Pomladitev za nov zagon

Domača predstavitev - Ssangyong korando je zdaj tišji in odlično opremljen.

Objavljeno
17. junij 2014 18.40
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
V svetu mestnih terencev je vedno večja gneča. Vsaj majhen košček kolača pa si že od leta 2010 poskuša odrezati tudi južnokorejski SsangYong. Korando, srednje velik šport­ni terenec, je bil njihov četrti izdelek, prvi s samonosno karoserijo. Zdaj je bil deležen pomladitve.

Čeprav SsangYong pri nas še ved­no velja za bolj ali manj eksotično znamko, je v resnici specialist za štirikolesni pogon že od leta 1954. Tako je razumljivo, da so vsa njegova vozila gnana štirikolesno. Tudi korando je imel že od samega začetka tak pogon in v nasprot­ju z večino drugih mestnih terencev, ki so jih proizvajalci tako zmehčali, da jim je ostal le še prednji pogon, je njegovo novo izvedbo mogoče kupiti zgolj s stalnim vsekolesnim pogonom.

Če pri pogonu torej ni novosti, pa je pomladitev vsestranska na drugih delih vozila. Predvsem na sprednjem delu so mu znižali masko, razširili in znižali režo za dovajanje svežega zraka, dodali nekoliko spremenjene luči, ki so dobile dnevne luči s svetečimi dio­dami. Zadaj je posegov manj, so pa tudi tukaj namestili LED-luči.

Znotraj je bolj ali manj enak ostal le volanski obroč, izboljšali so materiale, dodali nekaj novih oblog in kot dodatno opremo ponujajo celo rdeče usnje na sedežih. Je pa res, da so za slovenski trg za začetek predvideli le en paket opreme, ki pa je zgledno bogat. Med drugim vključuje samodejno klimatsko napravo, potovalni računalnik, bluetooth, tempomat, zadnja parkirna tipala, električno ogrevana prednja sedeža in prednje steklo; ne nazadnje sem spada tudi šest varnostnih blazin.

Med kratkim preizkusom mi je bila vsekakor všeč tudi preprosta rešitev za podiranje zadnjih sedežev, saj se v razmerju 60 : 40 tako rekoč z eno potezo zložita v povsem ravno dno; prostornina prtljažnika sicer sega od 404 do 738 litrov. Čeprav korando z dolžino 4,4 metra ni velikan, lahko vleče do 2000 kg težko prikolico z naletno zavoro, kar v tem razredu ni malo.

Posodobili so tudi dvolitrski dizelski štirivaljnik – ta je edini na voljo –, ki ima filter trdnih delcev in največjo moč 109 kW (147 KM) ter največji navor 360 Nm med 1500 in 2800 vrt./min. Korando z njim doseže največjo hitrost 180 km/h in ima po navedbah tovarne kombinirano porabo 6,2 l/100 km; motor izpolnjuje emisijski standard evro5. Serijsko je vgrajen šeststopenjski ročni menjalnik, naročite pa lahko tudi šeststopenjsko avtomatiko. Velja še opozoriti, da so pri pomladitvi posebno skrb namenili zmanjšanju hrupa in vibracij, zato so na karoseriji opravili več posegov, z bolj »tihim« vpetjem motorja vred.

Vsekakor je zanimiva tudi cena, saj lahko koranda s paketom opreme, ki sem ga opisal, kupite za natanko 23.990 evrov.