BMW z X4 vzpostavlja nov segment

Novi "bavarec" iz razreda X  in razred kupejevskih terencev

Objavljeno
30. maj 2014 19.29
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
Prepoznavnost in športnost. Razmeroma preprost recept, ki ga poskušajo uresničiti številni, dejansko pa je z njim prvi uspel BMW, ko je leta 2008 zahtevnejšim kupcem ponudil kupejevskega športnega terenca X6. Od takrat so jih prodali 250.000 in logično je bilo nadaljevanje: manjši, a še vedno dovolj ekskluziven SAV (sports activity coupé), dovolj prostoren, s stalnim štirikolesnim pogonom in nabit z najnovejšo tehniko. Dobil je preprosto ime – X4.

Za osnovo so vzeli BMW X3 in posnemali konture že omenjenega za marsikoga še vedno kontroverznega X6. Novinec je s 4,67 metra le 14 mm daljši od X3 in z 1,62 metra višine 36 mm nižji; je pa okroglih 20 cm krajši od X6. Značilni BMW-jev gobec morskega psa s štirimi okroglimi žarometi, ki so za doplačilo lahko v LED-izvedbi, se mehko prelije v streho, kjer nad prednjima sedežema doseže najvišjo točko in se kupejevsko položno izteče v rob pokrova prtljažnika.

Da X4 ni običajen mestni terenec, je hitro jasno, ko sedete na voznikov sedež, saj je karoserija 36 mm bliže cestišču kot v X3, za 20 mm niže pa sta nameščena tudi prednja sedeža. Tako za volanskim obročem prevladujejo občutki kot v običajnem športno zasnovanem vozilu.

Prostora je več, kot bi sklepali od zunaj, to se pozna predvsem na zadnjih sedežih, kamor olajšajo vstop štiri vrata. Zadaj je prostora za tri potnike, s tem da sta v kupejevskem slogu poudarjena predvsem dva sedeža, na katerih potnika nimata težav s prostorom za noge. Podobna zgodba se ponovi v prtljažniku, ki meri v osnovni postavitvi 500 litrov, če zložite zadnje sedeže (40:20:40), pa ga lahko povečate na kar 1400 litrov. Ker prtljažni prostor torej ni le za okras, imajo vsi X4 serijsko električno upravljanje petih vrat.

O bogatejših paketih opreme na tem mestu nima smisla izgubljati besed. Navzgor ni meja. Dodatno športnost zagotavlja paket M sport; tudi z aerodinamičnimi dodatki in še bolj športno nastavitvijo podvozja. Paket opreme xline pa omogoča dodatno individualizacijo, med drugim z izbiro ekskluzivnih oblazinjenj in lahkih platišč. Da se ne boste izgubili in ostali nepovezani s svetom (spletom), poskrbi komunikacijski sistem BMW connected drive, ki je serijski, vgrajene opcije pa so prilagojene različnim trgom. Na voljo je tudi kopica elektronskih pomočnikov, ki predvsem povečujejo varnost med vožnjo – projektor nekaterih podatkov, z navigacijo, na prednje steklo pred voznikom, opozorilo o zapustitvi voznega pasu in na vozila v mrtvem kotu, sistem za opozarjanje pred naletom itd.

Že ob vstopu na trg v X4 vgrajujejo po tri bencinske in dizelske motorje, ki vsi izpolnjujejo emisijski standard evro6 (glejte tabelo). »Šibkejša« bencinca (135 kW/184 KM in 180 kW/245 KM) sta štirivaljnika, najmočnejši 3,0-litrski šestvaljnik pa ima spoštovanja vrednih 225 kW (306 KM) in največji navor 400 Nm že od 1200 vrt./min. Še prepričljivejši je najmočnejši, prav tako trilitrski šestvaljni dizel, ki ima največjo moč 230 kW (313 KM), torej celo nekaj več kot najmočnejši bencinec, in največji navor kar 630 Nm. Čeprav so pri vseh motorjih namenili veliko pozornosti varčnosti in zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida (vsi imajo tudi funkcijo start-stop in regeneracijo zavorne energije), so za X4 xdrive 20d razvili nov povsem aluminijast dvolitrski motor, ki doseže tlak vbrizgavanja 2000 barov in največjo moč 140 kW (190 KM) ter največji navor 400 Nm; obetajo mu povprečno porabo goriva tesno nad 5 litrov na 100 km.

Vsi X4 imajo stalni štirikolesni pogon xdrive z elektronskim razporejanjem navora in samodejni osemstopenjski menjalnik steptronic; šeststopenjski ročni menjalnik je na voljo le še v najšibkejšem dizelskem X4. Na eni strani steptronic z možnostjo prestavljanja z obvolanskima ročicama omogoča športno vožnjo, na drugi pa ta isti samodejni menjalnik v povezavi z nastavljivim voznim režimom ECO PRO (tega s stikalom za uravnavanje vozne dinamike izbere voznik) omogoča tako imenovano jadranje; to pomeni, da se pri hitrosti med 50 in 160 km/h v načinu vožnje ECO PRO pogonski sklop odklopi, takoj ko voznik umakne nogo s stopalke za plin, kar pripomore k manjši porabi goriva in izpuste.

Vse različice BMW X4 lahko že naročite, prve pa bodo kupci v Sloveniji dobili sredi julija.