Perfekcionizem z dirkaškim pridihom

Vrhunska tehnika in izjemne zmogljivosti dveh mercedesov iz delavnice AMG

Objavljeno
28. junij 2013 14.52
Željko Purgar, Na kolesih
Željko Purgar, Na kolesih

Dvolitrski štirivaljnik dveh novih mercedes-benzov z oznako 45 AMG doseže največjo močjo 265 kW (360 KM) in največji navor 450 Nm. To je torej motor s specifično močjo 133 kW (181 KM) na liter delovne prostornine! Toda mercedes-benza A in CLA nista izjemna le zaradi motorja. Ta je izhodišče vrhunskih zmogljivosti, ki pa se v celoti pokažejo šele z učinkovitim delovanjem vse vgrajene tehnike.

 

Poleg večkratnega neposrednega vbrizga bencina (do petkrat) na delovni valj, s sredinsko nameščenimi piezo injektorji, in večkratnega delovanja svečke za vžig na posamezen delovni valj se motor postavlja tudi s turbinskim polnilnikom z dvojnim kanalom za dovod zraka.

Kompresor dosega največji tlak polnjenja 1,8 bara. Da gre za izjemen motor, potrjuje skladnost sestave izpušnih plinov z merili evro 6, z učinkovitim delovanjem sistema start/stop pa se predvsem v mestu izkaže tudi z omejeno porabo in omejenim izpustom CO2. Kombinirano namreč A in CLA 45 AMG z najbolj zmogljivim dvolitrskim štirivaljnikom na trgu porabita le 6,9 litra bencina na 100 kilometrov.

A ko voznika zamika bistvo avtomobilov iz Affalterbacha, pospešita 45 AMG iz mirovanja do 100 km/h v 4,6 sekunde. V posebnem dirkaškem štartnem programu samodejnega speljevanja (race start) kreneta huronsko. A to je šele začetek oziroma ščepec tega, s čimer navdušita.

Naj bo na dirkališču ali na vsakdanji cesti, v vseh okoliščinah sta to intuitivno vodljiva in obvladljiva avtomobila. Kakor da bi Mercedes-Benz in AMG dolga leta nabirala izkušnje v svetovnem prvenstvu v reliju.

To, kar opravijo sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko, sistem prenosa pogona na vsa kolesa ter vpetje koles z izjemno uravnovešenim vzmetenjem in blaženjem, je mogoče oceniti le z najvišjo mogočo oceno. Vse skupaj na zaokrožijo brezhibne in odzivne zavore, vedno polnih zmogljivosti tudi na dirkališču, ter natančen in komunikativno odziven volan.

Celostni vtis dopolni še za posamezen program delovanja vozila značilna zvočna kulisa z brbotanjem in pokanjem iz cevi. Če voznik izbere program S, se A in CLA 45 AMG z odzivnostjo in algoritmi delovanja, povzetimi po SLS AMG GT, spremenita v stroja, v katerih bodo uživali najbolj zahtevni sladokusci športnih avtomobilov.

Na cestah, polnih zavojev in prevojev, je nekoliko bolj okreten A, CLA pa je bolj suveren na avtocestah oziroma v hitrih, dolgih zavojih, kjer ga voznik čuti kot večjega, zrelejšega. Prvi stane pri Autocommerceu 48.800 evrov, cena za CLA 45 AMG pa še ni znana.