Električna mobilnost za dva

Smart fortwo electric drive je prvi serijski vseevropski električni avtomobil.

Objavljeno
04. januar 2013 17.36
Željko Purgar, Na kolesih
Željko Purgar, Na kolesih

Ko sem se vozil po širokih mestnih ulicah prometno ležernega centra Los Angelesa, sem za trenutek pomislil, da je novi smart fortwo electric drive izjemno uglajen, miren in tih. Iz prometnega kaosa Rima, kjer sem pred časom vozil električnega smarta fortwo prve generacije, sem imel namreč čisto drugačno izkušnjo.

Toda dlje sem se vozil, bolj je dozorevalo spoznanje, da je to pač prvi pravi električni smart, ki je bil zasnovan za električni pogon, temeljito preizkušen in nato dokončno nastavljen za vožnjo po najstrožjih merilih sodobnih avtomobilov.

Tisti iz Rima je bil bolj ali manj le predelava izhodiščnega avtomobila s klasičnim pogonskim sklopom, novi pa je namensko razvit električni avtomobil, ki prav zaradi tega razkriva nove razsežnosti in večjo prepričljivost električnih avtomobilov druge generacije.

Med vožnjo neslišni mali mestni avtomobil poganja električni motor stalne moči 35 kW (48 KM), največja moč pa je 55 kW (75 KM) in največji navor 130 Nm. Smart fortwo electric drive pospeši od nič do 60 km/h v 4,8 sekunde in doseže hitrost 100 km/h iz mirovanja v 11,5 sekunde.

Največja hitrost je 125 km/h. Sklop litij-ionskih akumulatorjev kapacitete 17,6 kW zagotavlja doseg 145 kilometrov. Na električnem omrežju oziroma polnilni napravi z napetostjo 230 V se izpraznjeni akumulatorji napolnijo v šestih do sedmih urah, na hitri polnilni napravi (400 V/22 kW) pa v eni uri.

Nemški Smart je v svoji francoski tovarni v Hambachu zagnal serijsko izdelavo smarta fortwo electric drive v začetku decembra v tesnem sodelovanju z Boschem (EM-motive) in Evonikom (Deutsche ACCUmotive), partnerjema za razvoj in izdelavo sestavnih delov električnega pogonskega sklopa.

Tudi zato ga predstavljajo kot prvi vseevropski serijsko izdelani električni avtomobil. Kupci lahko izbirajo med različicama coupe in cabrio. Zanju je treba v Nemčiji odšteti 18.910 evrov oziroma 22.000 evrov in 65 evrov na mesec za najem akumulatorskega sklopa.

Če se kupec odloči za nakup vozila skupaj z akumulatorji, mora za coupe odšteti 23.680 evrov in za cabria 26.770 evrov. Pri Smartu so pripravili tudi poseben paket storitev sale&care, prilagojen električni mobilnosti, za financiranje nakupa ter najem vozila v celoti oziroma le za najem akumulatorskega sklopa.

Navedene zneske je v državah, kjer so na voljo subvencije za električne avtomobile, mogoče tudi zmanjšati. Pri nas na primer za 5000 evrov.

Žal še ni dokončno odločeno, ali bo Slovenija ena izmed 30 držav, v katerih bodo novega električnega smarta začeli prodajati že letos. Zdaj pri Smartu preverjajo stanje našega električnega omrežja, dobavitelje polnilnih postaj in vse drugo, kar je povezano z električno mobilnostjo.