Mercedes razreda C z eleganco iz visokega razreda

 Klasična stutgartska limuzina zelo drugače

Objavljeno
14. marec 2014 14.21
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Čeprav imajo pri Mercedesu v ponudbi celo morje avtomobilov, je razred C za zanje še vedno daleč najpomembnejši. Tista klasična limuzina srednjega razreda, ki pa želi tokrat ponuditi več in tekmo med pretežno nemškimi premijskimi proizvajalci narediti še zanimivejšo.


Mercedes-benz razreda C
je bil včasih najmanjša limuzina te prestižne hiše, zdaj pa je pod njim model CLA z druge konstrukcijske osnove. Tudi da bi se od slednjega jasneje ločil, je C letnika 2014 od svojega predhodnika opazno daljši - skoraj za deset centimetrov, le nekaj manj se je povečala medosna razdalja. Predvsem pa je na pogled veliko privlačnejši. Spredaj imate lahko znak zvezde vdelan v masko ali pa stoji na motornem pokrovu. Ta je zelo dolg, kabina potegnjena nazaj, s strani kaže elegantno usločeno linijo. Ta poleg dobrega videza prinaša tudi enega najnižjih količnikov zračnega upora, v izvedbi blue efficiency znaša 0,24. Mercedes razreda C je kljub večjim meram lažji kot doslej, v gradnji so uporabili več aluminija in pri masi glede na odhajajoči model odvisno od izvedbe prihranili do 100 kilogramov. Podvozje je novo, tako spredaj kot zadaj ima avtomobil večvodilsko premo, kot opcijo ponujajo zračno vzmetenje.

Po uvodno videnem je kabina prefinjeno urejeno okolje: armaturna plošča ima dovršeno zarobljen zgornji usnjen del, na sredini je prikazovalnik najrazličnejših informacij, ki je lahko pripravljen v dveh velikostih. Pod njim je nekaj, a ne preveč gumbov in klasična ura, spodaj pa večfunkcijsko kolesce ter kot opcija upravljalnik s poljem za upravljanje na dotik. V bližini je mogoče imeti gumbek agility control za nastavljanje različnih programov vožnje, od zelo gospodarnega do najbolj športnega. Še zanimivost, na levi strani je pod volanom zdaj veliko manjše stikalo za ročno zavoro, ki je po novem povsem elektronska, poslovil se je nekdanji nožni pedal.

Počutje je spredaj vrhunsko, v nobeno smer ni čutiti nobene utesnjenosti; tudi zadaj za dva ni slabo, več kot prej je prostora za kolena, za glave ne zelo veliko, tam ne bodo sedeli košarkarji. Prtljažnik je le malo večji (480 l, +5 l), mogoče ga je povečevati, hrbtna naslonjala, ki se lahko zlagajo v razmerju 40/20/40, padejo v ravno dno. Varnostna oprema z asistenčnimi sistemi je mercedesovsko bogata in napredna, deloma standardna, precej za doplačilo. Dokupiti pa morate, če jo želite imeti, tudi večjo posodo za gorivo. Nedavno so na razstavi v Ženevi napovedali, da bo lahko avtomobil popolnoma združljiv in povezljiv s funkcijami Applovega prenosnega telefona iphone (program carplay), vendar bo na uvedbo te možnosti v Sloveniji treba počakati.

Mercedes C se uvodoma predstavlja z motornim triom, z bencincema prostornine 1,6 (C 180) in dva litra (C 200) ter 2,2-litrskim dizelskim agregatom (C 220 blueTEC); vsi izpolnjujejo okoljski standard evro6; za prenos na zadnji kolesi skrbi šeststopenjski ročni menjalnik, opcija je še izboljšani samodejni menjalnik s sedmimi stopnjami. Cena za najmanjši bencinski motor se začenja nekaj pod 33 tisočaki, za večjega je 35 tisoč in za dizelskega 37 tisoč evrov.

Kmalu bo razred C dobil še nove motorje, letos junija še močnejši štirivaljni izvedbi bencinca in dizla (C 250 in C 250 blueTEC), potem dva manjša dizelska motorja, pa bencinski hibrid, ob koncu leta tudi zmogljivo izvedbo AMG. Septembra bodo predstavili karavana, podobo katerega še skrivajo, prihodnje leto pa bo model na voljo tudi s štirikolesnim pogonom in kakim šestvaljnikom. Kdo si ga bo morda le želel imeti! Razred C je v dosedanji izvedbi na svojo stran pridobil 1100 slovenskih voznikov, letos naj bi jih 180, prihodnje leto pa blizu 200.