Učna ura: telo

Triumph International, svetovni proizvajalec damskega in spodnjega perila, oblačil za spanje ter kopalk.

Objavljeno
12. julij 2012 15.08
Smilja Štravs, Kult
Smilja Štravs, Kult

Začelo se je leta 1886 v skednju v Heubachu v južni Nemčiji. Tam sta izdelovalec korzetov Johann Gottfried Spiesshofer in trgovec Michael Braun postavila šivalnico s šestimi šivalnimi stroji in šestimi zaposlenimi ter tako osnovala podjetje za izdelavo korzetov Spiesshofer & Braun. Danes se podjetje imenuje Triumph International in predstavlja enega izmed največjih svetovnih proizvajalcev damskega in spodnjega perila, oblačil za spanje ter kopalk. Združuje blagovne znamke Triumph, Sloggi, Valisère in HOM.

Vsaka ženska si želi, da bi bila videti kot cesarica – s to hipotezo sta Spiesshofer in Braun konec 19. stoletja začela svojo dejavnost. Obdobje sta zaznamovala čipka ter poudarjeno oprsje. Modna zapoved je bila postava v obliki peščene ure, kar je določalo tesno oprijet pas in lepo oblikovane boke, v skladu z idealom kraljevske lepote, ki je veljal v času Nemškega cesarstva.

Za svoje zmagovalno perilo sta moška izbrala zmagovalno ime Triumph. Hotela sta, da bo prepoznavno, pozitivno, optimistično in lahko razumljivo. Navdih sta dobila v pariškem Slavoloku zmage (Arc de Triomphe). Pariz in Francija sta na prelomu stoletja simbolizira vse lepo, mamljivo in kulturno. Kot se je izkazalo v letih, ki so sledila, je bila odločitev za Triumph prava.

V začetku 20. stoletja je damsko perilo postalo »lažje«. Začne se doba nedrčka, ko oklep, v katerega so ženske dotlej vpenjale svoja telesa, popusti, zamenja pa ga lažji, nosljivejši in prijaznejši nedrček, ki pomeni pravo revolucijo v spodnjem perilu. Ženske so nad novostjo očarane, proizvajalci pa tudi, saj hitro uvidijo, da je nedrček prijaznejši za izdelavo kot korzet in je zanj potrebnih manj šivov, kar skrajša čas šivanja. Poleg tega je nedrček tudi cenejši in dostopnejši, kar je pomembno vplivalo na rastočo krivuljo Triumphove prodaje.

Po svetovni gospodarski krizi leta 1929 se razmere na trgu nekoliko spremenijo. Po obdobju naravnosti se Triumph vrne k stilu in eleganci, ki tako dobro pristoji spodnjemu perilu. Na trg uvrsti t. i. »corselette«, prvi korzet brez naramnic, in druge inovacije, kot so prvi nedrčki z zapenjanjem na sprednji strani in zamenljive naramnice. Po drugi svetovni vojni se Triumph trudi na novo vzpostaviti uspešno proizvodnjo in leta 1953 začne delovati pod imenom Triumph International. Sledi mednarodna ekspanzija, ki jo spodbudi optimizem povojne obnove.

Triumphov mednarodni vzpon pospremijo leta gospodarskega čudeža in nova blaginja, ki odlično vplivajo na prodajo spodnjega perila. Z Diorjevim znamenitim »new lookom« se karte premešajo tudi pri spodnjem perilu, saj se vrne k začetkom, k bolj ženstvenim oblikam in h korzetu, ki stisne in oblikuje postavo v obliki peščene ure, k življenju pa ga je obudil Dior. Site vojaške in bolničarske uniforme ter revnih oblek, ki so jih nosile med vojno, se ženske hitro navdušijo za novi elitizem in si spet nadenejo kraljevski korzet.

Triumph International spoštuje ženske želje, obenem pa vneto razvija novosti, kajti očitno je, da diktatura peščene ure ne bo dolgo trajala in se bodo ženske spet kmalu odločile za bolj naravno in udobnejše spodnje perilo; navsezadnje je porušena Evropa terjala ženske roke tudi na gradbiščih in v tovarnah.

Leta 1954 predstavi naramnice nedrčkov, izdelane iz elastičnih niti, leta 1956 začnejo dolgoletno sodelovanje s priznanim nemškim modnim oblikovalcem Heinzem Oestergaardom (1916–2003). Oestergaard je delal kot svetovalec za različna podjetja in bil osemnajst let direktor nemškega kataloškega modnega giganta Quelle. Menil je, da je treba modo demokratizirati, obleke pa narediti nosljive za milijone in ne le za ozek krog ljudi, ki si modo lahko privoščijo.

Leta 1959 se na trgu pojavi eden najbolj revolucionarnih materialov v zgodovini tekstila nasploh – lajkra. To je prvo elastansko vlakno, gladko in raztegljivo, s sposobnostjo odličnega prileganja. Drzno se oprime kože in tako bistveno izboljša lastnosti pri nošenju in pranju spodnjega perila. Leta 1966 Triumph na trg postavi linijo damskega perila Doreen z izdelki, narejenimi iz poliamida in s petnajstimi odstotki elastana. Naslednja inovacija so brezšivne košarice – leta 1967 postane Triumph prvi proizvajalec, ki uporabi tehniko oblikovanih košaric brez šivov.

Sedemdeseta zaznamujejo hipiji oziroma obdobje flower power, ki zagovarja novo lahkotnost in sproščenost v oblačenju, kakršne dotlej še ni bilo. V modi je telo. Za Triumph to pomeni nadaljevanje razvijanja spodnjega perila z izjemno tankimi in lahkimi materiali iz lajkre in najlona.

Leta 1986 Triumph International praznuje stoti rojstni dan, svet pa obsede aerobika. Za poskakovanje in raztezanje športno dejavna ženska seveda nujno potrebuje poseben nedrček in Triumph ji ponudi modele z varno podporo in velikim udobjem.

Ozek pas se spet vrne z bodijem, ki nadomesti korzet in oblikuje postavo (zakaj bi se ženske potile v telovadnicah, če svojega lepo oblikovanega telesa ne bi mogle pokazati). Bodi se iz spodnjega perila razvije v modno zunanje oblačilo, nekaj med korzetom in majico, in se nosi pod jakno. Bodiji so v vseh mogočih različicah, od poudarjeno športnih do razkošnih modelov, primernih za večerne izhode.

V devetdesetih se v modo vrne dobro počutje, sproščenost pod obleko in hrepenenje po naravi ter naravnih materialih. Triumph je že v sedemdesetih prepovedal pretirano rabo kemikalij v proizvodnih procesih. Začel je uporabljati kaveljčke za zapenjanje brez niklja in organski bombaž visoke kvalitete. Še za eno revolucijo konec devetdesetih poskrbijo t. i. modrčki push-up; blazinice v ramenih nadomestijo blazinice v modrčkih, prodaja spet skokovito naraste. Sledi ji pushupovo popolno nasprotje – modrček brez šivov, ki se prilagodi postavi.

Zadnja leta Triumph uspešno uveljavlja natečaje za mlade oblikovalce, ki jih podjetje išče po vsem svetu – Triumphova nagrada za navdih (triumph inspiration award) je namenjena nadarjenim mladim oblikovalcem. Na fotografijah ideje japonskih študentov tekstilnega oblikovanja.