Novodobne legende: Porsche 928

Preveč drugačen in predrag, da bi spodnesel 911

Objavljeno
20. junij 2014 20.59
Bruno Kuzmin, Na kolesih
Bruno Kuzmin, Na kolesih

Razvoj modela 928, ki velja za enega najdražjih v zgodovini avtomobilizma, je težil k najboljši mogoči kombinaciji športnosti in limuzinskih vrlin. Za pogon so izbrali bencinski osemvaljnik, čeprav se je Ferdinand Piëch zavzemal za 4,6-litrski V10, izdelan iz dveh Audijevih petvaljnikov. Na začetku je 928 poganjal 4,5-litrski stroj z dvema ventiloma na valj in 180 kW. Prodaja je bila razmeroma slaba. Avtomobil je bil dražji od 911 in je stežka prepričal njegove goreče vernike. Si je pa z leti ustvaril krog kupcev, ki so prisegali na vrline GT in mogočen zvok motorja, s katerim se bolj vreščeči šestvaljniki iz 911 še danes težko primerjajo. Sledila je motorna evolucija. Osemvaljniku so dvignili moč na 221 kW. Stroj z mehanskim vbriz­gom goriva je dobil elektronski vbrizg, motorni glavi z dvema odmičnima gredema in po štirimi ventili na valj ter večjo prostornino –v izvedbi GTS je znašala 5,4 litra. To je bil hkrati najmočnejši 928 z 257 kW, ki je bil tako kot predhod­niki opremljen s petstopenjskim ročnim menjalnikom s prvo prestavo v slogu tako imenovane pasje tace (bila je tam, kjer je sicer druga) oziroma pri Mercedesu izposojeno avtomatiko.

Porsche 928 je bil v primerjavi z 911 med vožnjo bolj prijeten in umirjen. Kljub večji masi je bil zaradi močnejšega motorja in polovične delitve mase med prednjima in zadnjima kolesoma na večini dirkališč prav tako hiter. Izjemna je bila zadnja prema weissach s pasivnim vodenjem koles. Slednji sta se ob zaviranju sredi zavoja pod vplivom bočnih sil pomaknili v smer vožnje in povečali stabilnost. 928 je bil z zasnovo 2+2 vse prej kot neprilagodljiv. Zadaj sta kar spodobno sedela dva otroka, naslonjali sedežev sta bili zaradi možnosti povečanja prtljažnika zložljivi.

Porsche 928 je bil v proizvodnji 18 let, izdelali so jih 61 tisoč; danes so najbolj zanimivi lepo ohranjeni prvi primerki in tisti iz obdobja med letoma 1992 in 1995 z oznako GTS.