Audijeva štirica navduši s porabo

Nedelov preizkus: Audi A4 2.0 TDI business.

Objavljeno
27. oktober 2013 11.28
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih
Audijev model A4 prodajajo v dveh karoserijskih različicah, limuzinski in karavanski – zadnja je na voljo tudi kot »terenska« allroad quattro. Mi smo preizkusili limuzino in bili z njo zelo zadovoljni. Tisti, ki potrebujejo več prtljažnika in več njegove prilagodljivosti, pa naj si ogledajo karavanskega avanta.

Audijeva štirica je tipičen predstavnik premijskega srednjega razreda, za katerega je treba seči globlje v žep – cene audijev A4 se začnejo pri 28.450 evrih, a za ta denar dobimo solidno osnovno opremo in nadvse udoben avtomobil. Požiranje avtocestnih kilometrov in vijuganje po magistralnih cestah sta mu pisana na kožo. Sicer 110-kilovatni turbodizelski motor ni med najbolj dinamičnimi v Audijevi ponudbi, a za družinske potrebe zadošča. Šeststopenjski ročni menjalnik je vsekakor med natančnejšimi – kot se za znamko spodobi. Navduševala je tudi ugodna poraba goriva – s polnim rezervoarjem bi ob zmerni vožnji brez težav prevozili dobrih 1100 kilometrov. V mestu sicer povprečje poskoči nad šest litrov na 100 kilometrov, a ko se zapeljemo na avtocesto in vklopimo tempomat, se takoj zmanjša na dobrih pet litrov. K ugodnejši porabi pripomore še sistem start-stop.

Opremski paket business, kakršnega je imel testni avtomobil, vključuje poleg osnovne serijske opreme še tempomat, ksenonske žaromete, radio symphony z barvnim sredinskim zaslonom, vmesnik bluetooth in parkirna tipala zadaj. Samodejna klimatska naprava je že na seznamu serijske opreme. Kaj več skorajda ne potrebujemo. Ročno zavoro upravljamo s posebnim gumbom, ne več z vzvodom, kot je bilo nekoč običajno. To pomeni manj napora pri »zategovanju« zavore in preprosto speljevanje v klanec.

Za družino

Na zadnjih sedežih, ki so bili v testnem avtomobili zložljivi v razmerju 1/3 : 2/3, sta še dve pritrdišči isofix za otroška sedeža. Čeprav smo v prtljažnik brez težav postavili dva velika 80-litrska kovčka in nekaj manjših torb, bi za družino z majhnimi otroki priporočali karavansko različico avant – otroški voziček pač zahteva svoj prostor. Če doplačamo za zložljive zadnje sedeže, kakršne je imel testni A4, pridobimo še nekaj prostora in možnost za prevoz daljših predmetov, a po pohištvo se z limuzino raje ne odpravimo.

Ergonomija v vozniškem prostoru je tipična, audijevska, ki ohranja določene elemente že več generacij. Voz­nik se bo za volanom štirice dobro počutil in daljše vožnje končal spočit – vsaj takšne so naše izkušnje.

Končno mnenje

Za aktivno družinsko življenje, ko prevažamo kolesa, otroške vozičke, bi bil po našem mnenju boljša izbira karavan, za katerega bi sicer morali odšteti slabih 2000 evrov več. Če pa so otroci že veliki in so nam ljubše klasične limuzinske poteze, bomo z različico, kot je bila testna, brez dvoma zadovoljni. Sicer pa, saj veste, izbira avtomobila je zelo čustvena stvar.