako je obetavna mala šivilja že pri desetih letih poskušala posnemati svojo babico in si šivati oblačila zase. Pri petnajstih je bila že takšna mojstrica, da je svoje kreacije lahko začela prodajati. Medtem se je vpisala na prestižni modni inštitut Whitehouse v Sydneyju, kjer se je pokazalo, da večino tistega, kar se je imela tam naučiti, že zna. Brž je ugotovila, da je preveč dobra, da bi delala za katerega od starejših kolegov kreatorjev, saj je imela več znanja kot oni, zato se je odločila za samostojno pot. Ko je imela le malo več kot 20 let, je začela kreirati in šivati poročne in večerne obleke za individualne naročnike, medtem pa je vztrajno razmišljala o poti v London.

Michael Russo, rojen v avstralskem Brisbanu, je bil pred skokom v svet mode uveljavljen podjetnik v glasbeni industriji, po izobrazbi pa ekonomist. S Tamaro sta se srečala v Londonu, čeprav sta oba Avstralca, in kmalu ugotovila, da imata marsikaj skupnega. Iz prijateljstva se je rodila ljubezen, iz ljubezni pa posel. Michael Russo ni o modi, dokler ni spoznal Tamare, vedel ničesar, vendar je bil prepričan, da z njenim izjemnim poznavanjem stroke nista izgubljena in da bi jima lahko uspelo: »Njena ustvarjalnost me je navdihovala. Vedel sem, da imava potencial. K sreči mi je uspelo, da sem se tudi jaz naučil nekaj o tkaninah in modi.

Seveda je Russo s svojimi podjetniškimi izkušnjami prevzel poslovni oziroma finančni del dejavnosti, medtem ko se je Tamara posvetila obrti in iskanju strank. V Londonu ni imela veliko znancev, poznala je le osebnega svetovalca sester Dannii in Kylie Minogue, rojakinj iz Avstralije. Ta je uredil, da sta sestri dobili seznam Tamarinih krojev. Ne le, da sta bili gospodični Minogue nad oblekami iz Tamarine šivalnice navdušeni, pokupili sta vse, kar je imela takrat v zalogi, in se potem vsak večer na različnih družabnih prireditvah pokazali v drugi obleki. Kreacije niso ostale neopažene in na vratih blagovne znamke Ralph & Russo so se kmalu pojavile zvezdnice s hollywoodske A-liste z Angelino Jolie na čelu. Od takrat modna hiša oblači slavne, lepe, bogate in kronane glave iz vsega sveta.

Tamara Ralph svojega sloga ne spreminja iz sezone v sezono oziroma sploh ne razmišlja sezonsko. Osrednja sestavina njenega modnega portfelja so večerne in poročne obleke in tu so spremembe, ko gre za slog ali čas, minimalne. Njeno modno sidro predstavlja oprijeta srebrna svetleča obleka, posuta s kristalčki ali bleščicami v slogu morske sirene, ki ustreza atributom in naravi ženske boginje in predstavlja vrhunec starega hollywoodskega glamurja. Tako si je seveda želela biti oblečena pevska diva Beyoncé za svojo zadnjo svetovno turnejo. »Vsaka ženska, posebno kadar je na rdeči preprogi, si želi biti podobna tej večni podobi zapeljive sirene. To je recept, da žensko, ko vstopi v sobo, vsakdo opazi,« pravi Tamara.

Obleke Tamare Ralph temeljijo na filigranski ročni izdelavi in izvirnosti. Gospodarska kriza je ročnemu delu vrnila težo, ki jo je imelo nekoč, in povpraševanje po izvirnih, brezčasnih oblekah se med strankami povečuje, to pa je voda na mlin modne hiše Ralph & Russo. Vendar ne gre zgolj za krizo, ki je ponovno dala vrednost unikatom, temveč za čisto preprosto resnico, da je ni hujše more za zvezdnico, ki se pojavi na rdeči preprogi ali kakšnem drugem imenitnem dogodku, kot če tam sreča kolegico, ki nosi enako obleko. Ralph & Russo zagotavlja unikatnost, kar stranke znajo ceniti.

Znamka danes zaposluje 60 ljudi, ki v dveh izmenah delajo v svetlem in živahnem ateljeju v Londonu. Takšen način dela jim omogoča, da so občutljive, po meri narejene kreacije, ki zahtevajo veliko intenzivnega ročnega dela, v treh do štirih tednih od zamisli do izvedbe končane. Včasih je treba na katero od oblek našiti tudi po 150.000 kristalčkov, kar je seveda zamudno. Na delo v delavnico prihajajo tako prekaljene šivilje iz pariških salonov kot mladi diplomanti, ki si tu najdejo mentorja.

Stranke, ki pridejo v salon, si običajno izberejo enega od krojev, ki ga Tamara Ralph prilagodi njim osebno, medtem ko za redne stranke izdela nove kroje. »Pomembno je, da se stranki obleka v celoti in povsem prilega.« Krojenje, ki se ponavadi začne z eno obleko, se običajno nadaljuje tako, da za stranko izdela celotno garderobo. Vedenje o odličnosti blagovne znamke se širi prek zadovoljnih strank skoraj izključno od ust do ust, kajti kot pravi Tamara Ralph, jim je všeč, če še naprej ostajajo dobro varovana skrivnost oziroma ime, za katerega se morajo ljudje potruditi, da ga poiščejo.