Električni avtomobili: trije za začetek

Slovenski kupci lahko za zdaj izbirajo med tremi velikoserijskimi električnimi avtomobili.

Objavljeno
25. marec 2011 21.37
J. K., Na kolesih
J. K., Na kolesih
Čeprav so mnenja različna in so zato različni tudi načrti in pričakovanja, je dejstvo, da velikoserijski električni avtomobili postajajo evropska in s tem slovenska stvarnost. Počasi in obotavljajoče, pa vendar. Na poti do njihove polne uveljavitve jih seveda čaka obilo težav, a je znano dejstvo, da se nobena novost ne uveljavi prav zlahka in bliskovito - če recimo pozabimo na mobilno telefonijo in telefone ... Vsaj za začetek bi lahko rekli, da je dobro, ker bodo subvencije na voljo že letos, kakor je rečeno v pogovoru, ki ga objavljamo na desni strani.

Slovenski kupci lahko za zdaj izbirajo med tremi velikoserijskimi električnimi avtomobili (tako jih imenujemo zato, ker nastajajo v velikih in znanih avtomobilskih tovarnah). Resnici na ljubo je treba reči, da gre za enako vozilo, kajti Mitsubihijev i-miev se pojavlja še dvakrat, vendar pod različnima imenoma - kot peugeot ion in citroën C-zero. Vse tri je mogoče kupiti oziroma naročiti, cene so tako rekoč enake in niso nizke; če se bo uresničila sedanja napoved, bodo cenejši v drugi polovici leta, ko naj bi bile na voljo subvencije 5000 evrov za fizične osebe oziroma 4000 evrov za pravne, vendar to še ni povsem gotovo.

Videti je, da so najbolj zagreti pri Peugoetu Slovenija. Njihov ion je naprodaj za 35.460 evrov, letos računajo na sedem kupcev. Avtomobil si je mogoče omisliti tudi na lizing, ki stane nekako 500 evrov na mesec. Pri fizičnih osebah zahtevajo polog 15 odstotkov maloprodajne cene, potem sledi 60-mesečno odplačevanje; pri pravnih osebah oziroma kupcih pa je razlika v ročnosti, in sicer 48 mesecev.
Citroën C-zero stane natanko toliko kot peugeot ion. Mogoč je klasičen nakup ali lizing v okviru Citroënovega finančnega najema. Pričakujejo, da jim bo letos uspelo prodati pet vozil.

Mitsubishija i-miev, ki stane 34.990 evrov, nimajo na zalogi, ampak zanj sprejemajo naročila. Menijo, da se jim bo letos posrečilo najti pet do deset kupcev.