Največje avtomobilsko parkirišče v Sloveniji

Avtomobilski terminal luke Koper je bil po pretovoru vozil lani  trinajsti v Evropi in tretji v Sredozemlju.

Objavljeno
28. maj 2012 15.11
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Če hočete v  Sloveniji kje na enem mestu videti res veliko avtomobilov, potem je to gotovo avtomobilski terminal Luke Koper. Pretovor avtomobilov je zanje ena odločilnih dejavnosti, za premogom je po pomenu skupaj s kontejnerji na drugem do tretjem mestu.

V lanskem letu je bilo v koprskem avtomobilskem terminalu pretovorjenih 446 tisoč avtomobilov, s čimer je bil  na trinajstem mestu v Evropi – vodilni nemški Bremerhaven je pretovoril 2 milijona vozil – pa na tretjem v Sredozemlju (Koper malo zaostaja za Livornom in vodilno Barcelono).

Lanska številka je pomenila vračanje v smeri rekordnega leta 2008, po katerem je z nastopom gospodarske krize sledil strm padec. V Kopru glede na letošnje kazalce prvih štirih mesecev, ko so na mesec pretovorili precej več 40 tisoč avtov, računajo, da bodo v polnem letu 2012 skupno pretovorili pol milijona avtomobilov. Videli bomo, koliko bo to vplivalo na skupno poslovanje celotne luke, s katerim nadzorniki za zdaj niso zadovoljni.

V strukturi vsega avtomobilskega posla so lani 51 odstotkov avtomobilov pretovorili z ladij, ki prihajajo večinoma z Daljnjega vzhoda in gredo nato iz Kopra proti različnim ciljem v srednji Evropi. 49 odstotkov so jih v letu 2011 naložili na ladje, ki razvažajo na cilje v Sredozemlju, tudi Severni Afriki.

V luki zaradi varovanja poslovnih interesov nočejo govoriti, koliko pri pretovoru avtov posla odpade na posamezne avtomobilske znamke, povedo le, da jih je v koprskem pristanišču prisotnih več kot 20, največji delež da pripada skupini skupini Volkswagen. Avtomobili tega podjetja (VW, Audi, Škoda...) gredo od tod predvsem v smeri Sredozemlja. Trenutno je na parkiriščih luke 30 tisoč avtomobilov, precej v garažnem (veliko izdelkov znamke Chevrolet), ki sprejme 6 tisoč avtov.

Avtomobili so v luki parkirani za različen čas: od le nekaj dni do 6 mesecev, povprečje pa znaša od 14 do 20 dni. Interes terminala je, da bi vse bolj postajali tudi nadomestilo za notranja skladišča avtomobilskih proizvajalcev na kontinentu in da bi šli od tod avtomobili neposredno k trgovcem.

Glede prihodnosti  bi bil po besedah direktorja avtomobilskega terminala Gregorja Beliča, zanje drugi železniški tir od Kopra do Divače pomemben, a pravi, da je še 20 odstotkov rezerve tudi na obstoječem, pri čemer je mislil na električni tok, signalizacijo in lokomotive. Delež prevoza in dovoza avtomobilov v luko, ki  poteka po železnici, sicer znaša med 40 in 50 odstotki.