Mercedes E: na pomlad povsem prenovljen

 Mercedes E je eden najuspešnejših avtomobilov nemške tovarne, aprila pa steče prodaja prenovljene izvedenke.

Objavljeno
15. februar 2013 13.34
Janez Kovačič, Na kolesih
Janez Kovačič, Na kolesih

Kar je za Audi šestica in pri BMW serija 5, je pri Mercedes-Benzu, tovarni, ki v zadnjih letih dosega kar osupljive rekorde, mercedes razreda E. Avto, ki uteleša filozofijo stuttgartske avtomobilske hiše, lakmusov papir njenega tržnega uspeha, nekakšno bistvo znamke s trikrako zvezdo. Aprila, ko bo zima le spomin, se E pripelje na ta svet tako prenovljen, da bi bil lahko čisto nov.

Mercedes razreda E bo spomladi najprej na voljo v limuzinski in karavanski (estate) karoserijski izvedbi, nekaj mesecev pozneje, junija ali julija, se bosta rodila kupe in kabriolet, za povrhu še hibrid in dirkaški AMG. Limuzina in karavan sta velika, saj se limuzina potegne tja do 488 centimetrov, estate je še dva centimetra daljši.

Nov ali prenovljen? V Stuttgartu pravijo, da je tokratna prenova opravljena tako obsežno kot še nikoli doslej. Poleg tega razred E napoveduje nekatere tehnične rešitve, ki jih bo imel še večji in uglednejši S, napovedan za letošnje poletje.

Če zanemarim vse spremembe prednjega (govorijo o videzu štirih luči) in zadnjega dela, se je prvič zgodilo, da se maska razlikuje glede na opremski paket – takoj se bo (skoraj) vedelo, ali se voziš v osnovnem eleganceu ali nekaj imenitnejšem avantgardu.

Premišljeno drugačen je E tudi znotraj. Vse skupaj odlikuje prefinjena izbira materialov, prav tako premišljena je ergonomija, pri čemer je seveda jasno, da si je mogoče notranjost izbrati po svojih željah – globina žepa pač ne sme biti prevelika ovira.

Ugaja izbira barv pri materialih in podlagi večinoma sivih merilnikov, kar deluje za oči in možgane umirjeno in neobremenjujoče. Bi pa lahko na sredinskem delu zmanjšali število stikal oziroma gumbov, kajti vsega je veliko ali preveč – ampak to je bolezen sodobnih avtomobilov.

Prostornost sedenja zadaj kljub dolžini ni izjemna; po tej strani se E zgleduje ali z lahkoto primerja s svojima največjima (nemškima) tekmecema, torej audijem A6 in BMW serije 5. E bo na ta svet pripeljal kar enajst elektronskih sistemov, s katerimi se bo dokazoval tudi še nerojeni S; nekaj je novih, drugi so posodobljeni in znani že prej.

Omenjam vsaj dva: elektroniko, ki bo zmanjševala možnost nesreče s pešci ali vozili, ki prihajajo z leve ali desne, in sistem prepoznavanja prometnih znakov, ki bo (ob drugem) zmanjševal tudi možnost vožnje v napačno smer. Vsa ta elektronika bo omogočala inteligentno vožnjo – karkoli to že pomeni.

Motorna ponudba je tako pestra, da je že kar nepregledna – pet dizelskih agregatov v razponu moči od 100 do 185 kW, šest bencinskih, ki bodo ponujali od najmanj 135 do največ 300 kW. Na vrhu bencinske ponudbe je seveda slavni E 63 AMG v dveh izvedbah moči (410 in 430 kW); pogon je lahko na zadnji kolesi in štirikolesni 4matic, menjalnik šeststopenjski ročni ali samodejni 7Gtronic.

Pri motorjih omenjam še bencinsko različico E 250 (155 kW) in šestvaljnik z oznako E 400 (245 kW); oba ustrezata tudi okoljskemu standardu EU6. Pod črto je tako mogočih kar 74 variant mercedesa E.

Pravijo, da je novi E avto za tiste, ki vedo, kaj je dobro. Tudi za tiste, ki bodo znali in zmogli to plačati, moram dodati.