Ni je znamke kot Rolls Royce

 Ste že slišali za avdionaprave Lexicon? Za zdaj jih imata samo Rolls Royce in – Hyundai!

Objavljeno
23. avgust 2013 13.30
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič

Če se nekatere prestižne avtomobilske znamke bahajo z enako prestižno avtoakustiko, vgrajenimi urami in podobnim, je pri Rolls Royceu miselnost že stoletje ravno nasprotna: nobeno ime ni enakovredno Rolls Royceu, nobena vgrajena reč ne sme izkazovati lastne identitete z obliko ali barvo, kaj šele z logotipom.



Vendar ko boste naročali svojega rollsa in se dolge dneve pogovarjali z osebnim skrbnikom o materialih, opremi in barvah, se morate vsekakor dogovoriti tudi o bolj opaznem avdiosistemu, morebiti celo s pretiranim basovcem, ki se bo razčeperil na srednjem sedežu zadaj. Ker bo skrbnika in druge zaposlene ob tem nepopisno bolelo srce, vam bodo vaš neokus zverinsko zaračunali.

Ko je bil Rolls Royce še britanski, so pod armaturni ploh privijačili kakšen radio Clarion, presneto dober za svoj čas. Ko so jih končno premagali Nemci, so s tehnologijo BMW vgrajevali menda tudi naprave Bang & Olufsen. Toda bang in olufsen, ki ga ni videti, nima nobenega smisla! Sploh ker je bil po pričanju poslušalcev zvok prikritih zvočnikov slabši kot v BMW.

Zdaj so v rollsih avdionaprave znamke Lexicon, in če se komu zdi čudno, da je notri sedemnajst enako razporejenih, skoraj enakih zvočnikov kot pri Lexusu, ki ima marka levinsona – pašta je res ista! Lexicon in Mark Levinson spadata namreč v isto skupino Harman International Industries, ki združuje še druge prestižne znamke avdioindustrije: AKG, Harman Kardon, Infinity in JBL.

Upoštevajoč vsa ta imena, ni več čudno, ko izvemo, da so s tem ali onim sistemom opremljeni ferrariji, jeepi, land roverji, mercedesi in celo harley davidsoni. Pojavi se drobcen dvom, ali ne gre samo za logotipe, tehnologija pa je bolj ali manj skupna? Razlikuje se samo po cenovnih razredih? Zakaj pa ne, saj tudi pri avtomobilih ni nič drugače.

Lexicon je ameriško podjetje za profesionalne avdionaprave, ki je bilo ustanovljeno leta 1971. V res­nici se je začelo dve leti prej, ko sta profesor dr. Francis Lee in inženir Chuck Bagnaschi ustanovila podjetje American Data Sciences in tam razvijala digitalne avdionaprave za spremljanje delovanja srca.

Lexicon je med profesionalnimi glasbeniki zaslovel z digitalnimi napravami za odjek, za poustvarjanje vtisa prostora. Dodajali so nove učinke in povezave z videodogajanjem na odru. Pink Floydi so uporabljali lexicon PCM-70 v močno procesiranih skladbah Shine on you crazy diamond, Time ali The division bell tour.

Lexicon je pionir tudi na področju snemanja glasbe na trdi disk, toda poustvarjanje akustično idealnega prostora v dvoranah, domovih in avtomobilih je njihov adut. Seveda so postali glavni pri hišnem kinu in zdaj delajo tudi ojačevalnike, DVD-predvajalnike in podobno. Pri Rollsu (in Hyundaiu) niso slabo izbrali.