Avtomobilske novosti v letu 2013

Kljub krizi ponudba modelov v Sloveniji ne bo  nič manjša, prej bolj zajetna.

Objavljeno
04. januar 2013 15.47
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Avtomobilski trg je v sodobnih časih tako zelo razvejan, da novosti nikoli ne zmanjka. Ni posebno presenečenje, da jih bo dovolj tudi v letu 2013, pa če bo kriza še tako huda. Naj gre za menjavo modelov, katerih življenjski ciklusi se ponekod skrajšujejo, popolnjevanje modelske palete ali za uvajanje nekaterih pogojno novih karoserijskih različic. Predstavljamo pregled, v katerem smo poskusili zajeti večino bistvenega, a ne more biti popoln in bo tudi dobro, če bomo doživeli še kakšno presenečenje.

Zima že prinaša nekaj prvih novosti, verjetno je najbolj pomemben model toyota auris, ki se bo, dovolj drugačen in bolj prepoznaven od predhodnika, poskušal bolj uveljaviti v hudo konkurenčnem golfovem razredu. Tu moramo še malo prehitevati – auris bo po novem lahko tudi karavan z imenom tourer sports in bo do Slovenije pripeljal avgusta. V nižjem srednjem razredu je še zelo svež novi hyundai i30, ki bo že v kratkem dosegljiv tudi v trivratni izvedbi.

Januarja bo Citroën na trg uvedel svojo nizkocenovno limuzino z imenom C-elysee, konec tega meseca pa bo čas za Subaru: na slovenski trg vstopa povsem nov športni terenec subaru forester, ki je bil vselej ena od ikon te znamke. Drugi del januarja naj bi pomenil tudi začetek prodaja povsem novega range roverja znamke Land Rover, potem ko je »sestrski« Jaguar je ravno uvedel karavansko izvedbo modela XF, ki nosi pristavek sportbrake.

Februarja bo Mazda predstavila svojo najpomembnejšo novost – mazda6, ki je pred leti to znamko dvignila na novo, višjo raven, je pripravljena v svoji tretji izvedbi. Konec februarja bo v ospredju Seat; najprej bo uvajal praktično zasnovano limuzino seat toledo, potem pa že marca bolj atraktivno kombilimuzino seat leon.

Marec bo sploh prepoln mesec, novosti bo takrat več kot v katerem koli drugem delu leta. Začnimo pri še zelo novem cliu, ki bo takrat dobil še karavansko različico renault clio grandtour in športno izvedbo RS. Po svoje športno se napovedujeta tudi trivratna kia procee'd GT in volvo V40 R design. Pri Švedih bo morda bolj zanimiva robustnejša izvedba V40 z dodano oznako cross country. Nekako v istem času bo Fiatova panda na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, ta izvedba ima dolgo tradicijo in nikoli res prave konkurence.

Tu gremo že v smeri športnih terencev, zato povejmo, da bodo marca začeli dobavljati mitsubishija outlanderja, prav tako čisto nova in večja bo takrat še toyota RAV4, nekoč začetnica tega tipa avtomobilov. Enoprostorce bo v tem mesecu na novo začel zastopati model kia carens, Ford pa napoveduje novo generacijo modela ford transit tourneo.

Lancia se bo v prvem četrtletju pri nas poskušala uveljaviti s Chryslerjevo pomočjo ter modeloma lancia thema (limuzina srednjega razreda) in lancia voyager (veliki enoprostorec). Med avtomobili z zatrjevanim poudarkom na življenjskem slogu, z različnimi opcijami in seveda nekaj višjo ceno si bo svoj prostor poskušal izboriti mini opel adam.

Med dražjimi znamkami je vsekakor pomemben marčni nastop petvratnega audija A3 sportback, Mini bo uvedel še svojo sedmo različico, ki ji pravijo paceman in je kupejevska izpeljanka večjega countrymana. Če gremo na cenovni vrh, pa je treba omeniti popolnoma novega porscheja caymana. Vprašanje je, če se bo v teh časih našel kak kupec za novega večjega ferrarija F12 berlinetta, podobno velja, ko bo v drugem četrtletju pripravljen novi maserati quattroporte. Ker marca včasih že nastopi pomlad, bosta ljubitelje avtomobilov s tako ali drugače zložljivo streho poskušala pridobiti na svojo stran citroën DS3 cabrio in volkswagen beetle cabriolet.

April bo bolj umirjen. To bo čas nove škode octavie, modela, ki je bil simbol preporoda te znamke. Le mesec pozneje že dosegljiva tudi izvedba combi, torej karavan, ki je bil pri nas vedno priljubljen. Subarujevo ponudbo bo aprila okrepila nova impreza, še en tradicionalni model. Mercedes-Benz bo takrat predstavil popolnoma nov izdelek z oznako mercedes CLA, gre pa za njegovo doslej najmanjšo štirivratno limuzino, ki bo pripravljena na sorodni osnovi kot modela razreda A in B. Isti mesec bo Peugeot z modelom 208 GTi začel oživljati dirkaške gene svojih malih modelov, posebno nekoč izjemno priljubljenega peugeota 205 GTi.

