Julijske številke ugodne, vendar z lepotno napako

 V letošnjem sedmem mesecu je bila prodaja osebnih vozil večja kot julija lani

Objavljeno
18. avgust 2013 23.30
Janez Kovačič
Janez Kovačič

Že precej časa je znano, da statistika prodaje novih osebnih avtomobilov na slovenskem trgu ne kaže realnega stanja. Kazijo jo t. i. enodnevne registracije, pojav, ki ga poznamo že dolgo, in početje, s katerim se ukvarjajo skoraj vsi uvozniki oziroma uradni prodajalci vozil.

Torej je treba tudi številke, ki jih za julij zbral Jato Dynamics, jemati z nekaj rezerve.

Po teh podatkih je bilo v juliju prodanih skupaj 4429 osebnih avtomobilov, za dobre tri odstotke več kot julija lani. Podatek je seveda presenetljiv, saj kriza ne popušča. Tako ali drugače, tudi v juliju je bil po obsegu prodaje najuspešnejši Renault, sledil je Volkswagen, za njim Peugeot in tako naprej.

Nič več ni presenečenje dober tržni položaj južnokorejske Kie, tudi romunske Dacie (ki je sicer ni v tabeli) ne. Kako pa je šlo premijskim tovarnam oziroma njihovim prodajalcem? Najuspešnejši je bil Audi s prodajo 107 avtomobilov, kar je bilo bolje kot julija lani. Sledil mu je BMW (76), ki se je odrezal slabše kot lani, Mercedes je za svoje avtomobile našel 47 kupcev, kar je bilo prav tako slabše kot lanskega julija.

Med japonskimi tovarnami je bil najuspešnejši Nissan. Lestvica najbolje prodajanih vozil v juliju ni presenetljiva: zgoraj je znova renault clio (317 vozil), sledita mu kia cee'd (246) in VW golf (195), četrti je VW polo (189), dobro sta se prodajala renault megane (151) in Oplova corsa (147).

Največ avtomobilov je bilo prodanih v nižjem srednjem in nižjem razredu.