Prihodnje leto novi dvojec twingo-smart

Revozov bodoči par bo popolnoma drugačen pogon, o njem pa je še veliko skrivnosti

Objavljeno
21. december 2013 10.17
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Renault in Smart oziroma Daimler sta na zunanje linije svojih bodočih modelov, ki bosta nastajala v Revozu, letos namignila s tremi študijami: Smart s konceptom smart fourjoy, Renault pa s konceptoma renault twin'z in renault twin run, ki so dolgi od 3,5 do 3,7 metra. Medtem ko bo šlo pri twingu – verjamemo, da bo ohranil dosedanje ime – za zamenjavo obstoječega modela, bo znamka Smart z njegovim dvojcem oživila večji avtomobil. Smarta forfour, ki so ga pripravili v sodelovanju z Mitsubishijem, so že kar dolgo tega umaknili iz prodaje.

Verjetno ena zanimivejših značilnosti bodočih Revozovih izdelkov bo tip pogona, saj bosta imela motor v zadnjem delu, gnal bo zadnji kolesi. Takšen pogon je pri manjših avtomobilih v Evropi v teh časih redek, ga pa ima že zdaj manjši dvosedežni smart, ki bo prihodnje leto prav tako dobil popolnoma novega naslednika. O motorjih za Revozova modela za zdaj nočejo povedati ničesar, lahko le ugibamo, da bi bil med drugim zanimiv Renaultov prisilno polnjeni 0,9-litrski bencinski trivaljnik, ki žene že več njegovih modelov. Znova so nam potrdili, da za pozneje načrtujejo tudi električno izvedbo. Znano je, da je Renault velik pobudnik električnega pogona, ki pa se na trgu ne uveljavlja tako, kot so Francozi pričakovali.

V Revozu oziroma Renaultu govorijo o dveh štirisedežnih modelih, o številu vrat pa niso rekli  nobene. Omenjene študije ne dajejo jasnega odgovora. Če znova pogledamo še kak Renaultov model, pa vidimo, da so se Francozi pri cliu odločili, da v novi generaciji ne ponujajo trivratne, temveč le petvratno (in seveda karavansko) izvedbo, pri čemer ima drugi par v karoserijo vdolbljeni kljuki. Videli bomo, ali bo zadnji pogon prinesel kakšne sveže rešitve v pot­niški kabini.

Kaj pa domači dobavitelji ali vsaj iz bližnje okolice? Kot so nam povedali pri slovenskem avtomobilskem grozdu (ACS), bo lokalno proizvedenih sestavnih delov za 30 odstotkov vrednosti vozila brez pogona. Želeli so si več, a je ovira menda dejstvo, da gre za projekt, v katerem poleg Renaulta prvič sodeluje še Daimler. Zgodile so se tudi spremembe pri potrjevanju dobaviteljev in je zdaj močan poudarek na kapitalski ustreznosti podjetij, ki so vključeni v projekt. Za Revoz bo precej delal novomeški TPV s povezanimi podjetji. Kot je dejal generalni direktor Vladimir Bahč, bodo v okviru mešane družbe z Johnson Controls izdelovali vse štiri sedeže za avtomobila in tudi montažne dele za sestavo karoserije in šasije. Ljubljanska Hella Saturnus Slovenija bo za Renaultov model izdelovala glavne žaromete, za Smartovega pa smerne svetilke, za dvosedežni model, ki bo nastajal v Smartovi tovarni v Hambachu bodo izdelovali smerne svetilke in zadnjo zavorno luč.

Za Revoz je že doslej veliko proizvajal tudi hrvaški AD Plastik, in kot so nam potrdili v tem podjetju, so tokrat dobili posel proizvodnje plastičnih delov zunanjosti in notranjost obeh modelov. Zaradi tega so se odločili za gradnjo nove linije barvarne v tovarni v Zagrebu, za kar so namenili 15 milijonov evrov. Tam bodo barvali odbijače, pokrove motorja in blatnike. Dosedanji promet z Revozom bo to zasebno podjetje (30-odstotni lastnik je ruski OAO Holding Automobili) predvidoma povečalo za 20 odstotkov.

Seveda je še nemogoče sklepati, kako se bosta cenovno umestila oba modela, se pa vprašamo, ali bo vsaj twingo na slovenskem trgu bolj množičen kot doslej. Denimo približno tako, kot je bil nekoč priljubljeni renault 5, na katerega rah­lo spominja koncept twin'run.

Novega twinga bodo verjetno pokazali na razstavi marca v Ženevi, štirisedežnega smarta nekaj pozneje. Datum začetka prodaje na trgu še ni znan, a vsaj proti koncu 2014 kaj verjetno lahko pričakujemo. Za Revoz bo to pomembno, saj je letošnja proizvodnja majhna kot že dolgo ne.