Koga bo zbodel Citroënov C4 cactus?

Citroën C4 cactus morda ni nov veter, je bolj skoraj pozabljena, prijetna sapica in pravi citroën: samosvoj, domiseln in sproščen

Objavljeno
14. februar 2014 15.42
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Popoln pa ni, sploh ne za privržence nemških premijskih avtomobilov. Cactus išče svoje mesto drugod; nekateri kaktusi zmorejo živeti skoraj samo od zraka in tudi ta naj bi svojega lastnika čim manj obremenjeval – manj je spet več. Menda deluje protistresno.

Pri C4 cactusu materija in ideja nista ločljivi, morebiti tudi zato ni bilo skoraj nič povedanega o motorjih, doslej najpomembnejšem elementu avtomobilov. Vemo le, da bodo na voljo novi motorji: bencinski 1,2-litrski trivaljnik s 60 kW (81 KM), podoben, a turbinski trivaljnik z 80 kW (109 KM) in 1,6-litrski dizel s 67 ali 73 kW (91 ali 99 KM). Glede na majhno maso cactusov (osnovni tehta le 965 kg) ne presenečajo podatki, da bo bencinec izpuhal manj kot 100 gramov CO2 na kilometer ali da bo dizel porabil povprečno 3,1 l/100 km in izpuščal 82 gramov CO2 na kilometer. Seveda bodo na voljo tudi robotizirani menjalniki.

C4 cactus so olajšali po francosko, ne po nemško z eksotičnimi materiali. Izpustili so vse, kar se jim ni zdelo pomembno, na primer: sicer težka stekla so manjša in tanjša, zadnji šipi se ne pogrezata, klop ni deljiva. No, pokrov motorja je aluminijast.

Karoserija tudi deluje protistresno. Za večino lastnikov avtomobilov je namreč stresna vsaka praska. Zato ima cactus »airbumpe«, mehurjaste plastične obloge, ki varujejo njegove boke pred manjšimi udarci z nogami, vozički ali ob odpiranju vrat. Najbrž so dali avtomobilu tudi ime, saj se zdijo mehurji nekako kot kaktusovi izrastki z bodicami. Tudi žarometi so zaščiteni z airbumpi.

Cactus je znotraj enako velik kot C4, a je dolžina je manjša, zgolj 4160 mm. Kabina je diskretno napolnjena z uporabno tehnologijo, zračni blazini sta premaknjeni pod strop, sedeža sta vsaj na videz široka, opcijska steklena streha ima izboljšano toplotno zaščito – mimogrede: zaradi majhnih stranskih in zadnjega stekla bo najbrž vidljivost slaba in dokup kamere skoraj nuja. Običajnih upravljal skoraj ni, vse opravite na zaslonu na dotik, nastavljate klimatizacijo, medije, navigacijo, pomoč pri parkiranju, tempomat, nastavitve različnih funkcij in povezave s portalom Citroë n multicity connect, ki v sodelovanju z navigacijo najde najcenejšo bencinsko črpalko, hotel in podobno. Dobra domislica so v brisalnike vgrajene šobe za pranje stekel, kar zmanjša porabo pralnega sredstva.

C4 cactus bo mogoče dobiti za mesečno najemnino ali celo glede na prevožene kilometre – posebej boste plačevali le gorivo. Menijo, da bodo stroški vzdrževanja tudi za klasične kupce za petino manjši kot pri kombilimuzinah razreda C.

Žal pa C4 cactus ne bo nizkocenovni avtomobil, kot se je upalo. Njegova cena bo med ceno picassov C3 in C4, vplačila bodo začeli sprejemati junija, dobave načrtujejo v septembru.