Razred C je odslej tudi elegantni karavan

Mercedesov tekmec BMW-seriji 3 touring in audiju A4 avant ima kaj pokazati

Objavljeno
25. julij 2014 15.41
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Najprej nekaj številk. Mercedesov novi karavan srednjega razreda v dolžino meri 470 cm, za le dober cm je daljši od limuzine, prejšnji model pa je presegel za 10 cm. Večina prirastka se pozna na zadnji klopi, kjer je 5 cm več prostora za noge. Tam dva sedita solidno, a če vesta, koliko bolj udobna sta sprednja sedeža, se hitro presedeta. Spredaj sta sedali res vrhunski, tako kot počutje na splošno, natančna ureditev vrhnjega in sredinskega dela armaturne plošče pa zaokrožuje kakovosten prostor.

Ampak zdaj moramo še malo nazaj, saj le govorimo o karavanu. Prtljažna prostornina se je glede na predhodni model povečala minimalno, in sicer osnovni prtljažnik na 490 litrov (+5 l) in največji možni nakladalni prostor na 1510 l (+10 l). Je pa videz zadnjega dela CT bolj eleganten kot doslej in tudi ureditev tovornega prostora prinaša več izboljšav. Niso si tega domislili prvi, a le povejmo, da je prtljažna vrata mogoče odpirati tako, da se le z nogo približamo zadnjemu odbijaču. Že v običajni opremi jih lahko odpremo tudi z daljincem, prostor je lepo urejen in obdelan, končni del raven in dobro zaščiten s kovino. Naslonjalo zadnje klopi lahko v ravno dno podremo s pritiskom na elegantno vdelani tipki bodisi v prtljažniku bodisi pri sedežih. Če želimo, lahko podremo le sredinski del, kar je treba storiti s potegom na vzvod na naslonjalu, ampak pomembneje je, da ima CT prvič delitev v razmerju 40/20/40, kar je pripravno za prevoz daljših predmetov. Na strehi so zaprti strešni nosilci, a so nam zatrdili, da bodo za dosedanje nosilne prečke potrebni le novi nastavki, dobro pa je to, da jih bo mogoče nastavljati na poljubne položaje.

Drugače pa je CT karavan, v katerem se je bilo vsaj po nemških (dobrih) cestah veselje peljati, pa naj to velja za podvozje, ki ima lahko opcijsko zračno vzmetenje, ali zelo dober volanski sistem. Veliko je možnosti osebnega nastavljanja, a morda takšnemu mercedesu najbolj ustreza prav komfortni program. Tu je bila še celotna armada asistenčnih sistemov, med katerimi je najbolj navdušil prilagodljivi radarski tempomat.

Motorna paleta tako kot pri limuzini obsega množico bencinskih in dizelskih štirivaljnikov (prostornine od 1,6 do 2,2 litra; razpon moči od 85 do 155 kW), v osnovi je menjalnik ročni šeststopenjski, z izjemo najmanjših dizlov je opcija samodejni s sedmimi stopnjami; pri najboljšem dizlu in bencincu (C 250 blueTEC in C 250) je avtomatika standardna. Tokrat smo lahko prvič preizkusili tudi dizelsko hibridno različico, ki se je kar izkazala z varčnostjo, saj je bilo mogoče avtomobil z zmerno vožnjo po avtocesti ohranjati pri porabi 5,7 litra. Naj le omenimo, da bo karavanski C lahko imel tudi štirikolesni pogon, kasneje pa pride tudi izvedba bencinskega priključnega hibrida.

Karavan razreda C so te dni v Sloveniji že začeli prodajati. V povprečju je 1700 evrov dražji od limuzine, tako z vstopnim bencinskim motorjem C 180 znaša najmanj 34.000 evrov in z začetnim dizlom C 220 blueTEC malo manj kot 39.000 evrov. Ampak mercedesi se ponavadi ne prodajajo po vstopnih cenah.