Ogledi med našimi avtomobilskimi dobavitelji in Škodo

Poslovno srečanje v Mladi boleslavi: Do pogodb lahko minejo še leta, a začetek je obetaven

Objavljeno
11. oktober 2013 18.45
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih

Veleposlaništvo Republike Slovenije na Češkem, javna agencija SPIRIT Slovenija in Slovenski avtomobilski grozd ACS so skupaj s tovarno Škoda v Mladi Boleslavi pripravili dan slovenskih dobaviteljev. Dobro in stvarno se je predstavilo osemnajst podjetij.


Slovenska veleposlanica na Češkem Smiljana Knez je v neuradnem pogovoru povedala, da je gospodarsko sodelovanje med državama njihova prednostna naloga. Češka je med desetimi najpomembnejšimi slovenskimi partnerji, lanska blagovna menjava med državama je znašala 1,143 milijarde evrov, za malenkost v našo korist. Letos je menjava višja za šest odstotkov, slovenski izvoz za 17 odstotkov. Še posebno želimo spodbujati sodelovanje pri inovacijah in v avtomobilizmu. Možnosti so, saj Slovenija prodaja skupini Volkswagen že za 700 milijonov evrov na leto, Škodi pa le za 15 milijonov evrov.

Dušan Bušen iz ACS pravi, da so se slovenski proizvajalci avtomobilskih delov in opreme predstavili tudi v BMW in Fiatu, a se za sodelovanje s Škodo še posebej zanimajo, saj je ta tovarna izredno uspešna na rastočih trgih. Za predstavitev se je potegovalo 80 naših podjetij, od teh so jih skupaj s Škodo izbrali osemnajst.

Srečanje so pripravili v veliki dvorani Škodinega izobraževalnega centra za serviserje. Pomemben je bil govor Karlheinza Hella, člana Škodine uprave, odgovornega za nabavo. Škodina letna nabava je zdaj vredna okrog pet milijard evrov in strmo raste, zato je tu gotovo še prostor za nove dobavitelje. Skupina VW ima organizirane regionalne nabavne pisarne (za vzhodno Evropo v Budimpešti in Istanbulu, skrbita za 29 držav), ki koordinirajo nabavo VW in njegovih znamk.

Škoda je izredno uspešna znamka, zanjo najpomembnejši trgi so po vrsti Nemčija, Rusija, Indija in Kitajska. Že zato morajo biti ponudniki usmerjeni globalno, od njih pričakujejo inovativnost in veliko tekmovalnost, zato pa se jim v sodelovanju s Škodo odpirajo skoraj neomejen trg, hitra rast in poslovni uspeh. Tovarna ima sicer svojo nabavo dobro pokrito, a je vedno odprta za še boljše ponudnike. Največ nabavljajo seveda na Češkem, iz Slovenije doslej predvsem luči, plastiko, orodja in ulitke.

Po nagovorih so se med naše ponudnike pomešali Škodini nabavniki, si ogledovali vzorce in vzpostavljali stike. Sodelovala so podjetja ELVEZ (plastika, metalizacija, žični sklopi, električni kabli), EMO orodjarna (orodja za predelavo pločevine), Filc (izolacijski materiali, filtri), Gorenje GAIO (razvoj in izdelava mehanske opreme, avtomatizacija), Gorenje orodjarna (raz­voj in izdelava orodij, posebno za stiroporno embalažo), Hidria (vozni in krmilni sistemi in elementi, vžigni elementi), Iskra Mehanizmi (mehatronika, brezkrtačni motorji), Kovinoplastika (orodja, avtomatizacija), Letrika (elektromotorji in generatorji), Litostroj Ravne (stiskalnice), MIEL (merilni in nadzorni sistemi), Polycom (plastika in orodja), SEP (pralni in ventilacijski sistemi za vozila), SILIKO (plastika, guma), SOGEFI FILTRATION (filtri), TPV. (sedeži, tesnila), Tekstilna tovarna Okroglica (avtomobilska notranjost, obloge) in VAR (kovinski deli).

Na razstavnem prostoru Kovinoplastike Lož so povedali, da posredno že sodelujejo z VW in Škodo, vendar bi radi sodelovanje še razširili. Čeprav je že zdaj 80 odstotkov njihove proizvodnje v avtomobilski veji, želijo ta delež še povečati. Dan v Škodi se jim zdi izvrstna priložnost. Podjetje SEP prav tako posredno že dobavlja elemente in sistem pranja vetrobranov in žarometov, zdaj bi želeli prodajati tudi elemente prezračevanja vozil. Pri Litostroju Ravne pravijo, da je vedno mogoče ponujati sodobnejše, učinkovitejše stiskalnice in obnavljati ter posodabljati obstoječe. Tu vidijo svojo priložnost.

Ob koncu dneva so bili udeleženci zadovoljni s predstavitvijo in se nadejajo uspeha. Seveda pa je bilo to le prvo tipanje in je do sklenjenih poslov še daleč.