Auris, Toyotin adut v golfovem ribniku

Auris s premišljeno izbiro motorjev in opreme ter z močno promocijo hibrida napada slovenski trg in kupce

Objavljeno
25. januar 2013 16.02
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih

Auris je letošnja Toyotina najpomembnejša novost in tovarna ter zastopnik sta to vzela zelo zares. Kalkulacije cen so izredno ostre in auris je s svojimi tradicionalnimi in naprednimi vrednotami zelo konkurenčen, kot hibrid že naravnost ugoden.

Testni aurisi so že v salonih, prodaja pa se bo začela prvega februarja. Letos nameravajo prodati približno 350 aurisov, od tega polovico dizlov.

Pričakujejo, da bo najbolj prodajan auris z 1,4-litrskim dizlom in s srednjimi paketi opreme. Toyota je lani samo v Evropi prodala 115.000 hibridnih avtomobilov in tudi pri nas se dobro prijemljejo: lani so predvideli prodajo dvajsetih, a so jih prodali štirideset in se letos nadejajo še boljšega povpraševanja, posebno pri aurisu.

To utemeljujejo s ceno, ki je že kar izenačena s ceno dvolitrskega dizla s samodejnim menjalnikom. Izračunali so, da z nakupom hibrida po treh letih ali 75.000 km že privarčuješ okrog 2500 evrov v primerjavi z dizelskim aurisom, seveda ne samo z gorivom, tudi s stroški vzdrževanja. Hibrid bodo namesto dizla ponujali vsakomur, ki opravlja večinoma mestne in krajše vožnje.
Toyota je razvila celo nov slogan: Always a better way, ki v prostem prevodu pomeni, da nenehno delajo v dobro stranke. V prihodnjih dveh letih bodo trgu ponudili kar enaindvajset hibridnih različic svojih avtomobilov. Auris ima tri leta ali 100.000 km garancije.

Novi auris je 55 mm nižji in od 50 do 70 kg lažji od prejšnjega, kar je ob boljših voznih lastnostih omogočilo izbiro mehkejših vzmeti in poboljšalo udobje. Poboljšali so trdnost karoserije, odlična je aerodinamika, prtljažnik je povečan (hibridov je popolnoma enak drugim), videli bodo vseh pet zvezdic NCAP, zagotovo.

Vsi motorji so posodobljeni, cenovno stopnjevanje med motorji in opremami je nenavadno blago, glede varnostne opreme je serijsko skoraj vse.

Terra je znova osnovna oprema, ki jo že odlikujejo samodejna klimatska naprava, sodoben radio, jeklena platišča, pomoč pri speljevanju v klanec in dnevne luči na sveteče diode. Luna vam poleg drugega navrže odličen prikazovalnik, meglenki in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji.

Style dodaja lahka kolesa, pri 1,8 hibridu pa poboljšano samodejno parkiranje S-IPA. Oprema sport spreminja notranjo opremo, daje 17-palčna lahka kolesa in nekaterim različicam še kartico namesto ključa. Najvišja oprema sol poskrbi za več udobja, tudi z dvoobmočno klimatsko napravo in S-IPA.

Bencinski motor 1,33 in mali dizel lahko dobite z vsako opremo razen sol (uradna cena od 14.900 do 16.700 evrov za bencinca in od 16.990 do 18.790 evrov za dizla), 1,6-litrski bencinec (od 16.200 do 18.950 evrov) s prav vsako opremo, dvolitrski dizel (od 19.950 do 21.400 evrov) ne gre k opremama terra in luna, hibrid (od 21.300 do 23.350 evrov) pa ne k terri in sportu.

Večjemu bencincu lahko dokupite brezstopenjski samodejni menjalnik za 1400 evrov, malemu dizlu pa robotizirani menjalnik za 800 evrov. Hibrid lahko s panoramsko streho podražite za 1300 evrov.