Japonsko sramežljivo osvajanje evropskega premijskega trga

Japonski luksuz  - Lexus je že znan, Infiniti malo manj, Acura pa je skoraj eksotika

Objavljeno
30. avgust 2013 13.41
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Nekateri najpomembnejši japonski proizvajalci imajo že dolga leta svoje posebne znamke, ki so zastavljene bolj prestižno in se poskušajo spopadati z vrsto različnih, predvsem nemških in ameriških premijskih tekmecev. Toyotin Lexus, Nissanov Infiniti in Hondina Acura so nastali predvsem z namenom uveljavitve v Severni Ameriki. Kako pa je z njihovo navzočnostjo v tem delu sveta?


Znamka Lexus bo kmalu stara 25 let, ali še več, če štejemo tudi čas, ko se je nekdanji Toyotin predsed­nik Eidži Tojoda odločil, da morajo na ameriškem trgu ponuditi prestižno znamko. Pripravljali so se kar dolgo, zaradi televizijske nadaljevanke niso uporabili prvotno načrtovanega imena Alexis. No, potem je Lexus v ZDA speljal, posebno s serijskimi zmagami v kategoriji zadovoljstva kupcev se je prebil zelo visoko in tako je še danes. Lani so imeli v ZDA 244 tisoč kupcev, le malo so zaostali za BMW in Mercedesom; po svetu so prodali nekaj manj kot pol milijona avtomobilov (478 tisoč, +18 odstotkov), v Evropi, ki vključuje tudi Rusijo, pa 45 tisoč. Najbolj uspešen model je športni terenec lexus RX, ki predstavlja tretjino prodaje. Lexus je večjo prepoznavnost dosegel tudi z LF-A, dolgo pripravljanim superšport­nim modelom mnogih presežnikov, ki so ga izdelali v omejeni seriji in že razprodali.

Znamka je sicer v Evropi navzoča od leta 2005, a zlasti v zahodnem delu ni dosegla sprva zastavljenih ciljev. Zdaj si veliko obetajo od prihajajočega novega modela IS, limuzine srednjega premijskega razreda, ki pa nima več dizelskega, ampak le bencinski in hibridni pogon. Ni čisto nepomembno – od vseh lani po svetu prodanih lexusov jih je bilo kar 26 odstotkov hibridnih, s kombinacijo bencinskega in elekt­ričnega motorja. Lexus IS ima pomembno mesto tudi v načrtih v Sloveniji, kjer je v voznem parku trenutno okoli 450 lexusov. Kot pravi Gregor Mauko, direktor Toyote Slovenija, bo prav z njim znamka poskušala doseči tri- do štiriodstotni tržni delež v premijskem segmentu, s čimer bi bila na ravni prodaje Volva. K temu ji bo od konca leta pomagala tudi hibridna motorna različica večje limuzine GS (GS 300h), ki bo davčno ugodnejša; dosedanjo motorno izvedbo GS 250 je lanska uvedba davka na motorje z večjo prostornino podražila za 20 odstotkov. V letu 2014 pa napovedujejo še manjšega športnega terenca kot tekmeca modelom BMW X3, mercedesu GLK in podobnim.

Infiniti je prestižna blagovna znamka japonskega Nissana. Ustanovili so jo ob koncu osemdesetih let, prav tako za ameriški trg, ki je zanjo še danes najpomembnejši. Paleta obsega številne modele – od manjše limuzine in kupeja z oznako G do večje s črko F ter športnih terencev EX, FX in QX. Doslej so imeli vsi motorje večje prostornine (vsaj šestvaljniki), bencinske ali dizelske, nekateri že tudi hibridne pogonske sklope. Najnovejši izdelek je limuzina Q50 kot tekmec modelom tipa BMW serije 3; ta ima prvič dizelski štirivaljnik, ki je menda plod sodelovanja z Mercedes-Benzom. Na prihajajoči razstavi v Frankfurtu bodo predstavili dokaj natančno študijsko napoved bodočega manjšega športnega terenca z oznako Q30, ki ga bodo izdelovali v Nissanovi britanski tovarni Sunderland.

Infiniti je part­ner zmagovalnega moštva v formuli 1 Red Bull Racing. Avtomobile znamke Infiniti so pred nekaj leti selektivno začeli tržiti tudi v Evropi, a kot pravi Matevž Rakar, direktor znamke Nissan v Sloveniji, so usmerjeni le na pet največjih evropskih trgov; za zdaj ni jasno, kdaj in kako se bo Infiniti širil drugod po Evropi, tudi za Slovenijo ni nobenega načrta. Infiniti je lani po svetu prodal 170 tisoč avtov, v Evropi le drobec tega. Je pa zanimivo, da je v bilo v slovenskem voznem parku ob koncu preteklega leta 23 avtomobilov te znamke.

V Evropi je manj znana znamka Acura, ki pripada Hondi. Ta se je med japonskimi tovarnami prva domislila (leta 1986), da bi lahko v ZDA prodajala bolj luksuzne avtomobile. Nekateri modeli so priprav­ljeni posebej za Severno Ameriko, nekateri pa so izpeljani iz Hondine modelne palete in si delijo platformo in ponudbo motorjev ter so večinoma prilagojeni zahtevam znamke (luksuzni materiali, močnejše različice motorjev). Najbolj sorodna z evropskimi modeli sta RLX, ki deluje kot honda legend, ter TSX, ki se primerja z izvedbo evropskega accorda. Le TSX ima lahko štirivaljni bencinski motor, pri vseh drugih gre za bencinske šestvaljnike, pri kakem modelu obstaja tudi hibiridna možnost. Kot pravi Dušan Mikuž, direktor podjetja AC Mobil, ki zastopa znamki Honda in Mitsubishi, vsaj za prihodnja tri leta ni načrtov, da bi se Acura pojavila v Evropi in Sloveniji. Zunaj Severne Amerike bi jo utegnili še najprej predstaviti v Rusiji. Acura je v letu 2012 prodala 176 tisoč vozil, skoraj vse v ZDA in Kanadi.