Kia carens tretjič v boju za aktivne kupce

Enoprostorec, ki privablja s prilagodljivostjo in nekombijevsko obliko.

Objavljeno
28. marec 2014 19.12
Boštjan Okorn, Na kolesih
Boštjan Okorn, Na kolesih
Res je, tretjo generacijo kie carens so predstavili pred skoraj natanko letom dni. Prav tako je res, da se jih nekaj že vozi po Sloveniji. A zdaj je prodaja pri nas stekla na polno, pri uvozniku imajo 40 vozil po ugodnejši ceni, na leto bi jih radi prodali dvakrat toliko. Se vam zdi številka majhna? Lahko, da je, a konkurence med kompaktnimi enoprostorci ne manjka ...


V primerjavi s prvima dvema generacijama je nova kia carens, podobno kot drugi sodobnejši avtomobili te znamke, prestopila mejo, ki oblikovno, vozniško in tudi drugače ne posebno privlačne avtomobile loči od bolj zaželenih. Kot se spodobi, so carensa naredili bolj avtomobilskega, zdaj je štiri centimetre nižji, za dva centimetra so ga tudi skrajšali, a je s 4,5 metra še vedno med najdaljšimi v razredu. Zmanjševanje ni šlo na račun notranje prostornosti, kjer se pozna, da je medosna razdalja pridobila pet centimetrov.

Še naprej ima lahko pet ali sedem sedežev, pri čemer razveseljuje prilagodljivost, ki jo zagotavljajo posamično vzdolžno pomični sedeži v drugi vrsti, zadnja dva (če si ju boste omislili) pa je mogoče preprosto zložiti v dno. Od različnih potez je odvisna tudi velikost prtljažnika, ki sega od 105 do skoraj 1700 litrov, v petsedežni različici ga je ob postavljenih sedežih za 536 litrov.

Carens želi tudi pri zasnovi notranjosti stopiti korak naprej in predvsem po oblikovni plati mu uspeva. Na voljo so različne odlagalne površine, na seznamu opreme je kar nekaj sodobnih pripomočkov, serijske so zapakirali v edino opremo LX family – v njej ne manjkajo niti samodejna klimatska naprava niti tipala za dež in tempomat ter dvojno dno v prtljažnem prostoru. Seznam dodatne opreme je krajši, poleg različnih barv in večjih litih platišč lahko izberete električno pomično panoramsko streho, ksenonske žaromete (dnevne luči LED so serijske) in navigacijski sistem.

Na izbiro sta dva motorja, 1,6-litrski bencinski z močjo 99 kW in 1,7-litrski dizelski s 84 kW, menjalnik je vedno šeststopenjski ročni, izberete lahko različico s sistemom start-stop. Koliko stanejo posamezne izvedbe, povprašajte prodajalca, saj je uradni cenik nadvse zapleten. Različico z bencinskim motorjem tako prodajajo za 23.750 evrov, dizelsko za 24.950 evrov, za avtomobile iz zaloge zahtevajo konkretnih šest tisočakov manj, pa tudi pri tistih po naročilu ponujajo najrazličnejše ugodnosti ...