Renault clio grandtour kot praktičen, a ne okoren karavan

Več prtljažnega prostora, dobra zunanja pojava in za 700 evrov višja cena kot pri kombilimuzini

Objavljeno
22. februar 2013 16.13
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Če nas proizvajalci v teh časih skoraj pretirano zasipajo z različnimi novimi modelskimi izvedbami, tega ne bi mogli reči za manjše karavane. Teh na trgu ni veliko niti jih ni dosti napovedanih. Renault je ena od izjem, njegov clio je bil že v prejšnji generaciji tudi karavan in zdaj je izvedba z znanim imenom clio grandtour pripravljena še za četrto generacijo njegovega tržno najpomembnejšega modela. Z največ pozornosti doslej.

Drugače kot v prejšnji izvedbi, ko so clia grandtour predstavili šele pozneje za kombilimuzino in je bil občutek, da se z njim niso izjemno ukvarjali, so ga tokrat pripravili hkrati z osnovnim modelom. Grandtour ima pričakovano enak sprednji del in enako medosno razdaljo, zadek pa je karavanski, z 20 cm daljšim zadnjim previsom. Za približno toliko je celoten avto tudi daljši, meri 427 cm; s tem je za 4 cm prerasel dosedanjega clia grandtour. Z zanj bistvene zadnje strani deluje vabljivo, nič ni škatlasto neroden, tudi linija strehe se dobro ujema s pohvalno univerzalnima strešnima nosilcema..

Seveda bo kupcem pomembno, koliko gre v prtljažnik. Osnovna prostornina znaša 443 litrov ali 143 litrov več kot v petvratnem modelu, s podiranjem sedežev dobite 1380 litrov. Prag je pohvalno nizek, morda bi bilo dobro, če bi bil rob kovinski. Dno je koristno dvojno in v zgornji legi sestavlja ravno površino, če so sedeži druge vrste podrti.Naslonjala se podirajo v razmerju 1/3-2/3, v tem delu trga še nismo dočakali najbolj praktične delitve po tretjinah. Se pa na temo praktičnosti avtomobil lahko pohvali z zložljivim naslonjalom sovoznikovega sedeža, s čimer dobimo možnost tovorjenja daljših predmetov,

Grandtour je v sprednjem delu kabine prav tak kot osnovni clio, ima dobra sedeža, pa nekaj elementov znanih že iz starejših renaultov. V tem delu poskuša izstopati z možnostjo mnogoterih osebnih izbir videza, pa z velikim večfunkcijskim zaslonom, na katerem bo morda ob slovenski premieri že deloval doplačljiv sistem R-link – tablični računalnik mnogih (tudi pozneje dokupljivih) funkcij in z možnostjo povezave z internetom.

Motorna ponudba uvodoma obsega dva bencinska in dva dizelska motorja. Vsekakor izstopata še zelo nov bencinski turbotrivaljnik in močnejši od dveh dizlov, za katerega obljubljajo zelo majhno porabo. Nekaj pozneje letos bodo uvedli še močnejši bencinski turbo TCe 115, skupaj s samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama; slednji bo kasneje dosegljiv tudi v povezavi z močnejšim dizlom. V podvozju so zaradi morebitnih težjih tovorov utrdili sprednji stabilizator in zadnje vzmeti.

Clio grandtour bo v Sloveniji naprodaj od konca marca ali aprila, cene še niso dokončne, a se pričakuje, da bo tako kot doslej v povprečju za 700 evrov dražji od primerljivo motorizirane in opremljene kombilimuzine. Gleda na videno bi si lahko mislili, da utegne znotraj cliove družine doseči še kaj več od dosedanjega 15-odstotnega deleža. Tudi zato, ker se tekmecev ne tare, še najbolj izstopata seat ibiza ST in škoda octavia combi.