Nissanova zamisel londonskega taksija

Japonska znamka kot sinonim za taksi? Po Manhattnu bi radi še v City

Objavljeno
31. januar 2014 17.54
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Morda je malce nenavadno, a japonski Nissan je v zadnjih letih tista avtomobilska znamka, ki bi rada s svojim izdelkom v obliki taksija prodrla v nekatera najbolj slavna svetovna mesta. Po lanskem taksiju za New York so pred kratkim predstavili še svoj prilagojeni, a zelo realistični pogled na londonski taksi.

Taksi za London je pripravljen iz lahkega dostavnika nissan NV 200, oblikovni detajli pa so dodani predvsem spredaj – v Nissanovem oblikovalskem studiu v londonskem Paddingtonu so zanj pripravili okrogle luči, visoko, s kromom obdano masko in nenavaden spred­nji odbijač. Tako predelan naj bi kar najbolj spominjal na sedanji »črni« taksi, večinoma gre za model TX4 (vozita tudi še predhodnika TX1 in TXII), ki ga izdeluje London Taxi Company, podružnica družbe Manganese Bronze, ki je od lani v lasti kitajskega Geelyja. Ti avtomobili predstavljajo velik delež od 22 tisoč londonskih taksijev, je pa mogoče v mestu videti tudi nekaj Mercedesovih vitov.

V Nissanu poudarjajo, da so se med oblikovanjem vozila veliko pogovarjali prav z londonskimi tak­sisti in jih spraševali, kaj je zanje pomembno tako glede videza kot uporabnosti. Taksi ima na obeh straneh večja drsna vrata, nizek vstopni prag, iz prtljažnika je mogoče potegniti nakladalno rampo. Polmer obračalnega kroga je menda le 7,6 metra, kolesa so 14-palčna, da so cenejša za vzdrževanje. Taksi lahko sprejme pet pot­nikov, voznik lahko prtljago vozi tudi zraven sebe. Znak na strehi je osvetljen s svetečimi diodami, da bi bil bolj viden in prepoznaven. Vozilo poganja 1,6-litrski bencinski motor (moč 83 kW) z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom CVT, Nissan pa napoveduje, da bo do leta 2015 pripravil tudi električno različico.

Taksiji TX4 so dizelski in tehtajo približno dve toni, a ker bodo začele veljati ostrejše okoljske zahteve, se bodo postopoma morali posloviti. Videli bomo, kolik­šen delež v prenovi tega parka si bo odrezal Nissan, ki je vsekakor pripravil zanimiv izdelek, upamo le, da je tudi bolj trden kot sorodna evalia, ki se na preizkusu Euro NCAP ni odrezala najbolje. Ni pa to edini novi tekmec za londonski taksi, saj je decembra lani svojo vizijo električnega taksija za britansko prestolnico predstavilo tudi podjet­je Metrocab.

Še se moramo vrniti k Nissanu, saj ima globalni načrt biti dobavitelj taksijev za nekatera največja mesta. Svoj izdelek je ponudil tudi Barceloni, Tokiu in predvsem New Yorku. V slednjem je taksi podobno velika ikona kot v Londonu, kjer po prepoznavnosti ne zaostaja veliko za dvonadstropnimi avtobusi. V New Yorku, predvsem na Manhattnu, naj bi z živo rumeno obarvanim nissanom NV200 postopoma zamenjali forda crowna victorio, ki ga že nekaj let ne izdelujejo več, a jih je na newyorških cestah še ved­no veliko. Toda zamenjava morda ne bo tekla tako gladko, kot je kazalo sprva. Tamkajšnji taksisti so na sodišču dosegli, da se jim v prihodnje ne bo treba voziti le z nissani, kot je bilo dogovorjeno še s prejšnjim newyorškim županom Bloombergom. Po razsodbi to menda ne bo obvezno, češ da Nissanov taksi ni brez pomanjkljivosti, da nima hibridne pogonske različice, da taksisti na stekleno streho ne morejo nameščati reklam ...