Preizkusili smo VW golf sportsvana 1.4 TSI

Drugače družinski kot variant in bolj športen kot plus – Od običajnega petvratnega golfa je sportsvan višji za kar 12,6 cm.

Objavljeno
22. julij 2014 19.33
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih
S sportsvanom so pri Volkswagnu veliko bolj natančno zadeli bistvo (manjšega) enoprostorca, kot jim je to uspelo v prvem poskusu leta 2004, ko so predstavili golfa plus. Tudi zato je sportsvana lažje vsebinsko prav razumeti, to pa je nujno, saj zraven stojita še golf variant in touran.

Sportsvan ponuja v kabini, poleg višjega sedenja, ki je danes visoko opevana in zaželena avtomobilska dobrina, predvsem veliko prostornost na manjši skupni dolžini, kot jo ima variant. Od tourana je krajši za slabih 6 cm od varinata pa za kar 22,4 cm, a od slednjega ponuja potnikom bistveno boljši občutek prostornosti. Slednje je posledica pozitivnih lastnosti malih enoprostorcev, saj ima sportsvan višje dvignjeno streho, drugačno organizacijo notranjega prostora ter vzdolžno pomične sedeže (18 cm) v zadnji vrsti. Od običajnega petvratnega golfa je sportsvan višji za kar 12,6 cm, daljši pa za 8,3 cm, v prtljažniku pa ima pri postavljenih zadnjih sedežih za 500 litrov prtljažnega prostora (120 litrov več kot petvratni golf).

Že te številke so veliko bolj enoprostorsko prepričljive kot so bile pri golfu plus, druga pomembna lastnost sportsvana pa je njegova samostojna oblika. Tudi v tem delu so bili pri VW temeljiti in sportsvan ni le dvignjen in škatlasto oblikovan golf, ampak je od A stebrička naprej klinasto dinamično izklesan družinski popotnik, ki sicer ne pušča dvomov o tem, kje so njegove prioritete, a hkrati se tovorno-potniškemu poslanstvu ne zapiše na način, ki bi že v izhodišču zahteval odpis čustev.

Gledano skozi uporabnostno izkušnjo, je vsekakor treba poudariti kabinsko prostornost, odlično preglednost tako z voznikovega sedeža kot z zadnje (otroške) perspektive, veliko premišljenih (tudi zaprtih) odlagalnih prostorov in občutno lažje vstopanje na prednja ali zadnje sedeže kot pri petvratnem golfu. Pohvaliti velja tudi velik kot odpiranja vrat, kar – na primer zadaj, kjer je odprtina za vstopanje že tako in tako radodarna – še olajša vstopanje ali nameščanje otrok v sedež.

V preizkušanem sportsvanu je bil znan 1,4-litrski bencinski motor s 93 kW moči, ki je vsekakor kos »družinskim« naporom, priganjanje v visoke vrtljaje, ki jih motor sicer z veseljem in tudi v udobni tišini doseže, pa hitro povzroči še večji odmik od tovarniško zapisane povprečne porabe goriva 5,4 l/100 km. Naše povprečje je na koncu znašalo 6,8 l/100 km, kar je glede na velikost, moč in prostornino avta pravzaprav, realno gledano, pričakovana vrednost.

S povsem Golfovo vozno genetiko zagotavlja sportsvan odlično vodljivost in lego, kar mu da suveren in prav nič enoprostorsko okoren občutek. V vožnji nas je zmotilo le zamolklo oglašanje podvozja na kratkih grbinah, kar je malenkostno pokvarilo sicer povsem brezhiben občutek visokega družinskega potovalnega udobja. Oblikovno privlačen, prostorsko radodaren in z golfovsko odličnimi voznimi lastnostmi bo med kupci zagotovo požel večji uspeh kot predhodnik.