Junij napoveduje nekaj zanimivih izdelkov, pri katerih ne gre za zamenjave obstoječih modelov, ampak avtomobile, ki so za svoje znamke popolne novosti. Morda je najprej treba omeniti malega športnega terenca peugeot 2008 (na uvodni fotografiji je še kot koncept), takoj za njim pa model BMW 3 GT, trojka z zadnjim delom, ki bo nekaj vmes med kupejevskim in karavanskim, po vzoru večje serije 5 GT.

Drugo četrtletje bo tudi čas za novi Oplov model z zložljivo streho – opel cascada. Dacia sandero, ki je od nedavnega pri nas že na voljo v povsem novi izvedbi, bo pred poletjem prvič postala še karavan, torej nekakšna menjava nekdanjega logana MCV. Dokker se imenuje Daciin velikoprostorski model tipa kangoo. Pred poletjem se pripelje še ena francoska novost: več kupcev bo lovil novi Citroënov kompaktni enoprostorec ciroën C4 picasso, ki bo oktobra speljal še kot večji grand C4 picasso. Junija se pojavi nova  Lexusova limuzine srednjega razreda – lexus IS,  dokončno podobo bodo pokazali na bližnji razstavi v Detroitu.

Poletje pričakovano prinese zatišje, a se tudi takrat obeta kak nov avtomobil. Julija bo Mercedes-Benz pripeljal svojo novo admiralsko ladjo – največjega mercedesa  razreda S, pri oblikovanju katerega je imel veliko vlogo Robert Lešnik. Za približno takrat napovedujejo tudi povsem novega manjšega športnega terenca znamke Renault, katerega ime uradno še ni znano in tudi njegovo podobo še skrivajo. Volkswagen bo avgusta uvedel karavanskega golfa - izvedbo variant. Ko se bo leto prevesilo v drugo polovico, bo imel tudi Fiat za naš trg pripravljeno še eno novost: fiat 500 XL je daljša sedemsedežna različica fiata 500 L, ki jo bodo prav tako izdelovali v Kragujevcu v Srbiji.

V septembru bo čas za popolnoma novo, drugo in opazno večjo generacijo Fordovega športnega terenca ford kuga, ki je evropska izvedba sicer globalnega modela, ki se na primer v Ameriki imenuje ford escape. Takrat bo Toyota na trg zapeljala še en verjetno nišni model: novo toyoto corollo kot štirivratno limuzino. Od oktobra bo imel Audi v svoji ponudbi prvič limuzinsko izvedbo audija A3. BMW bo takrat na ceste zapeljal BMW serije 4 coupe, samostojen model, ki je bil nekoč le podizvedba serije 3. Za široke množice verjetno najpomembnejša novost bo oktobra povsem novi peugeot 308, ki ga bomo, če ne prej, videli že na septembrskem frankfurtskem salonu. Mitsubishi bo morda k nam takrat že dobil novi mali globalni avto, ki naj bi se v Evropi imenoval mitsubishi spacestar.

Tako smo že blizu konca leta, ko se za Slovenijo napoveduje nekaj zanimivosti, vendar točen datum predstavitve še ni znan. Tako je za zadnje mesece 2013. načrtovan novi najmanjši hyundai z enako oznako kot doslej – i10, v podobnem času se bo pojavil mini SUV znamke Chevrolet po imenu trax. Še pred koncem leta bo na voljo tudi tretja generacija mazde3, še en tekmec v hudo zahtevnem nižjem srednjem razredu. Nissan bo dobil novega enoprostorca note, ki smo ga doslej na fotografijah videli le v japonski izvedbi. Fiat bo modelsko paleto skupine 500 razširil z izvedbo fiat 500X, ki bo nekakšen mali športni terenec. Nov velik športni terenec pa bo BMW-jev X5. Ne vemo, ali bo še v tem letu že naprodaj pričakovana zelo prestižna mala alfa romeo 4C.

Za konec še nekaj hibridnih in električnih namigov. Maja bo Peugeot predvidoma uvedel električno različico velikoprostorca peugeot partner. Nissan bo verjetno od jeseni imel v redni prodaji nissana leafa. Za zdaj ni nobenih jasnih znakov, kdaj bo do Slovenije pripeljal električni renault zoe, Renaultov električni program se v časih krize in kljub dejstvu, da bodo tudi letos na voljo državne subvencije, očitno kar odmika. Podobno k nam še ne bo električnega smarta (predstavljamo ga na zadnji strani priloge), nič se ne ve, kdaj bi lahko prišel električni focus ali priključni hibrid chevrolet volt, ki je v nasprotju z oplom ampero v Evropi očitno v drugem planu.

Bomo pa zato verjetno ugledali kak primerek priključne (plug-in) izvedbe mitsubishija outlander, morda pa tudi BMW-jevega povsem novega električnega i3. Čeprav so bile prve napovedi drugačne, Slovenije ne bo v prvem krogu izbranih trgov za ta izdelek, ga bo pa še pred koncem leta mogoče naročiti pri enem od BMW-jevih avstrijskih trgovcev.