Dokker je velikoprostorec iz Dacie

Nizkocenovni velikoprostorec v potniški in dostavni izvedbi

Objavljeno
03. junij 2013 09.11
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Romunska znamka Dacia se pod Renaultovo taktirko širi v nove tržne segmente, nasled­nji so na vrsti velikoprostorci. Če je takšen avtomobil pri Renaultu dobro znani kangoo, se Daciin pogled na to ponudbo imenuje dacia dokker.

Dokker je dolg 436 cm in je malo daljši od Renaultovega kangooja. Drugače mu je zunaj zelo podoben, pa čeprav ima novodobno Daciino masko. Pripravili so potniško in dostavno izvedbo; prva ima glede na opremo en ali dva para drsnih vrat, prtljažna vrata pa niso dviž­na, temveč krilna. V notranjosti ni razburjenja, urejena je preprosto, robustno in opremljena z vsem nujnim, predvsem pa je poudarek na prostornosti. V prtljažniku je pod rolojem 800 litrov prostora, če se druga vrsta sedežev prevrne in zloži k prednjima (tu pač ni kakega naprednejšega zlaganja v dno), prostornina naraste na 3000 litrov.

Dostavna izvedba dok­ker van ima le dva sedeža, tovorni del je glede na opremo pregrajen bodisi s steno z okencem ali s posebno mrežo okoli voznikovega prostora, da je za natovarjanje mogoče uporabiti še sovoznikov prostor. Zadnja krilna vrata so iz pločevine, z njo je zaprta tudi cela leva stran, na desni so drsna vrata. Tovorne zmogljivosti glede na izvedbo segajo od 3300 do 3900 litrov.

Dokker se v osebni različici vozi bodisi z bencincema (1,2-litrski turbo in 1,6-litrski atmosferski motor) ali z 1,5-litrskim dizlom, ki je na voljo v dveh izvedbah moči. Pri vanu ni bencinskega turba. Kakor so povedali pri Renaultu Slovenija, bo vsak dokker pri nas opremljen s sistemom stabilnosti ESC, ki ga na nekaterih drugih trgih ne bo. Test Euro NCAP še ni bil opravljen, videli bomo, ali bodo rezultati boljši kot pri dacii lodgy.

Za osebnega dokkerja bo pri nas z osnovno opremo (le en par drs­nih vrat, brez klimatske naprave) in vstopnim bencinskim motorjem treba odšteti 9250 evrov. S šibkejšim dizlom, ki utegne biti najbolj zanimiv, bo stal najmanj 11 tisočakov; z višjo opremo, ki dodaja prav tako nujne stvari (leva drsna vrata, klimatsko napravo in strešne nosilce), pa približno 12 tisoč evrov.

Za dostavniškega dokkerja se cene z davkom vred gibljejo od dobrih sedem do nekaj čez deset tisočakov.