Prve sapice prihajajočega Volkswagnovega passata

O novem VW passatu so nam povedali vse, pokazali pa komaj kaj.

Objavljeno
23. maj 2014 18.36
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Kot prihaja v splošno navado, tudi VW zelo postopoma podžiga ogenj navdušenja nad že osmo izdajo tega vedno odlično prodajanega avtomobila srednjega razreda. Izvedeli smo le, kaj vse bo passat lahko imel serijsko ali z doplačili.

Moramo potožiti, da se takšen način predstavitve zdi kot radijski ženitni oglasi: povedo ti vse in več, pokažejo prav ničesar. A VW menda razume taktiko propagande. Junija bo sledil statični prikaz, ob pariškem salonu bo passat zvozil, na trgu pa bo završal novembra.

Passat bo med najnaprednejšimi avtomobili svojega razreda. Bo občutno lažji in ob enakih zunanjih merah prostornejši od predhodnika, lahko bo opremljen z naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku in zabavo. Ob izboljšani karoserijski togosti in večji varnosti bo do 85 kg lažji od predhodnika, kar povečuje njegovo energijsko učinkovitost. K temu prihranku prispevajo: podvozje do 9 kg, novi turbomotorji do 40 kg, električna napeljava 3 kg (aluminij namesto bakra), karoserija ni občutno lažja, a je trd­nejša. Nekateri deli pločevine so valjani neenako debelo, potem pa žareči stisnjeni in hitro ohlajeni (kaljeni) v stiskalnicah. Novost je možnost točkovnega varjenja aluminijastih delov z jeklenimi, kar so dosegli z uvaljanjem železnih elementov v aluminijasti profil (polica pod zadnjim oknom). Več­ja trdnost se pozna tudi v več­ji dovoljeni masi nezaviranega priklopnika (do 400 kg).

Motorji novega passata bodo sprva zmogli od 88 do 206 kW. Posebej omenjajo nov dvolitrski biturbo dizel s kar 176 kW, ki ima 500 Nm navora in bo serijsko dopolnjen s sedemstopenjskim menjalnikom DSG. Zaradi velikega navora bo ta različica gnana štirikolesno. V menjalnik je vgrajena vrteča se utež, ki zmanjšuje tresljaje in omogoča udobno in varčno vožnjo pri zelo nizkih vrt­ljajih motorja. Na voljo bo tudi priključni bencinski hibrid s skupno 155 kW, ki bo na elektriko mogel prevoziti do 50 km.

Kar zadeva sisteme pomoči vozniku, ni velikih novosti, a so prav vsi poboljšani. Tu se zdi napredek resničen, saj bistveno pripomore k aktivni varnosti. Kamere, ki omogočajo pogled na vse strani, se lahko preklopijo na 3D ptičji pogled, s procesiranjem slike pa zaznajo ovire. Parkirna pomoč 3 omogoča zdaj še samodejno parkiranje z vožnjo naprej in parkiranje s priklopnikom nazaj. Pri vzvratni vožnji s parkirnega prostora vas sistem opozori na vozilo, ki se približuje s strani.

Pomoč v zastojih skupaj z drugimi mehanizmi omogoča tako rekoč samodejno speljevanje, vožnjo v svojem voznem pasu in zaviranje. Pomoč v sili zazna voz­nikovo neaktivnost, ga opozori in po potrebi prižge varnostne utripalke ter vozilo popolnoma ustavi na istem voznem pasu. Front assist zdaj zazna še pešce, samodejno zaviranje v sili pa deluje do 65 km

h. Opcijski je progresivni volan v kombinaciji s prilagodljivim podvozjem, ki ima spremenljivo število zavrtljajev volanskega obroča in ohranja natančnost ter udobje krmiljenja. Pri karavanu je še izboljšano samodejno odpiranje in zapiranje vrat prtljažnika. LED-žarometi nadomeščajo ksenonske.

Vsi prikazi (merilniki, navigacija, funkcije) so virtualni in prilagodljivi, boljši je odbojni prikazovalnik. Medijske naprave so najsodobnejše in ponujene v več stopnjah. Mogoče jih je upravljati s tablico (WLAN).

jene v več stopnjah. Mogoče jih je upravljati s tablico (WLAN).