Evropski in nič več majhen hyundai i10

Korejski avtomobilski proizvajalec se je tudi na slovenskem trgu predstavil z novo vizijo malega avta.

Objavljeno
24. januar 2014 13.43
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Od predhodnika je novi hyundai  i10 daljši za kar osem centimetrov, njegova skupna dolžina zdaj znaša 3,6 metra, svoje nadstandardne mere, z veliko medosno razdaljo vred, pa izkoristi v prostorni notranjosti. Več prostora kot prej je tudi v prtljažniku, ki se s prostornino 252/1046 litrov zelo suvereno meri s tekmeci.

Kako velik skok je Hyundai naredil pri približevanju ne le evropskim, ampak nasploh vsem kupcem na zahtevnejših trgih, se najbolj nazorno pokaže v kabini. Da je oblikovanje manj pusto, kot je bilo, se vidi takoj, a še bolj navdušijo detajli. Armatura je ergonomsko premišljena, materiali so na otip prijetni in uspešno razblinijo vtis cenenosti. Zaključki na vratih, oblogah, armaturi in sredinski konzoli so narejeni natančno, nikjer ni kakšnih vijakov, pločevine in ostrih robov. Povedano drugače, i10 je uspešno pričaral občutek nadstandardnega udobja, kar je v tem razredu redkost, saj se s takimi posegi praviloma poruši občutljivo cenovno ravnovesje.

Hyundai ponuja novinca v treh ravneh opreme, že osnovni life pa ima elektronski varnostni sistem VSM (ESP z razširjenimi funkcijami), šest varnostnih zračnih blazin, nadzor tlaka v pnevmatikah, klimatsko napravo, priključek za ipod in USB in podobno. Druga dva paketa, comfort in style, dodata dnevne luči s svetečimi diodami, prostoročno telefoniranje bluetooth, pomoč pri speljevanju v klanec, samodejno klimatsko napravo, omejilnik hitrosti, tempomat, ogrevan volanski obroč in še bi lahko naštevali opremo in dodatke, ki jih v tem razredu ne vidimo pogosto.

Naj bo i10 še tako ukrojen po evropskih merah, pa so se pri ponudbi motorjev (za zdaj) omejili zgolj na bencinske in plinsko različico (LPG). Vstopni bencinski motor je litrski z 48 kW (66 KM), močnejši pa 1,25-litrski s 64 kW (87 KM) moči, oba sta serijsko opremljena s petstopenjskim ročnim menjalnikom, za doplačilo pa je na voljo štiristopenjski samodejni.

Za osnovni i10 life z vstopnim litrskim motorjem so ceno nastavili na 8990 evrov, za močnejšega z 1,25-litrskim motorjem in najdražjo opremo style pa na 11.740 evrov. Pri slovenskem uvozniku, podjetju Hyundai Avto Trade, so pred i10 postavili ambiciozne prodajne cilje, saj so prepričani, da bo predhodnika presegel tudi v tem. V paketu s hišnim garancijskim jamstvom, pet let brez omejitve, se zdi zastavljeni cilj, preseči 6,6-odstotni tržni delež, povsem uresničljiv.