Mini razred in maksi novosti

Mali avtomobili nastajajo v srednji Evropi - Najuspešnejši v segmentu je sicer fiat 500, ki deloma spada v premijski del ponudbe in je prehitel dolga leta vodilni izdelek iz iste hiše – fiata pando. Lani so v Evropi prodali 162 tisoč primerkov fiata 500.

Objavljeno
27. junij 2014 16.30
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Mali avtomobili imajo v Evropi od nekdaj svoj prostor in so pomembna kategorija. Morda v zadnjih letih z izjemami niso bili najbolj v ospredju, a se utegnejo stvari spremeniti že v kratkem, ko prihaja na trg obilica novosti.

Po podatkih ANE se v Evropi na leto proda približno milijon vozil iz tako imenovanega mini segmenta, torej tistih najmanjših v ponudbi. Že pred leti smo lahko slišali, da imajo zaradi širjenja mest mini izdelki veliko prihodnost, a se to ni uresničilo. Razlogi niso povsem jasni, še največja ovira se zdi cena, saj ti avtomobili pogosto niso dosti cenejši od večjih izdelkov istih znamk.

Kakorkoli, rast se zdaj spet obeta – IHS Automotive napoveduje, da se bo do leta 2016 ta del trga povečal na 1,3 milijona vozil. Eden od razlogov je po njihovem to, da se bo iz gospodarske krize končno dvignila Italija, ki je velik trg za ta avtomobilski segment, drugi pa v tem, da proizvajalci pripravljajo veliko novih izdelkov. Za nas je v tem pogledu pomembno, da bodo v novomeškem Revozu letos začeli izdelovati novega twinga in podobno velikega štirisedežnega smarta. Ob novem Toyotinem aygu iz zgornjega članka prihajata na evropski trg še tehnično sorodna peugeot 108 in citroën C1, a prvi francoski predstavnik v Sloveniji ne bo naprodaj, drugega pa bo mogoče dobiti le po posebnem naročilu.

Najuspešnejši v segmentu je sicer fiat 500, ki deloma spada v premijski del ponudbe in je prehitel dolga leta vodilni izdelek iz iste hiše – fiata pando. Lani so v Evropi prodali 162 tisoč primerkov fiata 500. Po tej poti mu poskuša slediti, a za zdaj ne tako uspešno, Oplov adam, videli bomo, ali bodo šli v to smer tudi z novomeškim smartom.

Zanimivo je, da velika večina omenjenih avtomobilov nastaja v tovarnah srednje Evrope (Poljska, Češka, Slovaška, Slovenija ...), marsikje v istem obratu izdelujejo dva ali tri tehnično sorodne modele (fiat 500 in ford ka; renault twingo in smart forfour; VW up, škoda citigo in seat mii; toyota aygo, peugeot 108 in citroën C1), s čimer poskušajo doseči večji obseg in manjše stroške. Na trgu so tudi neevropski predstavniki, ki pa se prodajajo v manjših količinah, še največje cilje ima novi hyundai i10, ki nastaja v Turčiji.