Prvi test samodejnega zaviranja v sili

Euro NCAP: Najboljši mercedes E, volvo V40, mitsubishi outlander in VW golf

Objavljeno
01. november 2013 17.01
G. B., Na kolesih
G. B., Na kolesih
Evropski konzorcij Euro NCAP je objavil rezultate prvega preizkusa sistemov za samodejno zaviranje v sili za preprečitev trka v spredaj vozeče vozilo, in sicer v mestni in zunajmestni vožnji. Najbolje so se odrezali mercedes-benz razred E, volvo V40, mitsubishi outlander in volkswagen golf.

Pri Euro NCAP so opravili dva preizkusa. Prvega za sisteme samodejnega zaviranja v mestni vožnji, ko avtomobil vozi s hitrostjo do 50 km/h. Številčna ocena je lahko od 0 do 3, kar v opisu pomeni neustrezno, ustrezno in dobro. Dobro so se odrezali mercedes-benz razreda E (3 točke), volvo V40 (2,9 točke) in mitsubishi outlander (2,1 točke). Oceno ustrezno so dobili sistemi na modelih volvo XC60 (1,9 točke), fiat 500L (1,8 točke) in ford focus (1,7 točke).

Pri drugem preizkusu samodejnega zaviranja pri večji hitrosti (do 80 km/h) so poleg tega, kako avtomobil zavira povsem sam, preverili tudi, kako pred tem voznika opozarja na nujnost zaviranja in kako ojača njegov morebitni nezadostni pritisk na zavorni pedal. Številčne in opisne ocene so bile enake, razvrstitev pa naslednja: znova se je najbolje odrezal mercedes razreda E (2,7 točke), le odtenek za njim je bil volvo V40 (2,6 točke), tretji pa volkswagen golf (2,2 točke) – vsi trije so prejeli oceno dobro. Sistem modela mitsubishi outlander je z 1,9 točke ocenjen kot ustrezen, medtem ko je honda civic dobila le 0,44 točke (neustrezno).

Ob poročilu o prvem sklopu testiranja samodejnega zaviranja v sili dodajmo, da bo Euro NCAP prihodnje leto te rezultate že vključeval v skupno varnostno oceno posameznih modelov, ki je doslej obsegala oceno varnosti ob trku za potnike, sopotnike in pešce ter oceno za asistenčne sisteme.