Audi A8 lahko sveti zelo natančno

 Najboljša limuzina iz Ingolstadta s svežimi poudarki

Objavljeno
01. november 2013 16.31
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Audi A8 je najboljše, kar pri svojih prestižnih limuzinah zmore podjetje iz Ingolstadta. Njegova poveljniška ladja tretje generacije je pripeljala na polovico poti in zato dobila nekaj svežih poudarkov za tekmo s prav tako prenovljenim BMW serije 7, novim mercedesom razreda S, pa še s kakim velikim jaguarjem.


Tako kot smo pri tej znamki navajeni, zunanje spremembe nikoli niso radikalne, pri prenovi še posebej ne. Pri A8 bo tako mogoče opaziti le drugačen motorni pokrov z nekaj pregibi, spremenjeno masko in nižje žaromete. Ti prinašajo verjetno največjo tehnično novost – naročiti jih je namreč mogoče s tehniko, ki ji pravijo matrix LED. V vsakem žarometu dolge luči sestavlja 25 svetečih diod, ki svetijo neodvisno ena od druge in s prilagodljivo jakostjo svetilnosti. Delujejo samostojno, na podlagi ukaza računalniške enote, ki informacije o potrebni jakosti osvetljevanja dobi od kamere in drugih tipal v avtomobilu. A8 osvetljuje cesto toliko, kot je potrebno – da voznik vidi zelo dobro, a ne zaslepi nasproti ali mimo vozečih, podobno velja, če se približuje pešcu ali večji živali, ko vse skupaj deluje v povezavi s sistemom night vision. Sveteče diode in njihovo napredno upravljanje so razvojniki uporabili tudi pri delovanju smernih kazalcev, da z zveznim prižiganjem bolje nakažejo smer.

Audi A8 je še naprej dosegljiv v običajni izvedbi z nespremenjeno dolžino 5,14 metra in medosno razdaljo skoraj tri metre ter v podaljšani A8 L, ki je za 13 cm daljša. Obe imata 520 litrov bolje razporejenega prtljažnika. V notranjosti še bolj izbrani materiali, veliko je možnosti pri izbiri sedežev in njihovih funkcij, v daljši izvedbi tudi s posebnim prilagajanjem zadaj in nastavljivo oporo za noge. Avtomobil ima prilagodljivo zračno vzmetenje in uvodoma štiri izboljšane motorje, ki vsi dosegajo okoljski standard evro6; bencinska sta šestvaljni 3.0 TFSI (moč 228 kW) in močnejši osemvaljni 4.0 TFSI (moč 320 kW); najbolj varčen dizelski šestvaljnik je 3.0 TDI (190 kW), tu pa je še osemvaljni 4,2 TDI (283 kW). Pogon je vselej štirikolesni quattro, za prenos skrbi osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic. Audi A8 bo v nadaljevanju še naprej dosegljiv tudi s hibridnim pogonom, pa kot športnejši S8 in v podaljšani izvedbi z najbolj zmogljivim W12, šestlitrskim dvanajstvaljnikom z močjo 368 kW; slednji bo prej kot za Evropo primeren za Ameriko in Kitajsko.

Prenovljenega audija A8 bodo v Sloveniji začeli prodajati v začetku prihodnjega leta. Cene bodo predvidoma ostale na dosedanji ravni. Doslej najbolj zanimiva izvedba s trilitrskim dizelskim motorjem bo tako stala okoli 90 tisoč evrov.