Električni prihajajo po polžje

Letos sta ponudba in prodaja novih električnih avotmobilov v Sloveniji skromni, prihodnje leto bo menda bolje.

Objavljeno
24. avgust 2012 19.17
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Čeprav je Slovenija ena tistih evropskih držav, ki so finančno podprle prihod električnih avtomobilov in jim namenile opazne olajšave, vsaj v letu 2012 na področju novih tovrstnih izdelkov ni bilo prav veliko življenja. Pogledali smo, ali se kaj več posla obeta prihodnje leto.

Električni avtomobili se na evropskem trgu še vedno le počasi ogrevajo. Za letos sicer nimamo zbirnih podatkov, lani pa jih je bilo po podatkih Auto Industry Data v vsej zahodni Evropi prodanih nekaj več kot 11 tisoč. Tudi pri nas so bili redki, deloma ali predvsem zaradi skromne ponudbe. Letos ni dosti drugače; če pogledamo v statistiko registracij panožnega združenja ADS, je v prvi polovici leta na novo registrirane električne avtomobile mogoče prešteti približno na prste dveh rok, nekaj več je bilo registriranih priključnih hibridov oziroma enega modela tega tipa.
Ponudba je pri nas še naprej zelo skromna. Francoski Renault je uvedbo svojega ambicioznega električnega programa v Sloveniji sprva načrtoval za letošnje poletje in ga nato prestavil, kakor kaže, bo prodaja stekla prihodnje leto, takrat bo njihova paleta predvidoma že dokaj obširna: fluence EV, kangoo EV, štirikolesnik twizy EV ter morda najpomembnejši zoe EV. Slednjega so tudi za glavne zahodnoevropske trge prestavili s konca leta 2012 na 2013.

V letu 2013, ne v najbolj zgodnjih mesecih, naj bi Renaultov partner Nissan tudi v teh krajih začel uradno tržiti svoj model nissan leaf (pri nas sta dva že registrirana), ki je bil za evropski avtomobil leta izbran že leta 2011.
V Sloveniji bo še naprej dosegljiv mini električni avtomobil mitsubishi i-MiEV, katerega cena je 35 tisoč evrov in je zanj mogoče pridobiti pet tisoč evrov subvencije. Nekaj je dvoma, kako bo z njegovima tehničnima dvojčkoma peugeot iOn ter citroën C-zero. Po poročanju Automotive News Europe je Mitsubishijeva tovarna  njuno proizvodnjo ustavila, menda začasno oziroma zaradi prilagajanja povpraševanju (avtomobiloma so pred časom znižali ceno), a nič niso rekli, kdaj jo bodo znova vzpostavili. Čeprav je v domači Nemčiji električna različica dvosedežnega modela smart fortwo ravno speljala, pa si ga po zadnjih podatkih v Sloveniji lahko obetamo šele oktobra prihodnje leto.

Če pregled razširimo še na modele, ki jim pravijo električni avtomobili s podaljšanim dosegom oziroma na omrežje priključni hibridi, ugotovimo, da je tu letos malo več dogajanja. Pred poletjem so pri nas začeli prodajati opla ampero, za katerega se je do sredine poletja navdušilo 12 kupcev. Ampero cenijo na 43 tisoč evrov, zanjo je dosegljivih štiri tisoč evrov subvencije.

Še čakamo, kdaj se ji bo pridružil tehnični dvojnik chevrolet volt. Septembra bo predstavitev na omrežje priključne izvedbe verjetno najbolj slavnega hibrida toyota prius, ki bo nosil ime prius plug-in; model je sicer že mogoče naročiti (41.300 evrov, tudi tu je na voljo štiri tisočake subvencije) in ga prevzeti nekje do konca letošnjega leta. V drugi polovici prihodnjega leta pride v prodajo prvi priključni športni terenec – mitsubishi outlander plug-in.