Iz ene škode yeti sta nastali dve

Prenovljeni Škodin športni terenec z mestnim ali terenskim poudarkom

Objavljeno
15. november 2013 18.53
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih
Yeti je zagotovo eden najbolj posrečenih Škodinih modelov, vsaj po oblikovno-uporabniški plati, čeprav tudi njegovi prodajni dosežki niso skromni. Še letos bo na voljo v dveh podobah; mestni in rekreativno terenski, ki nosi pristavek outdoor.

Slogovno gledano je yeti križanec različnih oblikovalskih konceptov, za Škodo pa je pred štirimi leti, ko so ga predstavili, pomenil vstop v svet lahkih športnih terencev. Pomladitev ni prišla zaradi slabe prodaje, lani so namreč z njim dosegli kar 24-odstotno rast, ampak zaradi analize trga, saj lahko z dvema na pogled in po vsebini različnima izvedbama nagovarja večji avditorij kupcev.

Popolnoma spremenjena sta sprednji in zadnji del, predvsem odbijač in maska spredaj sta po novem taka, da se yeti ujema z novim hišnim slogom. Sprednje luči imajo ostrejšo obliko in tanka svetila iz svetečih diod, za doplačilo pa so te lahko tudi v zadnjih lučeh.

Outdoor je dobil oblikovno poudarjeno zaščito za neprijazne vozne podlage, tisto, kar se zunaj ne vidi, pa pride na slabi podlagi zelo prav, je močneje zaščiteno podvozje. V kabini je drobne spremembe doživela armaturna plošča, nov dizajn ima volanski obroč, nekaj več je odlagalnih površin, prtljažnik pa ponuja boljše sisteme vpetja tovora. Motorno paleto sestavlja sedem motorjev, od teh trije bencinski. Na voljo so prednji ali štirikolesni pogon ter ročni ali samodejni menjalniki (DSG). Slednjega je mogoče dobiti v kombinaciji z dvokolesnim pogonom, v tem primeru je gre za sedemstopenjsko samodejno avtomatiko, ali pa v paru s štirikolesnim pogonom in šeststopenjsko avtomatiko. Osnova za štirikolesni pogon je sklopka haldex, ki se pri razporejanju moči na posamezno kolo izdatno naslanja na vrsto tipal, ki spremljajo vrtenje koles in s tem različen oprijem pod njimi. Enako nalogo, le v drugi smeri, na primer pri strmem spustu po klancu, po novem opravlja sistem za nadzorovani spust, med katerim yeti tudi na zelo slabi vozni podlagi in močno nagnjenem terenu samodejno ohranja varno hitrost.

Čez slab mesec bosta yetija pri nas, osnovni bencinski s 77 kW in pogonom na prednji kolesi bo stal 16.802 evra, vstopni dizelski z 81 kW pa 20.159 evrov. Različica outdoor ni veliko dražja, enako motorizirana bencinska s prav tako dvokolesnim pogonom bo naprodaj za 16.991 evrov, vstopna dizelska z dvokolesnim pogonom pa za 20.353 evrov.